Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Ciężko działające sprzęgło v65 Florida

Awatar użytkownika
Sławomir
Posty: 40
Rejestracja: 13 lis 2023, 09:37
Lokalizacja: Zamość
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Ciężko działające sprzęgło v65 Florida

Post autor: Sławomir » 13 lis 2023, 10:35

Cześć,

nowo nabyta Florida, klamka sprzęgła chodzi bardzo ciężko,
mam wrażenie, że 5 razy ciężej niż w większości motocykli.
Obstawiam, że po 5 skrzyżowaniach ręka by mi wymiękła ;)

Będę wdzięczny za podpowiedzi co może być przyczyną.
Stawiam, że linkę trzeba nasmarować lub wymienić.
Może popychacz w okolicy skrzyni biegów jest przyblokowany?

W "ruskich boxerach" chyba skrzynia jest bardzo podobna
więc może tu jest na takich samych zasadach to zrobione?

Sławomir
MG v65 Florida 1993

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida

Post autor: adamigo » 13 lis 2023, 14:56

Przyczyną jest znaczek na baku. Jak zmienisz na powiedzmy Hondę, objawy zaraz zelżeją:)
To jest suche sprzęgło i ono tak ma, aczkolwiek są sztuki które mniej dają popalić, i takie co dają popalić więcej. Ale na dojazdy do pracy, przedzieranie się przez korki - gruzją bym się w życiu nie zdecydował. Oczywiście możesz się pobawić regulacją dźwigni na sprzęgle, ale tam marny dostęp, dla ambitniejszych. Potem dopnę foto.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
Sławomir
Posty: 40
Rejestracja: 13 lis 2023, 09:37
Lokalizacja: Zamość
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida

Post autor: Sławomir » 13 lis 2023, 15:58

> To jest suche sprzęgło i ono tak ma,
> aczkolwiek są sztuki które mniej dają popalić,
> i takie co dają popalić więcej.

A co to ma do rzeczy czy suche czy mokre ?
We wszystkich "rusach" (M72,K750,Ural,Dniepr) jest też suche
a mimo to działa normalnie. Nie wspomnę o BMW np: R100,
tam też działa normalnie.

Może w 30 letnim motocyklu trzeba będzie odpiąć silnik
i zajrzeć tu i tam ?
MG v65 Florida 1993

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida

Post autor: adamigo » 13 lis 2023, 19:33

Takie jest też moje zdanie - w kacapii i w bemewe suche działa lżej. Ale kacapię i bemewe miałem po jednej sztuce, a gruzji w małym bloku miałem może nie tuzin, ale coś koło tego - i historia jest powtarzalna. Może to jest kwestia sloneczka, może przełożeń na dźwigni - tam potrzeba jakieś 170kg nacisku i nie da się tego osiągnąć oszustwami na przełożeniach, no gdzieś jednak ta siła musi zostać przyłożona.

Teraz tak, tu masz regulację na skrzyni, ALE...

https://photos.app.goo.gl/2BSTU2Y6rJAfBhFy6

...rzut z góry pokazuje że wahacz ogranicza Cię dość mocno z dostępem. A w nowsiejszych typu Breva to juz vogle, tam jest mikroimbusik i nie wiem jak niby Luigi to obmyślił, że trzeba to regulować.

https://photos.app.goo.gl/iPWwaRKym4N6N2X28

Natomiast ogólna powiastka o sprzęgle - poniżej:

https://photos.app.goo.gl/mzQ9hqcmPHTYpQep9
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
Sławomir
Posty: 40
Rejestracja: 13 lis 2023, 09:37
Lokalizacja: Zamość
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida

Post autor: Sławomir » 14 lis 2023, 08:49

Wielkie dzięki za fotki.
170 kg to sporo, więc trzeba zadbać by wszystko dobrze działało
a linka musi być solidnie nasmarowana.
MG v65 Florida 1993

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida

Post autor: adamigo » 14 lis 2023, 12:07

A opisz którędy ona u Ciebie biegnie, bo jest tylko jeden sposób poprawny.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
Sławomir
Posty: 40
Rejestracja: 13 lis 2023, 09:37
Lokalizacja: Zamość
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida

Post autor: Sławomir » 15 lis 2023, 09:58

Cenna uwaga, że jest tylko jeden poprawny sposób, dzięki.
Teraz nie opiszę, bo moto stoi w garażu dosyć daleko od domu (zimuje).
Jak podjadę to zlokalizuję położenie tej linki i opiszę.

P.S. Czy olej w silniku trzeba wymieniać co 3 tyś km? Tak wynika z instrukcji.
MG v65 Florida 1993

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida

Post autor: Sello » 15 lis 2023, 10:55

Ja wymieniam co dwa lata, obojętnie ile jeżdżę, to są pancerne silniki :)
V50 II, Galletto 192

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida

Post autor: adamigo » 15 lis 2023, 12:57

Ja też nie częściej niż co dwa lata, mam ich tyle że na żadnym poważnego przebiegu nie zrobię, zwłaszcza ostatnimi laty po chorobie. Do silnika leję co popadnie, 20W50, 15W50, do benzyny czy dizla, za to raz kiedyś chciałem być dobry i zalałem "górną półką" skrzynię, i w mig się okazało że to był błąd. Odtąd króluje Hipol i jest git. Ważne żeby w dyfrze był miód lipowy, czyli 140W, bo rzadszy wywali...:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Ciężko działające sprzęgło v65 Florida

Post autor: Sello » 15 lis 2023, 14:18

Nad dyfrem to juz się zastanawiałem czy nie zalewać smarem półpłynnym. W Royalu tak jest oryginalnie przewidziane w skrzyni i lata bez zarzutu.
V50 II, Galletto 192

ODPOWIEDZ