Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Padnięty wtryskiwaczy Brevy 850

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Padnięty wtryskiwaczy Brevy 850

Post autor: adamigo » 05 cze 2019, 13:49

Czujnik temp.powietrza fałszuje?
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

markali
Posty: 304
Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Padnięty wtryskiwaczy Brevy 850

Post autor: markali » 05 cze 2019, 14:55

Coraz bardziej jestem za takim powodem. Czujnik temp. powietrza, oleju. Mało tego. Mógł się zepsuć i zacząć fałszować tak nagle po serwisie?
Myślę że któryś z nich lub wtyk zostały poruszone, nie są dociśnięte, zapięte, nie ma styku itp.
Przypomniało mi się kiedy wymieniano amortyzatory w moim fordzie i po ich wymianie nie dało się go odpalić. Jeden jedyny raz jak mam go 8 lat. Jaki związek mają amorki z odpalaniem? rad13
Przyczyna: poruszona złączka czujnika położenia wału która znajdowała się tuż obok amortyzatora i mechanik musiał ją łokciem stuknąć. Wyszło zaraz na kompie. Przeczyszczenie, dociśnięcie i po problemie.
Więc muszę poszukać gdzie te czujniki się znajdują i po nitce do kłębka może dojdę.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Padnięty wtryskiwaczy Brevy 850

Post autor: adamigo » 05 cze 2019, 19:45

Jeśli to ten akurat czujnik, to mógłbyś się pokusić o dedukcyjne rozwiązanie(albo choć przybliżenie się do) problemu. Jeśli fałszuje i mieszanka jest za bogata, to poczujesz bogactwo z wydechu. Ale nic z tym nie zrobisz, więc to taka sztuka dla sztuki.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

DDBreva
Posty: 196
Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Padnięty wtryskiwaczy Brevy 850

Post autor: DDBreva » 06 cze 2019, 13:46

Ja wiem że w brevie jest czujnik temperatury w filtrze powietrza, oprócz tych w silniku.
Ja coś to kiedyś sprawdzałem i pasuje od fiata chyba punto.
Spróbuj może zmierzyć wszystkie te czujniki omomierzem?
Pzdr

Awatar użytkownika
Grum
Posty: 134
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:35
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Padnięty wtryskiwaczy Brevy 850

Post autor: Grum » 06 cze 2019, 18:50

A co na to sondy lambda??

Ja mam także przypadlość niezbyt równej i zbyt niskich obrotach pracy silnika na zimno.
Na zimno czyli pierwszy rozruch bez względu na to czy stoi na słońcu czy w cieniu....

Po minucie, dwóch i podkręceniu manetą jest ok.

markali
Posty: 304
Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Padnięty wtryskiwaczy Brevy 850

Post autor: markali » 08 cze 2019, 17:18

A ja mam jeszcze takiego pomysła: paliwo się cofa, słaba pompa... Kiedy stał na słońcu to w baku ciśnienie wzrosło? Zmieniły się właściwości paliwa? paliwo zmieniło temperaturę i pompie było łatwiej?

markali
Posty: 304
Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Padnięty wtryskiwaczy Brevy 850

Post autor: markali » 12 wrz 2019, 19:45

Ciekawa sprawa! Gutek sam się naprawił.
Piszę dopiero teraz ale chciałem być pewny że to nie 2, 3, 4 - ro razowy przypadek. Od zlotu w Żelivce czyli prawie 2 miechy kiedy to odpalił i nie przygasał do dzisiaj każde odpaleniu jest ok. Bywało zimno, ciepło, sucho, wilgotno, pełny zbiornik, pusty... . Bez różnicy.
Ciekawe to.

ka741
Posty: 101
Rejestracja: 02 lut 2018, 08:27
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Padnięty wtryskiwaczy Brevy 850

Post autor: ka741 » 12 wrz 2019, 19:59

Nic tylko normalnie jakieś święte miejsce tam jest.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Padnięty wtryskiwaczy Brevy 850

Post autor: adamigo » 12 wrz 2019, 21:35

Trzeba było czyścić jedną wtyczkę na rok, to byś skapował, która była przyczyną. A tak - nie wiesz nadal nic, i nadal każdy wyjazd podszyty będzie tym włoskim dreszczykiem niepewności:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

markali
Posty: 304
Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Padnięty wtryskiwaczy Brevy 850

Post autor: markali » 13 paź 2019, 13:55

Grum pisze:
16 maja 2019, 08:33
Nasunął mi się wniosek z autopsji..
Słaby aku pozwala uruchomić, aczkolwiek z trudem i na początek łyka tyle prądu,
że spada napięcie w instalacji nie pozwalając podtrzymać "życia" w zapłonie lub wprowadzając błędy...
W Brevie 750 rozruch pamiętam praktycznie zawsze wymagał uchylenia przepustnicy, mimo istniejącego
pseudo ssania, ale tam zdaje się ustawienie ciasne zaworów to powodowało.
Pewnie nie ma związku, ale tak przy okazji mi się przypomniało.
Odpalanie na kable samochodu z pustą baterią czasem też dawało efekt gaśnięcia w pierwszej minucie.
Ale pewnie to nie to...
Możliwe że trafiłeś.
Pada mi 5-cio miesięczny aku JMT i znowu to samo. Najpierw nie odpalał po 3 tyg. 2, 1 a teraz po 2 dniach. Po doładowania zawsze! kręci. Przed wymianą stary w serwisie stał 3 tyg. i osłabł. Zauważyliście że po dłuższych jazdach tj. 300-400km było ok? Pilzno, Żelivka... Jeśli się da wymienić to wrócę do Exide. Piszą że JMT szybko padają i tracą moc rozruchu. To mechanik mi go polecał. Teraz o nich w miarę przypływu złości poczytałem. Po wymianie aku coś napiszę.

ODPOWIEDZ