Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Nevada 750

Pasek36
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2024, 14:04

Nevada 750

Post autor: Pasek36 » 01 mar 2024, 13:16

Witam kolegów. Mam taki problem z moją nevada nie mam iskry na lewym cylindrze. Wymieniłem dwa moduły bo nie było prądu wogole. Teraz jest ale tylko na jednym . Co może być nie tak . A jako ciekawostką jak zamykam i otwieran stopkę boczna to iskra się pokazuje na lewym cylindrze coś dziwnego . Proszę o pomoc i może jakieś porady . Piotr

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Nevada 750

Post autor: adamigo » 02 mar 2024, 12:43

Może zacznij od rocznika, to nam najaśmi czy to wtrysk czy gaźniki. A jak nie rozrózniasz, to powiedz ile masz hebli z przodu, dwa czy jeden:) Aha, piszesz o modułach to stawiam na dwie tarcze i gaźniki. OK, ale to jeszcze nie wszystko, są dwa typy modułów o ile kojarzę, weź no tam po siodło zajrzyj i jakies foto dla treningu wklej przez weekend.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Pasek36
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2024, 14:04

Re: Nevada 750

Post autor: Pasek36 » 02 mar 2024, 13:05

Witam 94 na gaźnikach. Moduły podmienione i iskra tylko na prawym garze. Na lewym tylko jak kosą ruszam

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Nevada 750

Post autor: adamigo » 04 mar 2024, 17:23

To mi śmierdzi zanikiem sygnału, bo mam taki angielski patent, moduł RITA który bije zawsze na oba cylindry, i tam jak się wyłącza stacyjkę - a więc jest odcięcie sygnału - a jednocześnie któryś cylinder zatrzymał się na sprężaniu , co jest sprawą bardzo w gruzji powtarzalną - potrafi to pierdzielnąć w wydech tak, że koty sąsiadów przestają być łowne . Jeśli sprawa dotyczy tylko jednej i tej samej strony, w sumie śledztwo będzie krótkie. Informuj.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Pasek36
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2024, 14:04

Re: Nevada 750

Post autor: Pasek36 » 05 mar 2024, 00:41

A ten moduł Rita to co to za patent. Myślałem żeby cewki podmienić dla pewnosci

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Nevada 750 - układ zapłonowy, brak iskry.

Post autor: KoGutek » 05 mar 2024, 15:10

To masz chyba podobnie jak w mojej Floridzie V65. Dwie cewki, dwa moduły i jeden impulsator.

Zamień cewki, aby wyeliminować ich wadę. Ruszanie stopką, włącza/wyłącza zapłon, abyś nie mógł odpalić na odstawionym motocyklu albo pojechać z niezłożoną stopką. Może brakować jakiegoś połączenia masy. Sprawdź czy cewki i impulsatory są połączone z masą należycie. Możesz też mieć coś źle podłączone. Sprawdź wg. załączonego niżej schematu. To prosty układ jak budowa cepa.

Jak zamienisz cewki miejscami i nadal jest to samo, to cewki masz sprawne a problem jest z modułami albo impulsatorem lub połączeniami między tymi elementami cewka - moduł - impulsator.
Schemat tu:
https://www.thisoldtractor.com/guzzi007 ... 50-750.gif

Moduły także można wykluczyć zamieniając je ze sobą miejscami - jak zamiana nie powoduje poprawy to został impulsator i połączenia. Impulsator jest raczej ostatnim do podejrzeń - wątpię aby był uszkodzony. Raczej to uszkodzona cewka, moduł albo po prostu wadliwe styki i połączenia między tymi elementami. Można łatwo metodą zamiany ustalić stan faktyczny. Rozłączyć wszystko, posprawdzać miernikiem ciągłość przewodów i na nowo porządnie poskładać. Musi zadziałać, jak podzespoły są sprawne.

Wadliwe, oryginalne cewki wymieniłem na inne z Yamahy Majesty. Pasują też z Suzuki GN-125, Honda Pantheon i podobnych japońskich, bo są identyczne parametrami i mają takie same mocowania i gabaryty. O dziwo, można kupić "prawą" i "lewą". Różnią się stroną, po której wyprowadzony jest kabel wysokiego napięcia. Kupiłem prawą i lewą i mam fajnie to zamontowane. Symetrycznie względem ramy.
Najlepiej kupować używane oryginały a nie zamienniki. Oryginały są praktycznie niezniszczalne.

Moduły kupowałem od chińczyka na Ebayu. Robi zamienniki, które są lepsze od oryginałów - bez porównania w ogóle. Kupować trzeba zestaw dwóch, bo i też tak sprzedaje tylko w komplecie. Moduły różnych producentów będą mieć różnice w kącie zapłonu (różnica kąta fazowego) - sprawdziłem to na 3 różnych modułach i niestety tak jest. Stąd oba moduły mogą być dowolnego producenta, ale muszą być identyczne (a nie dwa różne). Jak są dwa różne to trzeba sprawdzić czy generują zapłon w tym samym momencie po wysterowaniu z impulsatora. To łatwo ustalić lampą stroboskopową, ustawiając zapłon na jednym cylindrze a następnie przepiąć lampę na kabel zapłonowy drugiego cylindra i zapłon musi wypadać dokładnie w tym samym miejscu. Jeżeli tak nie jest to moduły są różne i trzeba kupić zestaw dwóch nowych.
Jest wątek na forum, gdzie się zdoktoryzowałem na ten temat szerzej.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

Pasek36
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2024, 14:04

Re: Nevada 750

Post autor: Pasek36 » 05 mar 2024, 16:03

Ok dzięki za kilka rad . Postaram się to wszystko jeszcze raz posprawdzać i zobaczymy jak będzie. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam Piotr

Pasek36
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2024, 14:04

Re: Nevada 750

Post autor: Pasek36 » 12 mar 2024, 12:12

Niestety po zamianie cewek bez zmian . Dalej tylko iskra na prawym garze. To teraz albo gdzieś jest przerwa na kablach albo motoplat do wymiany . Ręce opadają

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Nevada 750

Post autor: jackdruid » 12 mar 2024, 16:31

Cześć , przez włącznik przy stopce idzie całe zasilanie modułów i cewek , więc jeśli w ten sposób reaguje jedna cewka problem może być w uziemieniu całego układu i w zasilaniu modułu prawej strony. Sprawdź poprawność połączenia modułów i cewek , ze szczególnym uwzględnieniem uziemień .

Pasek36
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2024, 14:04

Re: Nevada 750

Post autor: Pasek36 » 12 mar 2024, 17:15

Dzięki . Ja też myślę że problem będzie nie w motoplacie tylko w przewodach i uziemieniu. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ