Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Reakcja wału

Hubi
Posty: 109
Rejestracja: 01 paź 2019, 16:08
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Reakcja wału

Post autor: Hubi » 05 lis 2021, 19:31

Witam. Chciałbym się dowiedzieć ponieważ mam swoje pierwsze Guzzi o reakcję wału kardana na zmianę obciążeń. Czy to tak ma być że Moto podczas redukcji szarpie w jedną stronę a przyspieszania w drugą? Wiem wiem wzdłużny wał korbowy itd...to znam ale wydaje mi się że te odchylenia są nieco za duże. Jeżeli tak ma być to uff a jeżeli nie to na co zwrócić uwagę i ew co wymienić żeby te odchylenia były nieco mniejsze.
Griso 1100 popychacz

pswiatki
Posty: 5
Rejestracja: 28 lut 2020, 11:53

Re: Reakcja wału

Post autor: pswiatki » 15 lis 2021, 19:14

Co masz na myśli pisząc "odchylenia" ?
Piotr
'2007 Breva 1200 2V, poprzerabiana elektryka

Awatar użytkownika
marian07
Posty: 69
Rejestracja: 04 lut 2021, 16:50
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Reakcja wału

Post autor: marian07 » 16 lis 2021, 09:14

Czy chodzi Ci o objaw:
- jedziesz leciutko przyspieszając, gwałtownie odpuszczają gaz i czujesz w motocyklu lekkie łup
- potem gdy motocykl hamuje silnikiem gwałtownie dodajesz gazu i czujesz to samo?

Hubi
Posty: 109
Rejestracja: 01 paź 2019, 16:08
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Reakcja wału

Post autor: Hubi » 16 lis 2021, 15:09

marian07 pisze:
16 lis 2021, 09:14
Czy chodzi Ci o objaw:
- jedziesz leciutko przyspieszając, gwałtownie odpuszczają gaz i czujesz w motocyklu lekkie łup
- potem gdy motocykl hamuje silnikiem gwałtownie dodajesz gazu i czujesz to samo?
Tak dokładnie to. Zastanawia mnie czy rzeczywiście tak ma być.
Griso 1100 popychacz

Awatar użytkownika
marian07
Posty: 69
Rejestracja: 04 lut 2021, 16:50
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Reakcja wału

Post autor: marian07 » 16 lis 2021, 15:33

Bym się nie przejmował. W supermagnie to zaobserwowalem, jadąc na 2jce i wachlujac gazem góra-dół to było takie lekkie łupanie . Bardziej odczuwalne ciałem niż słyszalne. Nawet znajomka co prowadzi serwis pytałem. Jest to sumaryczny luz na całym przejściu mocy, w nowce sztuce być może nie odczuwalny tak bardzo. Jedną rzecz sprawdź czyli gumy zabieraka na kole, bo mogły się wyrobić. Jeśli są ok to spoko.

Hubi
Posty: 109
Rejestracja: 01 paź 2019, 16:08
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Reakcja wału

Post autor: Hubi » 16 lis 2021, 18:49

Ooo widzisz o tym nie pomyślałem. W BMW R45 tego nie mam więc się zaniepokoiłem. To nawet nie łupanie tylko szarpnięcia raz w lewo raz w prawo w zależności od tego czy przyspieszam czy hamuję silnikiem. Też pomyślałem że to suma wszystkich bezwładności w napędzie. Faktycznie karnąłem się kumpla nevadą i było podobnie. Sprawdzę zabierak i git. Dziękuję bardzo. Ech...Guzzi to jednak ma wszystko czego potrzebuje.
Griso 1100 popychacz

Marek Krupa
Posty: 678
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Reakcja wału

Post autor: Marek Krupa » 20 lis 2021, 09:50

A jak się czujesz w zakrętach podczas zmiany gazu?

Hubi
Posty: 109
Rejestracja: 01 paź 2019, 16:08
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Reakcja wału

Post autor: Hubi » 22 lis 2021, 17:08

W zakrętach niczego szczególnego nie zauważyłem. Tzn trochę szarpie przy ujęciu gazu jednak da się przyzwyczaić
Griso 1100 popychacz

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Reakcja wału

Post autor: KoGutek » 29 lis 2021, 10:52

Hubi pisze:
16 lis 2021, 15:09
marian07 pisze:
16 lis 2021, 09:14
Czy chodzi Ci o objaw:
- jedziesz leciutko przyspieszając, gwałtownie odpuszczają gaz i czujesz w motocyklu lekkie łup
- potem gdy motocykl hamuje silnikiem gwałtownie dodajesz gazu i czujesz to samo?
Tak dokładnie to. Zastanawia mnie czy rzeczywiście tak ma być.
Te "łup" to jest kasowanie się sumarycznego luzu jaki jest w układzie napędowym pomiędzy wszystkim kołami zębatymi jakie są zazębione pomiędzy silnikiem a kołem napędowym motocykla. Przy dodawaniu gazu lub odejmowaniu gazu siła działa odpowiednio od silnika do tylnego koło oraz od tylnego koła do silnika. Luz przez to przenosi się (kasuje) raz na jedną stronę zęba a raz na drugą. Ponieważ tych kół zębatych jest po drodze kilka, a każde wykazuje jakiś luz międzyzębny więc suma tych luzów daje takie efekt stuku. Można to sprawdzić ponosząc tylne koło i włączając dowolny bieg i kręcić kołem lekko prawo i w lewo (naprzemiennie). Będzie słychać takie tyk-tyk, tyk-tyk. To jest w każdym napędzie, w którym są koła zębate. Wielkość tego luzu zależy od precyzji wykonania i złożenia par zębatych. Generalnie ta "wada" jest normalną rzeczą.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

ODPOWIEDZ