Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Czerwony trójkącik, Komunikaty, błędy itd, itp.

markali
Posty: 305
Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Czerwony trójkącik, Komunikaty, błędy itd, itp.

Post autor: markali » 24 sie 2022, 12:10

Wróciłem z serwisu w Opolu. Komputer kilka razy odczytywał błąd po kasowaniu. Wyskakuje tylko cewka lewa.
Podejrzany przewód między cewką a ECU - radzili mi zrobić bajpasa, przetwornik światła ksenon który czasami może zakłócić pracę ECU (znajduje się przy ECU i immobilizerze) oraz sam ECU.

Sami nie chcieli się podjąć. Uczciwie potraktowali sprawę bo już kiedyś ten błąd odczytali i płaciłem za diagnostykę. Dzisiaj nic.

Trochę grzebania będzie...

Marek Krupa
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Czerwony trójkącik, Komunikaty, błędy itd, itp.

Post autor: Marek Krupa » 02 wrz 2022, 22:19

Zacznij od podstawowych spraw, czyli sprawdź ciągłość przewodów wysokiego napięcia i fajek. Ustaw na świecach duże przerwy np. 1,2 mm zakręć i zobacz czy jest pewna iskra. Przy dużej przerwie może pojawić się jakieś przebicie. Czasami styki należy potraktować drobnym papierkiem.

Marek Krupa
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Czerwony trójkącik, Komunikaty, błędy itd, itp.

Post autor: Marek Krupa » 03 wrz 2022, 08:06

Nie piszesz, czy wykonano zamianę cewek L z P ? Miałem problem z zakłóceniami elektromagnetycznymi wywoływanymi przez przetwornicę, ale pojawiały się one powtarzalnie po przejechaniu 100 km .

markali
Posty: 305
Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Czerwony trójkącik, Komunikaty, błędy itd, itp.

Post autor: markali » 03 wrz 2022, 08:39

Marek Krupa pisze:
03 wrz 2022, 08:06
Nie piszesz, czy wykonano zamianę cewek L z P ? Miałem problem z zakłóceniami elektromagnetycznymi wywoływanymi przez przetwornicę, ale pojawiały się one powtarzalnie po przejechaniu 100 km .
Pisałem wcześniej w innych tematach ale zamieniłem cewki-kasowanie błędu-ponowne podłączenie kompa-błąd lewej cewki.
O przetwornicy mówili w serwisie że może zakłócić pracę niektórych podzespołów i że po jej wywaleniu trzeba trochę pojeździć.
Sam już tego nie sprawdzę. W dniu w którym chciałem to wywalić sprzedałem Moto. Jeździł bez problemu. Sprzedającemu komunikat nie przeszkadzał. Nie jest zarejestrowany na forum ale może kiedyś... coś napisze.
Teraz czegoś szukam. Patrzę na ogłoszenie V9 a tam "motocykl jeździ bez problemu ale świeci się kontrolka silnika ;-)
Oglądam filmik o norge a tam "motocykl fajnie jeździ ale świeci się czerwony trójkącik;-).

Marek Krupa
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Czerwony trójkącik, Komunikaty, błędy itd, itp.

Post autor: Marek Krupa » 03 wrz 2022, 10:59

Niestety Guciowe instalacje są wykonane na suchy klimat, Drugie niestety, to to że w serwisach najczęściej pracują wykształceni specjaliści o zarządzania i marketingu, którzy wiedzą tyle ile powie im komp. Myślenia i wiedzy technicznej ciężko się doszukać. A może popatrz na inny model czyli SP 1000. Piękny klasyk dający dużo przyjemności i może tylko z elektronicznym zapłonem.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Czerwony trójkącik, Komunikaty, błędy itd, itp.

Post autor: adamigo » 03 wrz 2022, 20:42

A przeszło Ci przez myśl kupno motocykla BEZ takiej kontrolki...?
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

markali
Posty: 305
Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Czerwony trójkącik, Komunikaty, błędy itd, itp.

Post autor: markali » 03 wrz 2022, 21:07

adamigo pisze:
03 wrz 2022, 20:42
A przeszło Ci przez myśl kupno motocykla BEZ takiej kontrolki...?
Powinienem mieć dwa. Coś nowszego do turystyki i coś BEZ klasycznego do grzebania. To coś nowszego to chyba będzie Japończyk a coś starszego to jakieś MG do grzebania - już zleciłem przywiezienie kuzynowi. Zobaczę co znajdzie.
Narazie ten rok to straszna cienizna. Kilkaset km zrobiłem.
Wprawdzie motocykl w środę kupowałem ale nie kupiłem.
Od ziomala, z podwórka w mieście gdzie mieszkałem,
Cena fajna. "Dorzucam torbę na bak" - mówi. Moto jak z salonu.
Odchylamy paski torby owinięte wokół kierownicy a tam na nakładce między śrubami dwa pęknięcia. Złamana. Zakładana nowa nakładka pękła więc kierownica rurowa krzywa dalej. Skręcam kierownica a ta z jednej strony ma 2mm do baku a z drugiej 2cm.
Mówię że jest walnięty. Ok 1000 mniej - mówi - co było już bardzo fajna ceną. Powiem tobie Mariusz jak to było - mówi. Spadł mi z przyczepki..... W salonie gdzie sprawdzałem po vin nic mi nie mówili że to naprawiali (a tak mówił sprzedający). Ale info o wymianie oleju, założeniu kufrów dali.
Sami wcześniej skarżyli się że nie wszyscy wszystko wpisują w serwisach. Taka historia. Więc jeden salon dla mnie mniej. Jestem trochę w kropce.
Osłabiła mnie ta sytuacja.

Marek Krupa
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Czerwony trójkącik, Komunikaty, błędy itd, itp.

Post autor: Marek Krupa » 03 wrz 2022, 22:37

Och naiwności. Przecież do serwisu jedzie się na wymianę oleju, żeby był wpis, a nie na wymianę krzywych lag. Spoko, bez podpałki. Jak coś wpadnie Ci w oko, to pożycz taki model od kumpla i zrób na nim bez postoju min. 200 km. Po takiej jeździe zobaczysz, czy ten sprzęt budowali motocykliści, czy księgowi ?

ODPOWIEDZ