Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Breva 1100 "ABS" odszczurzanie

Awatar użytkownika
osjane
Posty: 13
Rejestracja: 20 gru 2023, 12:46
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Breva 1100 "ABS" odszczurzanie

Post autor: osjane » 14 sty 2024, 23:49

Witam jeszcze raz wszystkich.
Tak jak pisałem w powitaniu zostałem posiadaczem Brevy 1100 „ABS”. Moto delikatnie mówiąc jest trochę zapuszczone, tak wizualnie jak i technicznie. Przed zakupem zostałem poinformowany, że moto zostało wykastrowane z ABS'u, że ma wymienione świece (cztery), że ma filtr K&N itp. Wizualnie no cóż, pierwsze co rzucało się w oczy to ohydnie pooklejany mnóstwem wstrętnych naklejek zbiornik, co od razu wzbudzało podejrzenia co jest pod spodem. Poza tym moto do sprzedaży nie zdążono umyć... Gucia należy więc odszczurzyć i to szybko, bo dni już zaczęły się robić coraz dłuższe... ;).
Moto zostało umyte, zbiornik zdemontowany, naklejki pościągane w celu oceny lakieru. Po spolerowaniu w mojej ocenie jest ok. Jako, że zbiornik zdemontowany to sprawdziłem stan filtra powietrza i świece. Filtr okazał się nie K&N tylko BMC, ale to szczegół, bo tak zasyfionego filtra powietrza jeszcze w życiu nie widziałem. Świece faktycznie zostały wymienione, ale tylko zewnętrzne. Przy próbie wykręcenia wewnętrznych zostałem zaskoczony, bo żaden z trzech kluczy 16mm, które posiadam nie pasował. Jeden z nich musiałem zeszlifować żeby się zmieścił między żebrami cylindrów. Cóż włoska technologia :).
ABS- Kastracji dokonał ponoć pierwszy właściciel. Z pompy ABS zostawił sam moduł z elektroniką, zmienił oczywiście przewody i jak się okazało zdemolował zegary. Nowe organy pozyskałem z portali ogłoszeniowych. Pompa i przewody używane, zegary nowe.
Dzisiaj zrobiłem podejście przywrócenie brakujących organów ABS. Przewody poprowadziłem trochę na „czuja” metodą prób i błędów i załapałem z pompą i zaciskami. Czekam na nowe uszczelki do przewodów żeby poskręcać na gotowo zalać płynem ustrojowym i odpowietrzyć.
W następną niedzielę dalsza dłubanina.
Załączniki
po transplantacja_1.jpg
po transplantacja_1.jpg (182.41 KiB) Przejrzano 521 razy
osjane otrzymał(a) podziękowania za ten post od:
Sello
BMW R 1200 st; Yamaha MT07; MG Breva 1100

Marek Krupa
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Breva 1100 "ABS" odszczurzanie

Post autor: Marek Krupa » 17 sty 2024, 16:44

Matko z Buska , chyba nie myłeś go myjką pod ciśnieniem i jeszcze z chemią. Bo to idealny przepis na problemy.

Awatar użytkownika
osjane
Posty: 13
Rejestracja: 20 gru 2023, 12:46
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Breva 1100 "ABS" odszczurzanie

Post autor: osjane » 21 sty 2024, 22:16

Marek Krupa pisze:
17 sty 2024, 16:44
Matko z Buska , chyba nie myłeś go myjką pod ciśnieniem i jeszcze z chemią. Bo to idealny przepis na problemy.
Nie, do motocykli stosuję bardziej subtelne metody, szczoteczka do zębów, waciki itp :).
Druga niedziela odszczurzania.
Dzisiaj na warsztat poszło przednie zawieszenie. Miałem je zamiar trochę odświeżyć, ale wyszło jak zawsze. Osłony przeciw kurzowe okazały się spękane i zawieszenie zostało rozebrane w drobny mak. W sumie dobrze wyszło bo zamiast oleju była jakaś breja, ale na szczęście rury, panewki bez zarysowań. Uszczelniacze nowe zamówiłem dzisiaj , może w następną niedzielę poskładam to wszystko do kupy. Z tego co pisze AlfaGuzzi, to aż się boję zabrać za tył, skoro przód tak wyglądał. Trzeba by chyba najpierw pozamawiać części a potem to rozebrać...
Załączniki
uszczelniacz.jpg
uszczelniacz.jpg (129.56 KiB) Przejrzano 469 razy
BMW R 1200 st; Yamaha MT07; MG Breva 1100

Marek Krupa
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Breva 1100 "ABS" odszczurzanie

Post autor: Marek Krupa » 23 sty 2024, 15:01

Też jeszcze tylnego wahacza nie ruszałem, ale warto zastanowić się jak w łożyska wciskać smar. Trzeba wykonać otwory smarne i tak, żeby nadmiar smaru wypływał przez uszczelnienia na zewnątrz

AlfaGuzzi
Posty: 80
Rejestracja: 14 sie 2022, 21:22
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Breva 1100 "ABS" odszczurzanie

Post autor: AlfaGuzzi » 23 sty 2024, 16:40

Marek Krupa pisze:
23 sty 2024, 15:01
Też jeszcze tylnego wahacza nie ruszałem, ale warto zastanowić się jak w łożyska wciskać smar. Trzeba wykonać otwory smarne i tak, żeby nadmiar smaru wypływał przez uszczelnienia na zewnątrz
Wykonanie tego przy kiwaku jest bardzo proste. Ale absolutnie nie zda egzaminu z prostej przyczyny. Wtłaczając smar wypchniesz zimeringi . Mają one tylko 3mm szerokosci.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2024, 20:35 przez AlfaGuzzi, łącznie zmieniany 2 razy.

AlfaGuzzi
Posty: 80
Rejestracja: 14 sie 2022, 21:22
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Breva 1100 "ABS" odszczurzanie

Post autor: AlfaGuzzi » 23 sty 2024, 20:30

osjane pisze:
21 sty 2024, 22:16
Marek Krupa pisze:
17 sty 2024, 16:44
Matko z Buska , chyba nie myłeś go myjką pod ciśnieniem i jeszcze z chemią. Bo to idealny przepis na problemy.
Nie, do motocykli stosuję bardziej subtelne metody, szczoteczka do zębów, waciki itp :).
Druga niedziela odszczurzania.
Dzisiaj na warsztat poszło przednie zawieszenie. Miałem je zamiar trochę odświeżyć, ale wyszło jak zawsze. Osłony przeciw kurzowe okazały się spękane i zawieszenie zostało rozebrane w drobny mak. W sumie dobrze wyszło bo zamiast oleju była jakaś breja, ale na szczęście rury, panewki bez zarysowań. Uszczelniacze nowe zamówiłem dzisiaj , może w następną niedzielę poskładam to wszystko do kupy. Z tego co pisze AlfaGuzzi, to aż się boję zabrać za tył, skoro przód tak wyglądał. Trzeba by chyba najpierw pozamawiać części a potem to rozebrać...
W/g instrukcji ilość oleju to 400 cm3 do każdej lagi. Ale jak piszą użytkownicy którzy mieli od nowości Brevy / Norge przy pierwszej zmianie oleju okazuje się że z każdej lagi wypływa 450 cm3 . I tyle powinno się wlewać. Lepkość od 5 do 20 W w/uznania. Ja użyłem 10 W i jak dla mnie jest OK.

Awatar użytkownika
osjane
Posty: 13
Rejestracja: 20 gru 2023, 12:46
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Breva 1100 "ABS" odszczurzanie

Post autor: osjane » 23 sty 2024, 21:40

U mnie też tej brei słynęło trochę ponad 400. Olej przypadkiem też mam 10W smiech7 . Przed złożeniem przedniego zawieszenia, chcę jeszcze je wyszkiełkować i pomalować, bo obecnie wygląda strasznie.
Odnośnie tylnego zawieszenia, to tak sobie myślę, że skoro te sprzęty tak bardzo nie lubią kąpieli wodnych, to może należałoby przed złożeniem tego kiwaka, porządnie to wszystko wymyć i zastosować jakiś smar „morski” zamiast zwykłego. Smary te mają dużo większą odporność na wodę i lepszą przyczepność. Z drugiej strony, te nasze sprzęty jednak nie są najnowsze i pewne rzeczy mają prawo się zużyć, jak chociażby uszczelniacze, czy gumowe osłony. Podczas wymiany przewodów hamulcowych za prawym setem jest osłona gumowa (harmonijka) na przegubie wału. U mnie okazała się pęknięta i czeka mnie demontaż całego tyłu żeby ją wymienić. Jest ona tak ładnie schowana, że gdybym nie musiał się dostać do pompy hamulcowej, to pewnie jeździłbym w błogiej nieświadomości z popękaną osłoną, do momentu, aż by coś nie walnęło.
BMW R 1200 st; Yamaha MT07; MG Breva 1100

Hubi
Posty: 105
Rejestracja: 01 paź 2019, 16:08
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Breva 1100 "ABS" odszczurzanie

Post autor: Hubi » 24 sty 2024, 11:50

Marek Krupa pisze:
17 sty 2024, 16:44
Matko z Buska , chyba nie myłeś go myjką pod ciśnieniem i jeszcze z chemią. Bo to idealny przepis na problemy.
Ja w 2022 że trzy razy opierdzielilem Moto na myjni i teraz się kajam 😟 choć tylnego zawiasu nie ruszałem bo się boje zaglądać 😊
Griso 1100 popychacz

AlfaGuzzi
Posty: 80
Rejestracja: 14 sie 2022, 21:22
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Breva 1100 "ABS" odszczurzanie

Post autor: AlfaGuzzi » 24 sty 2024, 15:45

osjane pisze:
23 sty 2024, 21:40
U mnie też tej brei słynęło trochę ponad 400. Olej przypadkiem też mam 10W smiech7 . Przed złożeniem przedniego zawieszenia, chcę jeszcze je wyszkiełkować i pomalować, bo obecnie wygląda strasznie.
Odnośnie tylnego zawieszenia, to tak sobie myślę, że skoro te sprzęty tak bardzo nie lubią kąpieli wodnych, to może należałoby przed złożeniem tego kiwaka, porządnie to wszystko wymyć i zastosować jakiś smar „morski” zamiast zwykłego. Smary te mają dużo większą odporność na wodę i lepszą przyczepność. Z drugiej strony, te nasze sprzęty jednak nie są najnowsze i pewne rzeczy mają prawo się zużyć, jak chociażby uszczelniacze, czy gumowe osłony. Podczas wymiany przewodów hamulcowych za prawym setem jest osłona gumowa (harmonijka) na przegubie wału. U mnie okazała się pęknięta i czeka mnie demontaż całego tyłu żeby ją wymienić. Jest ona tak ładnie schowana, że gdybym nie musiał się dostać do pompy hamulcowej, to pewnie jeździłbym w błogiej nieświadomości z popękaną osłoną, do momentu, aż by coś nie walnęło.
Problem tylnego zawieszenia to w sumie nie problem a zaniedbanie. Kiwaki ma wiele motocykli i wystarczy poczytać choćby o BMW i jest dokładnie tak samo. Kto nie serwisuje regularnie ten ma problem. Moim zdaniem wystarczy co drugi sezon zdemontować kiwak i wahaczyk , wymyć,ewentualnie wymienić podejrzane uszczelnienie nałożyć smaru i po sprawie. A to tylko cztery śrubki i 15 min pracy. Wahacz co 3...4 sezony zdemontować, nasmarować łożyska i wielowypust wału przy skrzyni i przekładni.

Awatar użytkownika
osjane
Posty: 13
Rejestracja: 20 gru 2023, 12:46
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Breva 1100 "ABS" odszczurzanie

Post autor: osjane » 24 sty 2024, 22:10

Mam pytanko odnośnie wiązki elektrycznej. Pod zbiornikiem znalazłem trzy "luźne" złączki elektryczne i jedną z prawej strony na wysokości akumulatora. Czy to są elementy zbędne, czy czegoś mi brakuje :-| ? Ktoś się może orientuje w tej materii?
Załączniki
Elementy zbędne.jpg
Elementy zbędne.jpg (41.73 KiB) Przejrzano 388 razy
BMW R 1200 st; Yamaha MT07; MG Breva 1100

ODPOWIEDZ