Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Czujnik położenia wału.
-
- Posty: 305
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Czujnik położenia wału.
Zobaczyłem dzisiaj że czujnik położenia wału jest uwalony olejem.
On nie powinien pracować na sucho czasem?
Jest to czujnik SEN813. Pasuje do Fiata, Alfy...
Widzę że sprzedawany jest bez uszczelki.
No chyba że coś z góry.... Lepiej nie.
Wyczyściłem dokładnie i po następnych jazdach może coś się pojawi.
Jest tam jakaś uszczelka?
On nie powinien pracować na sucho czasem?
Jest to czujnik SEN813. Pasuje do Fiata, Alfy...
Widzę że sprzedawany jest bez uszczelki.
No chyba że coś z góry.... Lepiej nie.
Wyczyściłem dokładnie i po następnych jazdach może coś się pojawi.
Jest tam jakaś uszczelka?
- Załączniki
-
- IMG_20220813_190220798~2.jpg (258.07 KiB) Przejrzano 606 razy
Re: Czujnik położenia wału.
Możliwe że cieknie czujnik ciśnienia oleju którego widać powyżej. U mnie tak bylo. Wymień ten czujnik lub miedzianą podkładkę pod nim i moim zdaniem temat załatwiony
Griso 1100 popychacz
-
- Posty: 305
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Czujnik położenia wału.
Wyświetlał Ci się ∆ Serwis?
Przy tym czujniku raczej czysto. Ale może?
Gdyby puszczał to pokazywał by mniejsze ciśnienie?
Może to być powodem błędów.
Dzisiaj zrobiłem ok. 100 km.
Przez 50km świecił ∆. Następnie po przekraczaniu 4000-4500 obrotów gasł.
Po 15-20km zaczął gasnąć już po przekroczeniu 3500 obr.
Mam taką teorię że przez kilkadziesiąt kilometrów silnik i czujnik się nagrzewał zwiększając objętość i uszczelniając tym samym.
Może coś z prądem, może z ciśnieniem oleju. Zależne to od obrotów widzę.
Masz stary czujnik? Możesz podać mi wymiary uszczelki. Chciałbym to zrobić na raz.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2022, 15:33 przez markali, łącznie zmieniany 2 razy.
- adamigo
- Posty: 1370
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Czujnik położenia wału.
Obstawiam prąd, wilgoć w stykach wygotowałeś to i przy niższych obrotach gdzieś-tam dociera napięcie jakie powinno, a nie zaniżone oporami. No ale gdzie, co - to już zagwozdka dla wytrwałych. U mnie w V50 instalacja już tak zmęczona, że na kierunki dochodzi 10V, zwykłej żarówki nie zdąży wzbudzić. Za to LEDowe spisują się swietnie:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
Re: Czujnik położenia wału.
Tak. Wyświetlał się serwis i czujnik położenia wału był praktycznie tak samo uwalony oliwą. Wymiarów podkładki Ci teraz nie podam. Mogę zrobić to jutro bo stary czujnik leży w mojej jaskini . Ja wymieniłem czujnik ciśnienia bo świeciła się oliwiarka i serwis. Czasem gasło czasem świeciło cały dzień. Po wymianie jak ręką odjął. Wszystko gaśnie i jest sucho. Zrobiłem już 600 km i nawet kropli oleju. Czujnik ciśnienia pasuje od malucha z tymże jest na klucz 24 a nie 21 jak oryginalny więc trochę trudno go wkręcić. Ale da się.
Griso 1100 popychacz
Re: Czujnik położenia wału.
Też uważam że jeżeli zaczyna cieknąć spod tego czujnika to zgłasza on błędy. To taki początek końca czujnika.
Griso 1100 popychacz
-
- Posty: 305
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Czujnik położenia wału.
Niestety u mnie to nie zadziałało.
Wymieniłem czujnik z uszczelką i dalej świeci.
Wyskoczył błąd ECU cewki lewej. Wcześniej nie wyskakiwał.
Zbiornik był ściągnięty a ja przekonany o wadliwym czujniku nic innego nie sprawdzałem.
-
- Posty: 305
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Czujnik położenia wału.
Chyba masz rację. Wyskoczył po raz pierwszy na kompie motocykla błąd ECU 23 czyliadamigo pisze: ↑15 sie 2022, 15:51Obstawiam prąd, wilgoć w stykach wygotowałeś to i przy niższych obrotach gdzieś-tam dociera napięcie jakie powinno, a nie zaniżone oporami. No ale gdzie, co - to już zagwozdka dla wytrwałych. U mnie w V50 instalacja już tak zmęczona, że na kierunki dochodzi 10V, zwykłej żarówki nie zdąży wzbudzić. Za to LEDowe spisują się swietnie:)
Coil 1 error dc Gnd ECU 23.
Już kiedyś pisałem o tym błędzie ale był to jeden z pięciu chyba błędów. Opisany był w serwisie motocyklowym jako "cewka lewa"
Zamieniłem cewki i dalej pokazywał cewkę lewą.
Teraz uderzę w tym konkretnie kierunku.
Gnd czyli ground-uziemienie-masa. Które konkretnie miejsca sprawdzić?
Styki przy kompie, złącze przy cewce, czy przewód przewodzi...