Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Zapowietrzony tylny hamulec po wymianie płynu
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 sty 2022, 13:51
- Podziękował: 2 razy
Zapowietrzony tylny hamulec po wymianie płynu
Witam, mam problem po wymianie płynu hamulcowego w Moto Guzzi V7 III z 2020 roku, mianowicie płyn zszedł podczas pompowania nieco za nisko (tzn. nie na sam dół zbiorniczka ale gdzieś w połowie zassało powietrze i klamka opadła na sam dół). Od tamtego czasu hamulec teoretycznie zapowietrzony nie jest bo przy naciskaniu go klamka nie rośnie ale hamulec łapie dopiero na samym dole co wcześniej nie miało miejsca. Wcześniej hamulec tylko po samym dotknięciu klamki zaczynał ostro hamować.Nie jest to moja pierwsza wymiana płynu hamulcowego bo robiłem to w poprzednim motocyklu i w trzech samochodach i nigdy nie było problemu. Nadmienię tylko że układ hamulcowy w nim jest osobny na przednie koło i tylne (nie jest to układ CBS/CABS) oraz przy naciskaniu hamulca przy pompie ABS która jest umiejscowiona w tym modelu pod zbiornikiem paliwa owa pompa "syczy" powietrzem. Nie ma przy niej żadnej śruby odpowietrzającej i już sam nie mam pojęcia co mam zrobić, zarówno na polskich jak i zagranicznych stronach i forach internetowych nie mogę znaleźć rozwiązania tego problemu. Próbowałem na włączonym i wyłączonym zapłonie odpowietrzać układ i dalej nic to nie daje. Z tego co wiem to nawet na testerze diagnostycznym dostępnym do tego modelu nie ma żadnej funkcji wchodzenia w tryb wymiany płynu ani odpowietrzania pompy ABS. Proszę Was o pomoc co w tej sytuacji mogę zrobić.
Re: Zapowietrzony tylny hamulec po wymianie płynu
Cześć,
Na pewno z czasem zabierze głos ktoś z większym doświadczeniem, ale miałem podobny objaw w Nevadzie. W moim przypadku miałem problem z odpowietrzeniem, bo odpowietrznik nie był w najwyższym punkcie zacisku. Wtedy pomogło odkręcenie zacisku, włożenie płytki pomiędzy klocki aby zasymulować tarczę i odpowietrzanie w takiej pozycji zacisku. Dodatkowo zazwyczaj poprawiam odpowietrzenie następnego dnia, jak już oddzieli się powietrze od płynu. Niestety nie mam doświadczenia w układach z ABS i nie wiem jaki to ma wpływ na odpowietrzenie.
Tak czy inaczej życzę Ci powodzenia i satysfakcji z rozwiązania problemu. Oczywiście opisz jak się z tym uporasz.
LWG
Na pewno z czasem zabierze głos ktoś z większym doświadczeniem, ale miałem podobny objaw w Nevadzie. W moim przypadku miałem problem z odpowietrzeniem, bo odpowietrznik nie był w najwyższym punkcie zacisku. Wtedy pomogło odkręcenie zacisku, włożenie płytki pomiędzy klocki aby zasymulować tarczę i odpowietrzanie w takiej pozycji zacisku. Dodatkowo zazwyczaj poprawiam odpowietrzenie następnego dnia, jak już oddzieli się powietrze od płynu. Niestety nie mam doświadczenia w układach z ABS i nie wiem jaki to ma wpływ na odpowietrzenie.
Tak czy inaczej życzę Ci powodzenia i satysfakcji z rozwiązania problemu. Oczywiście opisz jak się z tym uporasz.
LWG
- goral otrzymał(a) podziękowania za ten post od:
- Mateusz2000
- Sello
- Posty: 339
- Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
- Lokalizacja: Wagowo
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Zapowietrzony tylny hamulec po wymianie płynu
W małej Brevie miałem to samo. Za cholerę nie szło odpowietrzyć tyłu, w przypływie desperacji nawet kupiłem nową pompę hamulcową, bo myślałem że jest trafiona. A rozwiązanie było banalne, takie jak opisuje @goral. Trzeba odkręcić tylny zacisk i odpowietrzać go w pozycji aby odpowietrznik był na samej górze. To że jest ABS chyba niczego nie zmienia.
- Sello otrzymał(a) podziękowania za ten post od:
- Mateusz2000
V50 II, Galletto 192
- kowaskirajd
- Posty: 85
- Rejestracja: 03 lut 2018, 15:04
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Zapowietrzony tylny hamulec po wymianie płynu
W tylnym hamulcu tłoczek może się nie cofać i nawet pompką nie da się. Pomoże wyciągnięcie tłoczka i wymiana sprężyny lub delikatne jej rozciągnięcie.
Była Nevada 750 ,Breva 1100 ,teraz jest V 7 lll Rough
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 sty 2022, 13:51
- Podziękował: 2 razy
Re: Zapowietrzony tylny hamulec po wymianie płynu
Sello i goral - wielkie dzięki za odpowiedzi. Okazały się trafne, dopiero teraz po miesiącu od założenia tematu miałem czas aby udać się do garażu i przetestować co napisaliście. Okazało się to trafne, zresztą pierwszy raz spotkałem się z odpowietrznikiem na dole zacisku i nie podejrzewałem że to może być przyczyną bo nawet nie zwróciłem na to uwagi, pierwsze myśli skierowałem ku zapowietrzonej pompie ABSu bo mało co jest napisane o niej w internecie i często ludzie piszą jakieś głupoty na jej temat. Faktycznie wystarczyło odwrócenie zacisku do góry i odpowietrzenie go w normalny sposób. Dzięki wielkie raz jeszcze.