Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Idzie nowe :)

markali
Posty: 305
Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Idzie nowe :)

Post autor: markali » 16 gru 2020, 21:55

Trwałość silnika - miałem na myśli biorąc pod uwagę stosunek mocy do pojemności.
Zawsze mniej wysilone silniki były trwalsze.
Tu jest inaczej?

Awatar użytkownika
Fudo
Posty: 132
Rejestracja: 06 paź 2020, 13:21
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Idzie nowe :)

Post autor: Fudo » 17 gru 2020, 02:40

Jeśli do budowy silnika zostaną użyte materiały wysokiej jakości, to można mówić o trwałości.
Tutaj nasuwa się pytanie i obawy niektórych co do jakości pod wodzą Piaggio.
Inżynier kontra księgowy, jeśli wygra księgowy to jakość se ne vrati.
Breva 750

Awatar użytkownika
zqubaniec
Posty: 410
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:53
Lokalizacja: pomorze
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: Idzie nowe :)

Post autor: zqubaniec » 17 gru 2020, 09:24

Zechce ktoś przedstawić tu porównanie momentów dla tych silników? Nie che mi się szukać :)

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Idzie nowe :)

Post autor: Sello » 17 gru 2020, 10:54

Takie dane znalazłem w necie (tych dotyczących V7 I, nie jestem pewien) ...

V7 I - 37,5 HP przy 5300 RPM; 52 Nm przy 5200 RPM; 703 cc
V7 II - 48 HP przy 6200 RPM; 60 Nm przy 2800 RPM; 744 cc
V7 III - 52 HP przy 6200 RPM; 60 Nm przy 4900 RPM; 744 cc
V7 IV - 65 HP przy 6800 RPM 73 Nm przy 5000 RPM z czego 58 Nm dostępne już przy 3000 RPM; 853 cc
V50 II, Galletto 192

Awatar użytkownika
Klaus1973
Posty: 124
Rejestracja: 27 lut 2018, 20:27
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Idzie nowe :)

Post autor: Klaus1973 » 17 gru 2020, 11:14

Sello pisze:
16 gru 2020, 09:01
Swoją drogą, z tego co pisał tutaj @Klaus1973, posiadający V85TT, to bardzo przyjemna jednostka napędowa tylko że ..... to już nie będzie V7.
Historycznie jak najbardziej to v7.
V7 to było 703,3 ccm potem 754 i w końcu mieć 844 ccm by stać się California.

To tak z historii.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2020, 11:30 przez Klaus1973, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klaus1973
Posty: 124
Rejestracja: 27 lut 2018, 20:27
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Idzie nowe :)

Post autor: Klaus1973 » 17 gru 2020, 11:26

Fudo pisze:
17 gru 2020, 02:40
Jeśli do budowy silnika zostaną użyte materiały wysokiej jakości, to można mówić o trwałości.
Tutaj nasuwa się pytanie i obawy niektórych co do jakości pod wodzą Piaggio.
Inżynier kontra księgowy, jeśli wygra księgowy to jakość se ne vrati.
To chyba raczej będzie pewne połączenie. I Ksiegowy i inżynier. No i ograniczenia związane z ramą kołyskową.

Z mojego doświadczenia z V85TT rok go mam już prawie i ze 19 tys km na kulane dopiero i jednocześnie z v7 mojej żony, to połączenie silnika z V85 z V9, który montowany jest w nowym V7 i nowym V9 to dobra sprawa.
Poczekam jeszcze na wymiary i masy silnika. Czasy otwarcia i wielkość zaworów.
Pamiętać trzeba ze silnik z V85 to także nie super nowa jednostka a przekształcona z V9.
Ale pewne podejrzenia już mam po zdjęciach V7.
1. Wyższy cylinder, a wiec ten z V9.
2. Brak manetki elektronicznej wiec i ECU stare ale pewnie pozamieniane czasy itp.
3. Mniejsze zawory
4. Niższe obroty
I tutaj wiadomo moc niższa a przez to wszystko lepsze odprowadzanie ciepła.

Poczekamy do lutego to się dowiemy szczegółów.
Typu ze zawory zwykle
Korbowód większa masa, rama od V9 z małą tylko przeróbka.

imola.i.inne
Posty: 84
Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Idzie nowe :)

Post autor: imola.i.inne » 17 gru 2020, 21:35

Trochę wygląda jakby do starego bloku zbłądzily nowe cylindry i miska. Tłumik to stara Floryda. Jak o księgowych mowa to ciekawe jaki za proponują parametr zamiany na papiery.?

imola.i.inne
Posty: 84
Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Idzie nowe :)

Post autor: imola.i.inne » 17 gru 2020, 21:56

Jest i niebieski na szprychach , kurcze list do Mikołaja na ren rok już poszedł.

Awatar użytkownika
Fudo
Posty: 132
Rejestracja: 06 paź 2020, 13:21
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Idzie nowe :)

Post autor: Fudo » 17 gru 2020, 22:01

imola.i.inne pisze:
17 gru 2020, 21:56
Jest i niebieski na szprychach , kurcze list do Mikołaja na ren rok już poszedł.
Kupuj wielką choinkę, gwiazdka przed nami ;)
Breva 750

Awatar użytkownika
Klaus1973
Posty: 124
Rejestracja: 27 lut 2018, 20:27
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Idzie nowe :)

Post autor: Klaus1973 » 19 gru 2020, 11:43

imola.i.inne pisze:
17 gru 2020, 21:35
Trochę wygląda jakby do starego bloku zbłądzily nowe cylindry i miska. Tłumik to stara Floryda. Jak o księgowych mowa to ciekawe jaki za proponują parametr zamiany na papiery.?
oczywiście. jak zdejmiesz blachy z v85 tt to zobaczysz blok od V9.
To jest inny silnik, no ale nie całkowicie.
Cylindry akurat przy V7 będę takie jak 50/50 - dół v9 . góra jak przy v85 i pokrywy jak przy v9. świeca jak v9. Nie wiem bo nie mogę porównać ale mój motocykl najlepiej chodzi właśnie w zakresach /na masę takich jak będzie szalał V7.
zazdroszczę momentu od dołu. poczekam na krzywe, ale już wiem że, zmiana wydechów, filtra powietrza i może momentu otwarcia zaworów i będzie rakieta.
Bez tej dziury którą ma obecnie v85, trzeba go kręcić powyżej 3 tys [ja z Ducati więc powyżej 3,5 to dla mnie norma).
I co z tego że na papierku 80 kucy jak 65 kucy z v7 obskoczy 85 - poczekamy do marca, kwietnia jak wszyscy się będą rozpisywać jak zajebiście chodzi nowe v7.
Że połyka v85 - bo kto jeździ zawsze na obrotach w górnych zakresach.
A tutaj 3 tys. i te same NM co v85, masa niższa, niżej siedzisz, rama krótsza. A poniżej 3 tys. to V7 porobi V85. Czuję przez skórę że w zakręcie nie będzie trzeba trzymać V7 na 3 tys. jak v85. Przez co niższy bieg.
jedyne co bym zmienił to przednie zawieszenie na 41 mm upsajdałn.

ODPOWIEDZ