Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Centauro dławi się

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Centauro dławi się

Post autor: Sello » 30 paź 2021, 19:14

A tak naprawdę to zainstaluj GuzziDiag i podepnij się pod OBD2 tam wszystko widać bez zgadywania.
Jak masz przyczepę i chce ci się przyjechać pod Poznań to mam i jedno i drugie możemy popatrzeć.
V50 II, Galletto 192

OldHunter
Posty: 13
Rejestracja: 24 paź 2021, 20:30
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Centauro dławi się

Post autor: OldHunter » 30 paź 2021, 21:42

Sello pisze:
30 paź 2021, 19:14
A tak naprawdę to zainstaluj GuzziDiag i podepnij się pod OBD2 tam wszystko widać bez zgadywania.
Jak masz przyczepę i chce ci się przyjechać pod Poznań to mam i jedno i drugie możemy popatrzeć.
Tak będę musiał zrobić , kupię kabel zainstaluje GuzziDiag popatrzę.
Dzięki za propozycję jak mnie temat przerośnie z pewnością się zgłoszę. ;)
Przejrzę jeszcze instalacje i moje pytanie pod jakim numerem na schemacie jest TPS?
Mz ETZ 150, Honda VTR SP2, Hayabusa, Bmw K1300s, Ducati MTS 1200s, BMW F900r i teraz piękne CENTAURO

OldHunter
Posty: 13
Rejestracja: 24 paź 2021, 20:30
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Centauro dławi się

Post autor: OldHunter » 30 paź 2021, 21:48

Dynia pisze:
30 paź 2021, 16:47
Bez napięcia na czujniku motocykl zapewne wcale by nie odpalił. Czujnik operuje na bardzo niskim napięciu i Multimetr trzeba ustawić na mV (milivolty) - prąd stały. W czujniku napięcie przy zamkniętej manetce gazu powinno być w granicach dziesiątych części volta i przy "dodawaniu gazu" napięcie powinno płynnie wzrastać, bez żadnych nagłych skoków, czy spadków napięcia. Jeżeli w czasie odkręcania manetki będą skoki/spadki napięcia, to czujnik najprawdopodobniej się kończy. Poza włączoną stacyjką upewnij się, że jest włączony zapłon przy manetce.
Podłączyłem multimetr na mV odpiołem kostkę od TPS i moto odpaliłem. Jeszcze raz siądę do tematu ale już z Guzzidiag. Dzięki
Mz ETZ 150, Honda VTR SP2, Hayabusa, Bmw K1300s, Ducati MTS 1200s, BMW F900r i teraz piękne CENTAURO

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Centauro dławi się

Post autor: Sello » 30 paź 2021, 22:35

Musiałbym mieć schemat smiech2 smiech2 smiech2 smiech2
V50 II, Galletto 192

Dynia
Posty: 10
Rejestracja: 28 lip 2018, 17:34
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Centauro dławi się

Post autor: Dynia » 30 paź 2021, 22:42

Żeby sprawdzić TPS wtyczka musi być podpięta pod czujnik, tak jak normalnie do jazdy. Miernik podpina się "na lewo" czyli we wtyczkę od tyłu, po zdjęciu gumki zabezpieczającej wtyczkę - tam będzie miejsce w kostce żeby wsunąć bolce od miernika . To że odpala bez podpiętego czujnika to nie wiedziałem, nigdy nie próbowałem. No i tak jak kolega wyżej poradził podpiąć pod kompa i guzzidiag i wtedy będzie więcej możliwości diagnostyki.

OldHunter
Posty: 13
Rejestracja: 24 paź 2021, 20:30
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Centauro dławi się

Post autor: OldHunter » 31 paź 2021, 08:48

Sello pisze:
30 paź 2021, 22:35
Musiałbym mieć schemat smiech2 smiech2 smiech2 smiech2
Haha nie załączyłe, teraz jest schemat.
Załączniki
101098639_3139425036112904_7935956113864785920_n.jpg
Schemat
101098639_3139425036112904_7935956113864785920_n.jpg (217.83 KiB) Przejrzano 1412 razy
Mz ETZ 150, Honda VTR SP2, Hayabusa, Bmw K1300s, Ducati MTS 1200s, BMW F900r i teraz piękne CENTAURO

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Centauro dławi się

Post autor: Sello » 31 paź 2021, 08:58

Wygląda że 50
V50 II, Galletto 192

dera
Posty: 195
Rejestracja: 02 sty 2020, 17:26
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Centauro dławi się

Post autor: dera » 31 paź 2021, 15:06

50 to gniazdo diagnostyczne . TPS to throttle potentiometer (sensor) czyli 61

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Centauro dławi się

Post autor: Sello » 31 paź 2021, 17:49

Sorry myślałem że chodzi o OBD
V50 II, Galletto 192

OldHunter
Posty: 13
Rejestracja: 24 paź 2021, 20:30
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Centauro dławi się

Post autor: OldHunter » 01 lis 2021, 00:22

dera pisze:
31 paź 2021, 15:06
50 to gniazdo diagnostyczne . TPS to throttle potentiometer (sensor) czyli 61
Dzięki ;)
Mz ETZ 150, Honda VTR SP2, Hayabusa, Bmw K1300s, Ducati MTS 1200s, BMW F900r i teraz piękne CENTAURO

ODPOWIEDZ