Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Ciężko działające sprzęgło v65 Florida
Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida
To będziemy mieli ministra od guziołów w kraju,pomyślnej podróży.Fryzjer męski ok.50-100 Pln o dentystach nie wspomnę.
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida
Mam nadzieję, że przeżyłeś świąteczne, konsumpcyjne przejedzenie. Polecam kisiel.
Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida
Witam kolegę. Miałem podobny problem z ciężko działającym sprzęgłem w moim Moto Guzzi v65. Przy okazji rozpłowienia motocykla z powodu cieknącego simmeringa od strony silnika i skrzyni biegów postanowiłem zrobić porządek z mechanizmem sprzęgła (adamigo, bardzo dziękuję za zdjęcia i opisy) . Wymiana linki sprzęgła na taką z teflonem, przesmarowanie klamki, wyczyszczenie dźwigni sprzęgła przy skrzyni biegów sporo pomogła. Myślę że u Ciebie może być podobnie. Nie będzie jednej przyczyny, tylko trzeba będzie przejrzeć cały zespół sterowania sprzęgła. Warto tez sprawdzić jak wygląda sam popychacz. Musi być prosty i poruszać się bez zacięć. Pozdrawiam
Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida
OK, dzięki.
Zamierzam właśnie całość sprawdzić.
Czy linka z teflonem lżej działa?
Nie wiem jaką mam, myślałem o dobrym nasmarowaniu jej.
Zamierzam właśnie całość sprawdzić.
Czy linka z teflonem lżej działa?
Nie wiem jaką mam, myślałem o dobrym nasmarowaniu jej.
MG v65 Florida 1993
Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida
Jest lepiej, ale w porównaniu do mokrego sprzęgła i tak jest ciężej. Moją linką kupowałem w www.stein-dinse.com. Wcześniej miałem założoną nieoryginalną, przycięta linkę z jakiegoś traktora ogrodowego, która była cieńsza w środku oraz nie posiadała żadnej powłoki. Stąd tez u mnie mogła być większa różnica w działaniu.
- adamigo
- Posty: 1375
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida
Kolego, uwaga słuszna i fizyki nie przeskoczysz. Mokre ma nawet i jedenaście tarcz, więc znacznie większą powierzchnię tarcia - obejdzie się zatem mniejszymi sprężynami. Nacisk na tarczę w gruzji to ca. 170kg, i nie da się tego przekładniami na skrzyni i klamce zredukować do sił na kobiecą rączkę. Jakbym miał moją gruzją w korkach się przeciskać to bym ją przeklął. Aczkolwiek... pokrewna marka ze Spandau rozwiązała jakoś ten problem już 40 lat temu...
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida
W mojej Floridzie też nie chodzi super lekko. Jednak zaszalałem i kupiłem oryginalną linkę. Jest naprawdę porządnie wykonana. Nieco w klamce podszlifowałem okrągłym pilnikiem, tak aby w każdym położeniu klamki linka jej nie dotykała nigdzie indzie niż poprzez baryłkę. Wcześniej jak naciskałem klamkę to od połowy ruchu klamki linka się zaginała na odlewie klamki (w środku gdzie jest baryła założona trzeba patrzeć) co powodowało, że ciężko chodziła dźwignia i dodatkowo wyginała nieco linkę przy każdym użyciu co na pewno jej nie służyło. Teraz linka przy naciskaniu dźwigni nigdzie nie dotyka odlewu klamki i styka się z nią wyłącznie poprzez nasmarowaną baryłkę. To znacznie poprawiło działanie.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65
Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida
Czy oryginalną kupowałeś w www.stein-dinse.com czy może na allegro lub gdzieś w PL ?
MG v65 Florida 1993
Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida
Kupowałem ASO dystrybutora MG.Sławomir pisze: ↑12 mar 2024, 08:31Czy oryginalną kupowałeś w www.stein-dinse.com czy może na allegro lub gdzieś w PL ?
https://www.motoguzzi.pl/files/home.html
POLMOTOR
ul. Kaczeńca 4/6
04-556 Warszawa,
tel +48 603-785-860, 22-812-42-51, fax 22/ 812-00-75
email: motoguzzi@motoguzzi.pl
serwis tel. 0-603 790 559
Z tym, że nie mieli od ręki. Zamówili i po tygodniu miałem w domu. Nie pamiętam ile zapłaciłem, ale coś ponad 100 zł wraz z przesyłką.
Linki są dwa rodzaje:
Linki są w dwóch rozmiarach :
- kierownica Magura nr kat GU23093070 - 1205/1395 mm
- kierownica Domino nr kat GU31093061 - dłuższa 1242/1440 mm, którą kupiłem i pasuje idealne.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65