Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
żarzenie się kontrolki ładowania bez kluczyka
żarzenie się kontrolki ładowania bez kluczyka
Będąc wieczorem w garażu zuważyłem lekkie zarzenie się kontrolki ładowania pomimo wyłączonej stacyjki.W dzień tego niewidać. Czy ktoś miał podobny przpadek?MG Nevada 750ie
- adamigo
- Posty: 1370
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: żarzenie się kontrolki ładowania bez kluczyka
To jest bardzo dobre pytanie na początek, bo o ile kontrolka ładowania zwykle jest sterowana plusem, to insze - minusem. Tzn.jeśli za ładowanie wziąłeś ciśnienie, ono zwykle ma plusa z bezpieczników, a masę z czujnika. Szukaj przecieku w bezpiecznikach. Jeśli jest - wypnij kostkę stacyjki. Znika? Wiń stacyjkę. No vogle bez schematu to się wolę nie wymądrzać, a tam jeszcze psia mać ECU...
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
Re: żarzenie się kontrolki ładowania bez kluczyka
A co to za czerwona kontrolka która zapala się po włączeniu stacyjki a gaśnie po odpaleniu motocykla?
Re: żarzenie się kontrolki ładowania bez kluczyka
Jedna jest z lewej strony konsoli i o tą chodzi a druga z prawej i ta jest ok i ona chyba wskazuje ciśnienie.
- Sello
- Posty: 339
- Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
- Lokalizacja: Wagowo
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: żarzenie się kontrolki ładowania bez kluczyka
W/g mojej wiedzy Newady 750 ie nie mają kontroli ładowania ....
Są dwie czerwone kontrolki:
olej i EFI - czyli test modułu Electronic Fuel Injecton
Olej po lewej, a EFI po prawej.
Są dwie czerwone kontrolki:
olej i EFI - czyli test modułu Electronic Fuel Injecton
Olej po lewej, a EFI po prawej.
V50 II, Galletto 192
- adamigo
- Posty: 1370
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: żarzenie się kontrolki ładowania bez kluczyka
No jak gaśnie po odpale, to z dostępnych w necie rzutów na zegary Nevady IE, zostaje tylko ciśnienie oleju. Wiesz, ono lubi skoczyć, jak się silnik odpali:)
Zerknąwszy w schemat IE, choć po francusku, wsjo paniał: zegary przedstawione są jako jeden podzespół do którego idzie wtyk na pindylion pinów, jeden z pinów daje masę od strony czujnika ciśnienia. I pozamiatane, wypinam się z wątku, ja z wtryskiem i chłodzeniem cieczą chcę mieć możliwie mało wspólnego...
Zerknąwszy w schemat IE, choć po francusku, wsjo paniał: zegary przedstawione są jako jeden podzespół do którego idzie wtyk na pindylion pinów, jeden z pinów daje masę od strony czujnika ciśnienia. I pozamiatane, wypinam się z wątku, ja z wtryskiem i chłodzeniem cieczą chcę mieć możliwie mało wspólnego...
Ostatnio zmieniony 23 sie 2022, 18:20 przez adamigo, łącznie zmieniany 1 raz.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
Re: żarzenie się kontrolki ładowania bez kluczyka
Ja mam gaźniki (2000 rok, "stare" liczniki) i kontrolka ładowania jest. Oznaczona tak samo, jak w samochodach.
- adamigo
- Posty: 1370
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: żarzenie się kontrolki ładowania bez kluczyka
Noooo, to kolego nas tu na manowce wodzisz, napisałeś "ie", a to jest iniezzione elettronico. Jak zwykła to już nurkuję w swój schemat i działamy.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
- adamigo
- Posty: 1370
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: żarzenie się kontrolki ładowania bez kluczyka
OK, attenzione
z baterii i rozrusznika gruby czerwony plus idzie na stacyjkę, ze stacyjki bodajże brąz? musi nadal być gruby, bo pozostałe dwa ze stacyjki to zielony na pozycje i biały cewki. Ten brąz idzie na bezpieczniki, ogółem są cztery, ale dwa są zmostkowane od strony brązu właśnie. I tu się robi ciekawie, bo z bezpiecznika nr2 wyjście na kostkę sześciopinową, i za nią rozgałęzienie, jedna odnoga na regler, rozpinalna - tam odłącz(ew. na reglerze) i patrz co z kontrolką. Druga odnoga to zasilania czterech kontrolek "nie-od-świateł", i uwaga, przełącznika kierunków na kierownicy po lewej i przełącznika przedniego stopu. Możesz dla pewności odpiąć te maciupcie przyłącze w klamce hamulca, jak te dwa tropy nic nie dadzą, odepnij dziewięciopinową kostkę lewych przełączników i znów, obserwuj kontrolkę. Aha regler to dwa żółte z alternatora, niebieski na kontrolkę i ten dwukolorowy z bezpiecznika. I teraz: niebieski na kontrolkę jest na stałe, po wzbudzeniu tam z minusa robi się plus i kontrolka gaśnie. My szukamy dlaczego do kontrolki dociera plus... jeszcze jedno mnie nurtuje, ale to później, grzeb i melduj.
Oooo, teraz dopiero skapowałem, że kolega jaris zachciał się pochwalić swoimi zegarami, a Tadeusz milczy. Czyli Tadeusz jednak IE. Czyli ciao.
z baterii i rozrusznika gruby czerwony plus idzie na stacyjkę, ze stacyjki bodajże brąz? musi nadal być gruby, bo pozostałe dwa ze stacyjki to zielony na pozycje i biały cewki. Ten brąz idzie na bezpieczniki, ogółem są cztery, ale dwa są zmostkowane od strony brązu właśnie. I tu się robi ciekawie, bo z bezpiecznika nr2 wyjście na kostkę sześciopinową, i za nią rozgałęzienie, jedna odnoga na regler, rozpinalna - tam odłącz(ew. na reglerze) i patrz co z kontrolką. Druga odnoga to zasilania czterech kontrolek "nie-od-świateł", i uwaga, przełącznika kierunków na kierownicy po lewej i przełącznika przedniego stopu. Możesz dla pewności odpiąć te maciupcie przyłącze w klamce hamulca, jak te dwa tropy nic nie dadzą, odepnij dziewięciopinową kostkę lewych przełączników i znów, obserwuj kontrolkę. Aha regler to dwa żółte z alternatora, niebieski na kontrolkę i ten dwukolorowy z bezpiecznika. I teraz: niebieski na kontrolkę jest na stałe, po wzbudzeniu tam z minusa robi się plus i kontrolka gaśnie. My szukamy dlaczego do kontrolki dociera plus... jeszcze jedno mnie nurtuje, ale to później, grzeb i melduj.
Oooo, teraz dopiero skapowałem, że kolega jaris zachciał się pochwalić swoimi zegarami, a Tadeusz milczy. Czyli Tadeusz jednak IE. Czyli ciao.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650