Witam,
Czy ktoś z kolegów dałby radę zmierzyć jakie ma napięcie na zaciskach akumulatora po uruchomieniu silnika i na jałowych obrotach oraz na obrotach ok 4000 - 5000 obr/min. Obciążenie typowe- tylko światła mijania.
Moto guzzi norge 1200 lub breva 1100. Obydwa mają ten sam alternator.
Coś nie podoba się mi napięcie ładowania w moim norgu. Trzyma stabilnie ale niestety tylko 13,45 volta i niewiem czy szukać uszkodzenia czy tak jest dobrze.
Pozdrawiam
Jarek
Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Napięcie na zaciskach akumulatora Norge 1200
Re: Napięcie na zaciskach akumulatora Norge 1200
Regulator oraz mostek prostowniczy jest zintegrowany w całość z alternatorem (alternator Denso).
Nie ma tutaj osobnego regulatora pod tyłkiem.
Poza tym wszystkie styki i kostki sprawdzone.
Sporo by pomogło jakby ktoś zrobił pomiar napięcia na zaciskach akumulatora.
Pozdrawiam
Nie ma tutaj osobnego regulatora pod tyłkiem.
Poza tym wszystkie styki i kostki sprawdzone.
Sporo by pomogło jakby ktoś zrobił pomiar napięcia na zaciskach akumulatora.
Pozdrawiam
- adamigo
- Posty: 1370
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Napięcie na zaciskach akumulatora Norge 1200
No pamiętaj, że marna bateria nie pozwoli napięciu wzbić się za wysoko, może sprawdź ładowanie na innej baterii?
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
- kowaskirajd
- Posty: 85
- Rejestracja: 03 lut 2018, 15:04
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Napięcie na zaciskach akumulatora Norge 1200
Właśnie dokonałem pomiaru w mojej Brevie po uruchomieniu 13,69 V ,po chwilowej pracy wzrost do 13,90 V ,po włączeniu świateł drogowych spadek na 13,88 V ,po wyłączeniu drogowych wzrosło na 13,92 V.Akumulator dwuletni.Pozdrawiam.
Była Nevada 750 ,Breva 1100 ,teraz jest V 7 lll Rough
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 18 mar 2018, 23:32
Re: Napięcie na zaciskach akumulatora Norge 1200
Zwiększ obroty i wtedy sprawdź ładowanie nie koniecznie na jałowych mysi dawać ponad 14V ale może się mylę co do Moto Guzzi.
Re: Napięcie na zaciskach akumulatora Norge 1200
Witam,
Wielkie dzięki "Kowalskirajd" za pomoc. Twoje pomiary potwierdziły moje przypuszczenia że coś jest zbyt niskie napięcie na zaciskach akumulatora i zmusiły do poszukiwania przyczyny.
Wyciągnąłem alterrnator ale on okazał się dobry - ładuje 14,4V czyli książkowo.
Dalej zacząłem szukać przyczyn w złączkach i okazało się, że problem nie leżał w zaśniedziałych konektorach w miejscu schodzenia się konektora męskiego z żeńskim (tutaj było wyczyszczone przeze mnie wcześniej) co w miejscu gdzie konektory zaciskają przewód. Pomimo że połączenia wyglądały na solidne i fabryczne po uruchomieniu moto potrafiło się to miejsce dość mocno nagrzewać. Musiała tam powstać jakaś korozja na połączeniu przewodu z konektorem.
Poodcinałem z kilka jak nie kilkanaście konektorów i zacisnąłem nowe w kilku złączkach.
Teraz na zaciskach akumulatora jest 14,2V nawet przy przełączeniu na światła drogowe. Jedynie przy błyśnięciu światłami - kiedy palą się wszystkie 6 żarówek w lampie napięcie lekko siada.
Przy okazji wyszło że to wskazanie napięcia ładowania na liczniku również było zaniżane z powodu korozji na konektorach.
Co prawda teraz nadal wskazanie jest lekko zaniżone - pokazuje 13,7V ale jest i tak dużo lepiej niż było.
Pewnie jakbym rozpruł i wymienił wszystkie konektory w złączkach pokazałoby to samo co miernikiem bezpośrednio na akumulatorze, ale już odpuściłem i tak zostało.
W każdym razie dzięki jeszcze raz za pomoc.
Może powyższe przyda się dla kogoś kto będzie miał podobny problem
Pozdrawiam
Jarek
Wielkie dzięki "Kowalskirajd" za pomoc. Twoje pomiary potwierdziły moje przypuszczenia że coś jest zbyt niskie napięcie na zaciskach akumulatora i zmusiły do poszukiwania przyczyny.
Wyciągnąłem alterrnator ale on okazał się dobry - ładuje 14,4V czyli książkowo.
Dalej zacząłem szukać przyczyn w złączkach i okazało się, że problem nie leżał w zaśniedziałych konektorach w miejscu schodzenia się konektora męskiego z żeńskim (tutaj było wyczyszczone przeze mnie wcześniej) co w miejscu gdzie konektory zaciskają przewód. Pomimo że połączenia wyglądały na solidne i fabryczne po uruchomieniu moto potrafiło się to miejsce dość mocno nagrzewać. Musiała tam powstać jakaś korozja na połączeniu przewodu z konektorem.
Poodcinałem z kilka jak nie kilkanaście konektorów i zacisnąłem nowe w kilku złączkach.
Teraz na zaciskach akumulatora jest 14,2V nawet przy przełączeniu na światła drogowe. Jedynie przy błyśnięciu światłami - kiedy palą się wszystkie 6 żarówek w lampie napięcie lekko siada.
Przy okazji wyszło że to wskazanie napięcia ładowania na liczniku również było zaniżane z powodu korozji na konektorach.
Co prawda teraz nadal wskazanie jest lekko zaniżone - pokazuje 13,7V ale jest i tak dużo lepiej niż było.
Pewnie jakbym rozpruł i wymienił wszystkie konektory w złączkach pokazałoby to samo co miernikiem bezpośrednio na akumulatorze, ale już odpuściłem i tak zostało.
W każdym razie dzięki jeszcze raz za pomoc.
Może powyższe przyda się dla kogoś kto będzie miał podobny problem
Pozdrawiam
Jarek
- kowaskirajd
- Posty: 85
- Rejestracja: 03 lut 2018, 15:04
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Napięcie na zaciskach akumulatora Norge 1200
Witam, cieszę się że moje pomiary były pomocne a te złączki i te kostki w instalacji to już znana sprawa .Pozdrawiam.Adam.
Była Nevada 750 ,Breva 1100 ,teraz jest V 7 lll Rough