Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Wskaźnik zapiętego biegu SPORT 1200

U1U2U3
Posty: 2
Rejestracja: 22 cze 2022, 11:48

Wskaźnik zapiętego biegu SPORT 1200

Post autor: U1U2U3 » 22 cze 2022, 13:03

Cześć i czołem!

Wczoraj zakończyłem montaż wskaźnika biegu, a przy okazji portów ładowania USB w moim Sporcie 1200.
Wszystko udało się upchnąć w bezpośrednim sąsiedztwie zegarów, dzięki temu nie ma jakichś dziwnych grzybów boczniaków wyrastających z kierownicy.
Montaż jest raczej prosty. Najtrudniejsza część to dobranie się do przewodu od N-ki z wtyczki do ECU.

Ale po kolei.

1. Demontaż owiewki, lampy, zbiornika wg osobnych instrukcji

2. Nowy przewód zasilający 12V z napięciem pojawiającym się po przekręceniu stacyjki - można dolutować się do istniejącego „R/N”. Dostęp łatwy, po zdjęciu dolnej osłony stacyjki (nie trzeba demontować całości). Zasilanie pojawia się na przewodzie „R/N” - czerwono-czarnym. Warto sprawdzić miernikiem, czy wszystko gra.

3. Masa – najłatwiej dolutować się do grubej masy od ECU („B/V” - niebiesko-zielony), skoro i tak już tam jesteś.

Obrazek

4. Wskaźnik można przykleić dwustronną taśmą 3M do montażu elementów zewnętrznych (grubsza, mięsista, giętka) do samych zegarów – pasuje jak ulał.

Obrazek

Obrazek

6. Porty USB można zamocować po lewej stronie (patrząc na zegary z siodła). Ja zrobiłem grube klejące elastyczne podkładki z taśmy materiałowej do wiązek elektrycznych, a do trwałego mocowania posłużyły paski zaciskowe. Zasilanie z tego samego źródła, co wskaźnik. Całość okablowania mieści się pod osłoną licznika. Wymagane delikatne docięcie osłony pod nowe elementy dashboardu.

Obrazek

7. Przewody czujników położenia dźwigni hamulca przedłużyłem zwykłym 2-żyłowym kablem w osłonie, po jednym na sztukę. Całość zgrzana termokurczką i poprowadzona wzdłuż głównej wiązki w okolice kierownicy.

8. Sygnał „N”-ki znajduje się na przewodzie „Gr/N” (szaro-czarny), w wiązce ECU, strona prawa.

9. Podłączenie wskaźnika zgodnie z instrukcją. W moim zestawie było 6 przewodów
Warto najpierw skręcić przewody i skontrolować czy wszystko gra – ja musiałem zamienić miejscami górę z dołem.

Obrazek

10. Pozycjonowanie czujników i magnesu:
Magnes przyklejony po wewnętrznej stronie dźwigni, na podkładce z kilku warstw dwustronnej 3M-ki. Czujniki oddalone od siebie o ok. 4 cm w pionie, odległość od przedniego końca „blachy” ok. 8 cm. Trzeba się trochę pobawić, bo nie od razu działało jak trzeba.

Obrazek

Efekt końcowy zadowalający – wygląda niemal jak z fabryki.

Obrazek

Obrazek

Robocizna: ok. 6 godzin + 3 piwa.
Fine-tuning pozycji czujników następnego dnia.

Czujnik: allegro (ok. 100 PLN)
https://allegro.pl/oferta/wyswietlacz-b ... 3987681c29

Schemat elektryczny: forum GuzziTech
https://i.ibb.co/PtzJ9Rg/9.jpg

Instrukcja pdf ze zdjęciami: https://www.dropbox.com/s/ev2g7phgx9z4k ... i.pdf?dl=0

Enjoy!
Michał

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Wskaźnik zapiętego biegu SPORT 1200

Post autor: adamigo » 22 cze 2022, 18:08

Absolutnie nie zamierzam kolego korzystać, bo moje Gruzy to inna bajka, ale slowo uznania za to, ze dzielisz się wiedzą Ci się po prostu należy. Życzę satysfakcji i bezproblemowego działania wynalazku.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

ODPOWIEDZ