Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
NORGE 8V stuki ze sprzęgła / skrzyni ?!
NORGE 8V stuki ze sprzęgła / skrzyni ?!
Po uruchomieniu silnika, na wolnych obrotach słychać stuki z okolic sprzęgła, w mojej ocenie dosyć znaczące, które po wciśnięciu klamki sprzęgła cichną. Wydaje mi się że może coś być z tłumikiem drgań skrętnych na tarczy, bo po przygazowaniu na wciśniętej klamce i puszczeniu jej kiedy silnik spada z obrotów ten dźwięk ustaje, tak jakby siła odśrodkowa ustalała tłumik drgań w jakimś położeniu, nie powodującym stuków. To są moje przypuszczenia, nie sądzę że ten dźwięk jest normalny, dlatego proszę o pomoc jeśli ktoś ma wiedzę w tym temacie. Dodam że jest tu już sprzęgło jednotarczowe z tłumikiem drgań bez zewnętrznego zabieraka, jak w poprzednim rozwiązaniu.
Re: NORGE 8V stuki ze sprzęgła / skrzyni ?!
Cześć, dobrze kombinujesz. To tarcza sprzęgła . w oryginalnych , sprężyny amortyzatora skrętnego , mają tendencje do wychodzenia na spacer. potrafią nawet wyskoczyć całkiem. Obecnie sprzedawany jest zamiennik valeo Cena w Polsce to ok 300 zł, Swoje w Stelvio wymieniłem w lutym, spróbuję załączyć zdjęcie tarczy. warto również przeglądnąć popychacz i przesmarować jego elementy jeśli przy zimnym silniku słychać na początku jęęęk przy puszczaniu klamki.
Niestety wymiana tarczy wiąże się z rozebraniem prawie całego motocykla
Niestety wymiana tarczy wiąże się z rozebraniem prawie całego motocykla
- adamigo
- Posty: 1370
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: NORGE 8V stuki ze sprzęgła / skrzyni ?!
Ja taką jedną tarczę obróciłem... wszystkie sprężyny poszły po kolei w długą...
No ale makina miała zimnokrwiste 12 koni, więc może te współczesne dzielone przez dziesięć się kolegom tak nie znarowią...
No ale makina miała zimnokrwiste 12 koni, więc może te współczesne dzielone przez dziesięć się kolegom tak nie znarowią...
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650