zacieśniający się luz na zaworze dolotowym
: 13 sie 2023, 08:36
Zapodaję taki temat:
California 1100 Stone z 2002 roku, nalot 30 000 km.
Kupiłem, przywiozłem i ustawiam luzy zaworowe. Na prawym cylindrze na dolotowym zaworze - przed moją regulacją widzę, że jest ustawiony 0,15-0.18 mm - czyli za dużo - ma być 0.1 mm.
Ustawiam na 0.1mm. Czekam 2-3 minuty (nic nie robię w tym czasie). Luz się przestawia sam na 0.05mm (kasuje się 0.05mm).
Kręcę wałem o 2 obroty - i znów sprwadzam luz - jest 0.1mm. Czekam 2-3 minuty - i znow jest 0.05mm.
To jest stabilna sytuacja - luz się lekko kasuje po paru minutach.
W końcu ustawiłem 0.15mm (zawór klepie głośno) i zostawiłem, ale chciałbym po sezonie to ogarnąć.
Jakieś pomysły co może być nie tak? Na pozostałych zaworach jest ok - to co ustawię->to mam i nic się nie kasuje, nie zmienia. Tylko dolot prawego cylindra jest magiczny.
Adam do tablicy ;-)
California 1100 Stone z 2002 roku, nalot 30 000 km.
Kupiłem, przywiozłem i ustawiam luzy zaworowe. Na prawym cylindrze na dolotowym zaworze - przed moją regulacją widzę, że jest ustawiony 0,15-0.18 mm - czyli za dużo - ma być 0.1 mm.
Ustawiam na 0.1mm. Czekam 2-3 minuty (nic nie robię w tym czasie). Luz się przestawia sam na 0.05mm (kasuje się 0.05mm).
Kręcę wałem o 2 obroty - i znów sprwadzam luz - jest 0.1mm. Czekam 2-3 minuty - i znow jest 0.05mm.
To jest stabilna sytuacja - luz się lekko kasuje po paru minutach.
W końcu ustawiłem 0.15mm (zawór klepie głośno) i zostawiłem, ale chciałbym po sezonie to ogarnąć.
Jakieś pomysły co może być nie tak? Na pozostałych zaworach jest ok - to co ustawię->to mam i nic się nie kasuje, nie zmienia. Tylko dolot prawego cylindra jest magiczny.
Adam do tablicy ;-)