Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Breva v1200- ładowanie akumulatora+ inne drobne

juhass
Posty: 22
Rejestracja: 07 sty 2022, 11:58
Lokalizacja: Śląskie

Breva v1200- ładowanie akumulatora+ inne drobne

Post autor: juhass » 12 lip 2022, 11:33

Witam
Moi drodzy dwa pytania dotyczące Brevy 1200 (4V):
1. Ładowanie- zauważyłem u siebie na wyświetlaczu że oscyluje 13.2-13.3V, jako że wydaje mi się to ciut mało- sprawdziłem voltomierzem- wynik podobny. Moto zrobiło już z 3tys km i niby akumulator nie prosi się o ładowarkę ale... jakie napięcie macie w swoich breva-ch?
Pora rozglądać się za nowym regulatorem napięcia?

2. Irytujące strzały z wydechu przy schodzeniu z obrotów.
Jadąc na biegu i hamując silnikiem mam strzały w wydech (taki typowy popcorn)- nie za każdym razem ale często. Filtr mam k&n i w zasadzie jako że reszta to seria w nim szukam przyczyny. Słusznie?
A może tttm?
Breva 1200

Awatar użytkownika
Grum
Posty: 134
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:35
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Breva v1200- ładowanie akumulatora+ inne drobne

Post autor: Grum » 12 lip 2022, 12:15

Ładowanie może zależeć od akumulatora /stan, marka, / oraz od obciążenia. Jak coś dodatkowo włączone to będzie schodzić z optymalnych 13.8 niżej, ale ponad 13V to też akurat. Jak ci odpala? spróbuj na innym aku.
Mnie często w Norge tak tuututuurkał w tłumik oryginalny przy gwałtownym ujęciu gazu, szczególnie po dynamicznym odkręcaniu :) Chyba norma, nie mniej opór ssania powietrza na airboxie powinien być, bo tracisz na elastyczności dołu i prychania będzie więcej, więc może spróbuj też na zwykłym, papierowym..

juhass
Posty: 22
Rejestracja: 07 sty 2022, 11:58
Lokalizacja: Śląskie

Re: Breva v1200- ładowanie akumulatora+ inne drobne

Post autor: juhass » 12 lip 2022, 14:57

To co piszesz jest zbieżne z tym co czuję u siebie- przy ujęciu gazu mam właśnie takie tutututu. A silnik dokładnie jak w Norge.
Na przyszły sezon założe zwykły filtr i sprawdzę czy coś się zmieni. Na razie nie chce mi się baku zrzucać.

Co do ładowania- odpala pięknie, zawsze bez grymasu, ładnie kręci- generalnie żadnych problemów i do głowy by mi nie przyszło by sprawdzać ładowanie gdybym nie przełączył sobie wyświetlacz na ten ekran serwisowy...
:)
Breva 1200

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Breva v1200- ładowanie akumulatora+ inne drobne

Post autor: adamigo » 12 lip 2022, 15:08

Ja we współczesnych nie siedzę, ale pewne tematy, czytaj: elektryka, są ponadczasowe w naszej marce:)
13.3 to jeszcze nieźle, obstawiałbym pierwsze oznaki uwiądu baterii albo marne połączenie na kostkach na linii altek-regler-bateria. Miałem kiedyś regler który padł powoli, dając coraz niższe napięcie; przy jakichś 12.7 aku już nie chciał kręcić wystarczająco szybko... obserwuj zatem. Ale styki sprawdź, bo jeśli regler na wyjściu dostaje opór, to może się ugotować, nie znam się, ale się wypowiem. Czyszczę te styki od dekady regularnie i wiem, jak chętnie śniedzieją...zwłaszcza fazy z alternatora.
Co do strzałów w wydech, jest to oczywiście niedopalone paliwo - ale czemu? Za bogato na mapie? Zawory podparte? A być może po prostu fazy rozrządu, duży "overlap" dają taki efekt i tak ma być.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

juhass
Posty: 22
Rejestracja: 07 sty 2022, 11:58
Lokalizacja: Śląskie

Re: Breva v1200- ładowanie akumulatora+ inne drobne

Post autor: juhass » 12 lip 2022, 15:28

Chyba więc jednak podniosę ten zbiornik- i wyciągnę airbox by sprawdzić wtyczki przy alternatorze- choć ochoty wielkiej nie mam. ;)
Zawory mam ustawione książkowo, nawet niedawno korygowałem jeden bo wydawało mi się że go słyszę i rzeczywiście luz był przy górnej granicy. :)
No nic- pozostaje z tym żyć. :)
Breva 1200

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Breva v1200- ładowanie akumulatora+ inne drobne

Post autor: adamigo » 12 lip 2022, 22:00

O, to, to, podążasz kolego we właściwą stronę: )
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

juhass
Posty: 22
Rejestracja: 07 sty 2022, 11:58
Lokalizacja: Śląskie

Re: Breva v1200- ładowanie akumulatora+ inne drobne

Post autor: juhass » 25 lip 2022, 15:01

Witam. Tak nawiasem podsumowania- w sobotę zajrzałem pod zbiornik choć w sumie niepotrzebnie. Niepotrzebnie gdyż do alternatora dochodzą dwa cienkie przewody we wtyczce (wzbudzenie?) I jeden gruby zakończony oczkiem. Tutaj było czysto, gorzej przy złączce koło aku z bezpiecznikami 30A. Czyszczenie no i teraz ładnie 13,9 ładuje także o jeden problem mniej. Przy okazji wyczyściłem jeszcze filtr powietrza (całe 3500 km zrobiłem od kiedy tu byłem) no i jest ok. Zastanawiało mnie skąd wziął się olej w puszce airbox ale podejrzewam że przedobrzylem ze smarowaniem filtra (k&n) no i zleciało. Dziękuję wszystkim!
Breva 1200

Hubi
Posty: 105
Rejestracja: 01 paź 2019, 16:08
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Breva v1200- ładowanie akumulatora+ inne drobne

Post autor: Hubi » 26 lip 2022, 19:13

U mnie ładowanie spadało do 13.2. okazało się że klema plusowa mimo że wyglądała super ten opaska izolacja itp fabryka to pod spodem trzymało się toto na może czterech włoskach miedzianych. Nowa klema lutowanie i ładowanie czasem do 14 dochodzi choć zazwyczaj ma 13.8. Tak na marginesie to kiepskie ładowanie wpływa na wypadanie różnych błędów przy rozruchu. Trzeba to od czasu do czasu przejrzeć. Zaczynam to wszystko rozumieć😁 markę MG znaczy.
Griso 1100 popychacz

markali
Posty: 305
Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Breva v1200- ładowanie akumulatora+ inne drobne

Post autor: markali » 27 lip 2022, 07:00

Dodać trzeba dobre zabezpieczenie połączeń i wilgoć. Jeśli trzymamy w niezbyt przewiewnym miejscu tak jak ja np. nie mam wyboru. Nie jeździłem jakiś czas. Wyciągam, odpalam - jakiś blad- serwis. Aku włożone full naładowane. Dojazd na basen 10 min. cały czas świeci. Poplywalem prawie godz. Czasami zaświecił w trakcie powrotu, czasami nie. Zostawiłem go na dworze na kilka godzin i już nic nie świeci. Dostaje trochę wilgoci i głupiej.

ODPOWIEDZ