Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Synchronizacja Norge 1200 - jak to w końcu jest?

sekuwawa
Posty: 11
Rejestracja: 12 sty 2023, 21:10

Synchronizacja Norge 1200 - jak to w końcu jest?

Post autor: sekuwawa » 24 kwie 2023, 09:43

Wymieniłem sobie zestaw przepustnic ze względu na uszkodzenie czujnika TPS i stoję przed przeprowadzeniem synchronizacji w moim Norge 1200 z 2007 roku. Posiadam manula gdzie piszą o dwustopniowej synchronizacji na średnich i wolnych obrotach i korekcie ustawienia TPS. Wszystko niby logicznie, ale TPS nie posiada możliwości zmiany pozycji po ustawieniu pozycji przepustnic podczas synchronizacji średnich obrotów. Czy po regulacji przesutnic powinno się zrobić tylko reset TPS za pomocą Guzzi Diag i potem regulować wolne za pomocą śrubek przepływu powietrza w korpusie przepustnic? Czy wprowadza się jakieś nowe korekty dla silnika krokowego wolnych obrotów po jego wymianie. Czekam na konkretne odpowiedzi ludzi którzy już to robili bo histori naczytałem się wielu.

Hubi
Posty: 105
Rejestracja: 01 paź 2019, 16:08
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Synchronizacja Norge 1200 - jak to w końcu jest?

Post autor: Hubi » 01 maja 2023, 20:43

Tego jeszcze nie zagłębiałem a chętnie bym się zapoznał dla potomności. Myślę że odpowiedzi się nie doczekasz raczej no chyba że tu jaki obyty mechanik od Guzzi się znajdzie.
Griso 1100 popychacz

sekuwawa
Posty: 11
Rejestracja: 12 sty 2023, 21:10

Re: Synchronizacja Norge 1200 - jak to w końcu jest?

Post autor: sekuwawa » 02 maja 2023, 15:18

Ogarnąłem sam bo niestety MG niepopularne i speców brak. Na około 3 tyś obrotów i zakręconych dyszach powietrza w przepustnicach sprawdziłem synchro i ustawiłem położenie przepustnic względem siebie. Praktycznie nie było potrzeby nic ruszać. Na wolnych obrotach synchro wyregulowałem za pomocą śrub powietrza w korpusie przepustnic. Ruszasz tylko tą śrubkę na której przepustnicy jest wyższe ciśnienie. Motór żyje.

ODPOWIEDZ