Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Breva/Norge podwyższenie kierownicy

AlfaGuzzi
Posty: 80
Rejestracja: 14 sie 2022, 21:22
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Breva/Norge podwyższenie kierownicy

Post autor: AlfaGuzzi » 14 lut 2024, 15:07

Czy któryś z posiadaczy N/B podwyższał kierownicę? Nie jestem jakoś szczególnie wysoki ( 177 cm ) ale plecy po blisko 4 mln za kółkiem już nie takie. Jak na razie rekord Gutkiem to trochę ponad 700 km w jednym dniu i w zasadzie pozycja nie jest zła ale pomyślałem sobie że może parę cm wyżej będzie jeszcze lepiej. Podniosłem kierownicę o 4 cm i jestem ciekawy jak to będzie w praktyce. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie ?

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Breva/Norge podwyższenie kierownicy

Post autor: adamigo » 14 lut 2024, 23:28

Pewnie dużo zależy od Twoich przelotowych. Podwyższyłem wolant w kilku swoich motorach i zawsze było to na plus, ale moje prędkości są emeryckie, to i opływ powietrza nie taki kluczowy. Są motory że siadasz i jak miałbyś stać na nim w korku to po minucie wymiękasz, tak bardzo potrzeba odciążenia nadgarstków przez napór wiatru na klatę. W mojej stajni taki napór generuje tylko ex-Nevada ze swoimi 60+ końmi, więc podwyższam czasem bez umiaru... i dobrze mi z tym!
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

aquila2
Posty: 70
Rejestracja: 10 lut 2018, 04:35
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Breva/Norge podwyższenie kierownicy

Post autor: aquila2 » 15 lut 2024, 03:24

Czytajcie młodzieży,czytajcie póki czas,nasze kręgosłupy mają ograniczone możliwości adaptacyjne.
aquila2 otrzymał(a) podziękowania za ten post od:
DDBreva

AlfaGuzzi
Posty: 80
Rejestracja: 14 sie 2022, 21:22
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Breva/Norge podwyższenie kierownicy

Post autor: AlfaGuzzi » 19 lut 2024, 19:26

adamigo pisze:
14 lut 2024, 23:28
Pewnie dużo zależy od Twoich przelotowych. Podwyższyłem wolant w kilku swoich motorach i zawsze było to na plus, ale moje prędkości są emeryckie, to i opływ powietrza nie taki kluczowy. Są motory że siadasz i jak miałbyś stać na nim w korku to po minucie wymiękasz, tak bardzo potrzeba odciążenia nadgarstków przez napór wiatru na klatę. W mojej stajni taki napór generuje tylko ex-Nevada ze swoimi 60+ końmi, więc podwyższam czasem bez umiaru... i dobrze mi z tym!
Norge mimo dość minimalistycznej szyby skutecznie chroni przed naporem wiatru. Przy max podniesionej praktycznie do 120km/h jazda z otwartym kaskiem nie stanowi problemu. I tu raczej przy takim podniesieniu kierownicy pozycja nie zmieni się aby miało to jakiś wpływ. Będzie tylko bardziej wyprostowana czy jak mówią " zrelaksowana". Chociaż Moto nie do końca poskładane już nie mogę się doczekać wypróbowania 😁. Napiszę jakie wrażenia po jeździe. Do podwyższenia użyłem zestawu do BMW 1200 rt po małych adaptacjach.

AlfaGuzzi
Posty: 80
Rejestracja: 14 sie 2022, 21:22
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Breva/Norge podwyższenie kierownicy

Post autor: AlfaGuzzi » 03 mar 2024, 16:29

Pierwsza setka km zrobiona. Z montażu helibarów jestem jak najbardziej zadowolony. Druga pozytywna zmiana to lusterka. Chromowane zastąpiłem na plastikowe czarne od nowszych Norge i Stelvio. Zdecydowanie mniej drżą .

ODPOWIEDZ