Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

V100-wrażenia

MIKO88
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2024, 22:39

V100-wrażenia

Post autor: MIKO88 » 23 cze 2024, 21:26

Opiszę tutaj moje osobiste wrażenia z jazdy tym motocyklem. Nie przejechałem co prawda jakoś duzo ale ponad 500 już jest zrobione. A i dodam że opinia jest subiektywna i niektóre wady/zalety mogą nie być obiektywne (koszykarzem nie jestem- bardziej czołgistą :D 168cm). Pierwsze odczucie - jak na włocha to jest ciężki motocykl, do tej pory miałem 3 włoskie motocykle i były raczej dość lekkie ( około 180kg wagi). Mandello przy przetaczaniu daje znać o swojej masie a i jakoś tak wydaje mi się, że ma spore opory toczenia- może to przez wał, może opony. Całe szczęście środek ciężkości jest nisko i po zajęciu pozycji w siodle już tej masy nie czuć, nawet przy wolnym zawracaniu motocykl nie próbuje się powalić na ziemię. Pozycja za kierownicą to taki jak dla mnie trochę miks sportu i turystyka- pozycja jest prawie wyprostowana ale sety są za wysoko i po ponad 2h ciągłej jazdy w kolanach jest to czuć. Co do wibracji- tu jestem zaskoczony jak mało ten silnik wibruje pomimo sporej pojemności. Przy prędkościach przelotowych rzekł bym nawet że rzędówki wibrują bardziej. Na obrotach jałowych oczywiście buda się trzęsie jak to Vka. Kanapa pomimo tego że jest wąska to jest dość wygodna, z pasażerem nie jeździłem więc nie wiem jak tam sprawa wygląda. Jedyne co trochę rzuca się w oczy to sposób profilowania kanapy- jest ona wykonana w kształcie takiego U czy tam V i przy hamowaniu czy przyspieszaniu nie przesuwamy się po niej. Minusem jest tylko to że akcesoryjne kanapy a raczej kanapa kierowcy (dla mnie obniżana była by wskazana :P ) są czarne a w wersji S fabrycznie jest odcień brązu i chcąc wymienić jedną część trzeba wymienić całą i to na inny kolor... Przechodząc dalej- szyba i skrzydełka: szyba jest za niska i idzie do wymiany, obecnie lepiej mi się jeździ z całkowicie obniżoną niż podniesioną (podniesienie powoduje ogromny huk w kasku, nie do wytrzymania na dłuższą metę, kask szczękowy też w tym nie pomaga), skrzydełka coś tam dają ale są to okolice nerek lub nawet bioder więc tu szału nie ma- w deszczu myślę że się sprawdzą bo jednak odganiają powietrze z tej okolicy. Silnik sam w sobie jest super, ciągnie dobrze od dołu, nie szarpie nawet na zimnym, nie wibruje za mocno podczas jazdy. Dźwięk z wydechu też jest niczego sobie jak na fabrykę- nie jest za głośny ale jednak go słychać i został przyjemny basowy dźwięk. Quick shifter poniżej 3-4 tys obrotów działa bardzo słabo, zdarzyło się że nie zmienił biegu tylko szarpnął, powyżej działa bardzo dobrze i płynnie. Wrzucaniu 1 biegu towarzyszy bardzo mocne szarpnięcie- aż takiego się nie spodziewałem ale sporo się uspokoiło od nowości więc liczę że po dotarciu i zmianie oleju będzie znośnie. Zawieszenie jest "pierwyj sort"- czuć różnicę pomiędzy mapami a nawet czuć jak dostosowuje się do stylu jazdy, obecnie jeżdżę na auto ustawieniach- dla mnie są ok. Co do elektroniki to 2 dni próbowałem się połączyć z komputerem i jakoś fartem się w końcu udało :) aplikacja navi w telefonie zatrzymuje mi się po wygaszeniu ekranu więc jest to uciążliwe póki co ale sama nawigacja jest ok, ma nawet informację o dopuszczalnej prędkości. Wyświetlacz jest czytelny nawet w słoneczny dzień- czarne tło i białe napisy to chyba najlepsze połączenie. Brakuje mi analogowego prędkościomierza i obrotomierza ale coś za coś. A najważniejsze, że motocykl przyciąga wzrok- z oglądających każdy był tego samego zdania że jest to ładny motocykl. :)

chorus
Posty: 4
Rejestracja: 19 cze 2024, 15:21

Re: V100-wrażenia

Post autor: chorus » 23 cze 2024, 21:52

Dzięki za opis. Za jakiś czas może wypożyczę zwykłą V100 na weekend i sam też ocenię. Godzinna jazda testowa to za mało 😀
O zbyt niskiej szybie i szarpaniu przy wrzucaniu jedynki inni użytkownicy mają podobne zdanie. Ale skrzynia biegów ponoć działa coraz lepiej wraz z przebytymi kilometrami.

MIKO88
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2024, 22:39

Re: V100-wrażenia

Post autor: MIKO88 » 02 lip 2024, 14:57

Jest pierwsza usterka- coś się poluzowało w wydechu i teraz dzwoni/brzęczy na wolnych obrotach. Niestety dość głośno więc jest to zauważalne :/

DDBreva
Posty: 220
Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: V100-wrażenia

Post autor: DDBreva » 05 lip 2024, 08:34

Miko88 dzięki za ciekawą relację.
Dla pootomnossciii, na bieżąco wrzucaj wrażenia z dalszego użytkowania moto.
Tak trzymać i dużo radości z jazdy ;)

MIKO88
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2024, 22:39

Re: V100-wrażenia

Post autor: MIKO88 » 11 lip 2024, 13:41

Póki co próbuję od 2 tygodni skontaktować się z serwisem w Piasecznie ale ani nie odbierają telefonów ani nie odpisują na maile. A to dzwonienie w wydechu jest coraz głośniejsze-coś się tam chyba odrywa powoli.

allen24
Posty: 1
Rejestracja: 14 lis 2024, 04:20

Re: V100-wrażenia

Post autor: allen24 » 14 lis 2024, 07:47

Dziękuję za udostępnienie. Planuję wypożyczyć V100 i wybrać się na wycieczkę w ten weekend.
Dentalzz.pl zajmuje się sprzedażą internetową następującego sprzętu stomatologicznego: mikrosilniki endodontycznelampy operacyjne bezcieniowe

MIKO88
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2024, 22:39

Re: V100-wrażenia

Post autor: MIKO88 » 14 mar 2025, 23:10

Udało mi się dostać gmole- już zamontowane oraz w końcu udało się kupić ori kufry w znośnej cenie. Nie zdawałem sobie sprawy że tak trudno dostępne są części do MG. Na gmole czekałem 2 lub 3 miesiące- pierwsze zamówiłem fabryczne to po ponad miesiącu dostałem zwrot kasy i info o niedostępności. Drugie zamówiłem z SW-Motech i tez czekałem na to z miesiąc (swoją droga średnio dopasowane do ramy). Na kufry polowałem od zeszłej wiosny ale raz, że były niedostępne choć w sklepach jest info że wysyłają od ręki a dwa to ich cena. Jak już ktoś miał je na sklepie to nagle cena była kosmiczna- 5 lub nawet ponad 6 tys za komplet to trochę uważam przesada. W końcu trafiły się w sklepie w DE i z przesyłką bodajże 3400 więc połowa naszej ceny. Jak się zrobi cieplej to biorę si eza montaż choć za wiele tam tego nie ma bo chyba tylko trzeba przykręcić jeden uchwyt przy podnóżku i zmienić zamki na jednakowy kluczyk (tu super ze strony MG że do motocykla dostaje się dodatkowe zamki do kufrów na ten sam kluczyk co stacyjka nawet jeśli motocykl nie jest wyposażony w kufry).

ODPOWIEDZ