Witam , mam pytanie do Kolegów , którzy spotkali się z takim problemem. Otóż po pierwszej przejażdżce i zatrzymaniu pod domem okazało się ,że mam zaolejoną całą prawą tarcze hamulcową. W związku z tym ,że jesienią wymieniałem olej w lagach podejrzewałem ,że może za słabo dokręciłem śrubę spustu oleju ( wyglądało tak ,jakby olej wydobywał się z końcówki golenia). Niestety okazało się ,że problem występuje w obrębie uszczelniacza ( olej ściekał na postoju po wewnętrznej powierzchni lagi , stąd moje wcześniejsze podejrzenia ). Po rozebraniu lagi okazało się ,że w dwóch miejscach nastąpiło silne porysowanie powierzchni lagi , co w konsekwencji spowodowało uszkodzenie uszczelniacza i wyciek. I tu moje pytanie , czy tego typu uszkodzenie podlega naprawie , czy pozostaje mi tylko szukać używki w dobrym stanie ( mam Californię III , ale zawieszenie jest z 1100) . Zastanawia mnie również , co mogło spowodować tak mocne rysy na powierzchni lagi , przeciążenia ( najczęściej hamuję hamulcem ręcznym , którego tarcza jest właśnie po prawej stronie) czy może po prostu zmęczenie materiału ( chociaż lewa laga nie wykazuje takiego zużycia). Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję .
P.S. Gdyby któryś z Kolegów dysponował prawą , kompletną lagą , to proszę o kontakt na priv.
Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
California - rysy na ladze
- adamigo
- Posty: 1370
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: California - rysy na ladze
Raczej chałupniczo tego nie ogarniesz. Tzn.oczywiście głębokość rys może być nie tak znaczna jak foto sugeruje, ale tak czy siak mamy tu do czynienia z najtwardszym materiałem użytym w budowie motocykla. U mnie swego czasu zjechałem chrom aż do niklu: jeśli masz tam tendencje do pocenia się, naturalnie oblepia to kurz/piach - i jeśli tendencji długo nie usuwasz,bo przecież to tylko pocenie a nie wyciek, piach dożyna lagę - ma czas i warunki... na teraz możesz to spolerować papierem 400-800 i jeśli zostanie kilka głębszych rys, gruntownie to odtłuścić i wypełnić je jakimś gęstym lakierem, po czym spolerowac papierem znowu. Ale to jest rzeźba na sezon albo pół, na pewno nie na zawsze.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
- jackdruid
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: California - rysy na ladze
Niestety rysy są tak poważne , jak wyglądaja na zdjęciu. Muszę poszukać używki , bo myślę ,że jednak naprawa nie na długo starczy , tym bardzięj ,że moim zdaniem zużyte musi być również prowadzenie lagi w goleniu .adamigo pisze: ↑24 kwie 2022, 12:11Raczej chałupniczo tego nie ogarniesz. Tzn.oczywiście głębokość rys może być nie tak znaczna jak foto sugeruje, ale tak czy siak mamy tu do czynienia z najtwardszym materiałem użytym w budowie motocykla. U mnie swego czasu zjechałem chrom aż do niklu: jeśli masz tam tendencje do pocenia się, naturalnie oblepia to kurz/piach - i jeśli tendencji długo nie usuwasz,bo przecież to tylko pocenie a nie wyciek, piach dożyna lagę - ma czas i warunki... na teraz możesz to spolerować papierem 400-800 i jeśli zostanie kilka głębszych rys, gruntownie to odtłuścić i wypełnić je jakimś gęstym lakierem, po czym spolerowac papierem znowu. Ale to jest rzeźba na sezon albo pół, na pewno nie na zawsze.
Re: California - rysy na ladze
Poszukaj kolego firmy Tecrol w Bielsku. Robią na Niemcy lagi do różnych motocykli. Ja kupowałem do H-D i zdają egzamin. Jeśli masz niewielki rysy to można to wypolerować
- adamigo
- Posty: 1370
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: California - rysy na ladze
Hej, nie wiem jak u Ciebie postępy, ale wypłynęło tu coś takiego, cenę uważam za obiecującą
https://www.ebay.co.uk/itm/265720788053 ... ondition=4
https://www.ebay.co.uk/itm/265720788053 ... ondition=4
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: California - rysy na ladze
Można naprawić oddając do galwanizerni w celu położenia nowej warstwy chromu.
- jackdruid
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: California - rysy na ladze
Wielkie dzięki za informację ( i przede wszystkim za pamięć ) . Oferta jak najbardziej kusząca , ale problem polega na tym , że zawieszenie w moim motocyklu prawdopodobnie pochodzi z wersji Jackal lub Stone i lagi są krótsze od standardowych o ok.40 mm. Co prawda mógłbym wymienić w tej sytuacji obie , ale nie mam pewności , czy będą w takim stanie ,że bedę mógł je eksploatować ( tym bardziej ,że w opisie jest uwaga o ubytkach ). Rozważałem mozliwość chromowania , ale nie wiem na ile byloby to trwałe, a poza tym rysy są dość głębokie ( co samo w sobie jest zastanawiające , bo moim zdaniem takie uszkodzenie nie powstało w wyniku normalnego zużycia ). Poszedłem za radą Kolegi leadsoc i nawiązałem kontakt z firmą z Bielska , która wytwarza zawieszenia do wielu modeli . Mam co prawda obietnicę ,że wyprodukują taką lagę , ale na chwile obecna okres oczekiwania się przedłuża z powodów technicznych. Tak ,że sezon dla mnie na razie się jeszcze nie rozpoczął, czekam . Tak przy okazji może podpowiecie ,co moglo spowodować takie głębokie porysowanie , przejeżdziłem 100tys . , a teraz po wymianie oleju w lagach takie coś ( druga laga ma delikatne ślady eksploatacji , ale nieporównywalne z tą uszkodzoną ).adamigo pisze: ↑03 cze 2022, 19:55Hej, nie wiem jak u Ciebie postępy, ale wypłynęło tu coś takiego, cenę uważam za obiecującą
https://www.ebay.co.uk/itm/265720788053 ... ondition=4
Re: California - rysy na ladze
Porysowanie goleni jest spowodowane zapewne jej skrzywieniem. W miejscu gdzie są rysy nacisk na panewkę jest znacznie większy i to powoduje zniszczenie powłoki.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
KoGutek jeździ na: MG Florida v65