Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Witam wszystkich razem z moją Brevą 1100-Kazimierza W

Marek Krupa
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03

Witam wszystkich razem z moją Brevą 1100-Kazimierza W

Post autor: Marek Krupa » 20 wrz 2019, 20:31

Z litości do męczonego AWO Simsona Turista i z miłości do włoskiej motoryzacji stałem się posiadaczem Gucia z 2005 roku. Z włoszczyzny mam Fiata X1/9, Barchettę, Lybrę 2,4 JTD/150KM, Fiata Coupe 2/20VT (ok.300 KM). Z motorów to Gucio ma towarzystwo żony NTV 650 Deauvill, NSU OSL 250, IŻa 49, i mniejszej Hondy DAX oraz Motorynki. Z samochodów w garażu można jeszcze spotkać MB W115/2200D i VW K70. AWO był ostro męczony, bo w zeszłym roku z kolegą na 2 takich modelach z 1956 roku odwiedziliśmy Miszkolc, Eger, Budapeszt i Balaton. Tak nam się spodobało, że w tym roku powtórzyliśmy Węgry i pojechaliśmy dalej do Słowenii (Ptuj, Malibor, Lulblana) Włoch (Triest), Chorwacji (Pula, Rijeka, Zagrzeb). W 6 dni bardzo mało śpiąc i bardzo dużo pijąc zrobiliśmy 2600 km. Męczarnia była straszna i stąd ta litość. Przygotowania do wyprawy trwały całą zimę w garażu , a lutym już wykonywaliśmy pierwsze jazdy testowe. Technicznie wszystko poszło super . Trasa pokonana bez żadnych problemów z dolewką oleju do każdego silnika ok. 0,2 l. Oczywiście w silnikach mieliśmy sporo zmian, które opublikowałem na Youtube pod tytułem 'AWO Simson tuning" https://youtu.be/b-RmyNzh5Ys

Pozdrawki dla Cykora super mechanika od AWO

Awatar użytkownika
zqubaniec
Posty: 228
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:53
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Re: Witam wszystkich razem z moją Brevą 1100-Kazimierza W

Post autor: zqubaniec » 20 wrz 2019, 21:57

Witaj. Imponujący zestaw. Ciekaw jestem twoich wypraw na Guciu

Marek Krupa
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03

Re: Witam wszystkich razem z moją Brevą 1100-Kazimierza W

Post autor: Marek Krupa » 21 wrz 2019, 09:07

Z przystosowaniem Gucia do długich wypadów jest kilka problemów. Muszę dodać, że ze względów poznawczych jeżeli to możliwe, omijam autostrady, a Gucio na VI biegu, przy akceptowalnych obrotach wału korbowego ok. 3500 jedzie 100km/h. To skutkuje natychmiastową utratą prawka. Przy 90 km/h silnik już ma lekką wibrę. Każdy zakręt, to redukcja o 2 biegi w dół. Drugi problem, to za niska szyba, która odchyla strugę powietrza dokładnie na kask. Do Brevy nie pasuje wyższa szyba, a założony 145 mm deflektor tylko minimalnie poprawia przepływy. Na AWO robiliśmy dziennie na winklowatych drogach 500 -600 km i zsiadaliśmy bez zmęczenia. W tym przypadku jakoś tego nie widzę. Są oczywiście plusy w postaci super prowadzenia, gangu, czy zużycia paliwa na poziomie 4,8 l/100km przy prędkościach 100-110. Alle....

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 327
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15

Re: Witam wszystkich razem z moją Brevą 1100-Kazimierza W

Post autor: adamigo » 21 wrz 2019, 16:05

Za dużo litości w Tobie kolego, albo może coś z tymi dużymi Gruzami nie tak. V-90ma się zebrać od obrotów bez mała wolnych, więc odwagi - i wychodź z zakrętu bez redukcji. A jeśli nadal nie pomoże - to zapraszam do przesiadki na mały blok, taka pińceta nie ma z w/w zagadnieniem żadnych problemów:) A na marginesie cieszy, że jest tu teraz o jednego więcej, co widział swój wał:) Powitać:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 158
Rejestracja: 24 sie 2018, 22:44
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Witam wszystkich razem z moją Brevą 1100-Kazimierza W

Post autor: Marcin » 22 wrz 2019, 20:54

Marek Krupa pisze:
21 wrz 2019, 09:07
Z przystosowaniem Gucia do długich wypadów jest kilka problemów. Muszę dodać, że ze względów poznawczych jeżeli to możliwe, omijam autostrady, a Gucio na VI biegu, przy akceptowalnych obrotach wału korbowego ok. 3500 jedzie 100km/h. To skutkuje natychmiastową utratą prawka. Przy 90 km/h silnik już ma lekką wibrę. Każdy zakręt, to redukcja o 2 biegi w dół. Drugi problem, to za niska szyba, która odchyla strugę powietrza dokładnie na kask. Do Brevy nie pasuje wyższa szyba, a założony 145 mm deflektor tylko minimalnie poprawia przepływy. Na AWO robiliśmy dziennie na winklowatych drogach 500 -600 km i zsiadaliśmy bez zmęczenia. W tym przypadku jakoś tego nie widzę. Są oczywiście plusy w postaci super prowadzenia, gangu, czy zużycia paliwa na poziomie 4,8 l/100km przy prędkościach 100-110. Alle....
Nie rozumiem za bardzo o co chodzi z tymi obrotami. Breva 1100 najlepiej czuje się w przedziale właśnie od około 3,5/4 tyś do 6tyś. Zakres obrotów pozwala na poruszanie się bez problemu również autostradą (oczywiście jeśli jest taka konieczność) bez problemu można utrzymywać prędkość przelotową na poziomie 160km/h. Co do szyby to fakt, średnio chroni przed wiatrem. Deflektor 145mm poprawia sytuację (mam 186cm wzrostu) ale powoduje bardzo silne wyginanie szyby przy wyższych prędkościach. Problem nie tkwi tylko w szybie a chyba bardziej w bocznych płaszczyznach. Przynajmniej dla mnie większym problemem jest wiatr który mnie "atakuje" z boku. Strumień powietrza musi przede wszystkim musi chłodzić cylindry. Aerodynamika (jej brak) powoduje, że jak nawet pochylisz się / schowasz za szybę to jest niewiele lepiej. W motocyklach zabudowanych z boku jak schowasz się za szybę to wiatr przestaje być problemem.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę

Marek Krupa
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03

Re: Witam wszystkich razem z moją Brevą 1100-Kazimierza W

Post autor: Marek Krupa » 13 paź 2019, 21:54

Podczas demontażu, czyszczeniu , konserwacji , izolowaniu i klejeniu instalacji elektrycznej zauważyłem, że 3 gumy mocowania zegarów są bardzo luźne. Usztywnienie wyeliminowało nieprzyjemne drgania przy niskich prędkościach wału korbowego. Teraz już mogę swobodnie jechać na VI biegu przy 3 tyś. obrotów .

ODPOWIEDZ