Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Centauro dławi się
Centauro dławi się
Witam, mam problem z Centauro 1998r. Motocykl podczas jazdy dławi się, szarpie, . Dzieje się najczęściej przy ok 3000-3500obr. Zaobserwowałem też, że czasami strzela w wydech. Wydaje mi się, że jak silnik jest zimny to dławienie, szarpanie nie jest aż tak duże. Po przejechaniu kilku km. jest to już uporczywe. Profilaktycznie wymieniłem: świece, przewody wys. napięcia, filtr paliwa i powietrza. Proszę bardziej doświadczonych kolegów o jakąś podpowiedź. Jest to mój pierwszy Guzzi więc moje doświadczenie z tymi pięknymi motocyklami jest małe.
Z góry dzięki
Damian
Z góry dzięki
Damian
Mz ETZ 150, Honda VTR SP2, Hayabusa, Bmw K1300s, Ducati MTS 1200s, BMW F900r i teraz piękne CENTAURO
Re: Centauro dławi się
Na wolnych obrotach równo pracuje? Najlepiej byłoby podpiąć pod komputer i sprawdzić synchronizację wtrysku (bo tam jest już wtrysk paliwa). Ważny jest też czujnik położenia przepustnicy (TPS) - jego ustawienie i sprawność. Niesprawny/kończący się czujnik TPS może dawać takie objawy, dość łatwo go sprawdzić (podłączając pod kompa lub nawet voltomierzem/multimetrem. Sprawdź też, czy jest dobrze podłączone gniazdo wtyczki przy czujniku. Mój kolega ma Centauro, miałem okazję się przejechać - świetna maszyna.
Re: Centauro dławi się
Skoro jest tam TPS - to jest komputer - więc podepnij się do ODB2 używając dowolnego lapka i guzzi diag (https://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/) - sprawdzisz tam błędy i również wskazania TPSa na żywo.
Całkiem możliwe , że dowiesz się wystarczająco, by zobaczyć problem.
Warto też w ciemno wymienić czujnik temperatury oleju - robił problemy ludziom. Guzzi Diag pokaże Ci jego wskazania równiez.
Całkiem możliwe , że dowiesz się wystarczająco, by zobaczyć problem.
Warto też w ciemno wymienić czujnik temperatury oleju - robił problemy ludziom. Guzzi Diag pokaże Ci jego wskazania równiez.
Re: Centauro dławi się
Mam pytanie jeśli chodzi o podłączenie do lapka nie potrzebuję jakiejś przejściówki z motocykla na OBD2? czy tam jest wtyk na OBD2 gniazdo?
Jeśli chodzi o części czytaj czujnik temperatury Oleju czy tylko autoryzowany Dealer czy polecanie jakieś sklepy w necie.
Jeśli chodzi o części czytaj czujnik temperatury Oleju czy tylko autoryzowany Dealer czy polecanie jakieś sklepy w necie.
Mz ETZ 150, Honda VTR SP2, Hayabusa, Bmw K1300s, Ducati MTS 1200s, BMW F900r i teraz piękne CENTAURO
- Sello
- Posty: 339
- Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
- Lokalizacja: Wagowo
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Centauro dławi się
Z mojego doświadczenia z Guzzi.
Gdzieś jest gniazdo OBD2. U mnie w Brevie było pod prawym boczkiem pod siedzeniem.
Wiele części (czujników) pasuje od Fiatów - trzeba sprawdzić co u Ciebie siedzi.
Ale nawet oryginał nie powinien być kosmicznie drogi. Sprawdź tu https://enduro7.pl/sklep/, sprowadzają szybko i w dobrych cenach.
Gdzieś jest gniazdo OBD2. U mnie w Brevie było pod prawym boczkiem pod siedzeniem.
Wiele części (czujników) pasuje od Fiatów - trzeba sprawdzić co u Ciebie siedzi.
Ale nawet oryginał nie powinien być kosmicznie drogi. Sprawdź tu https://enduro7.pl/sklep/, sprowadzają szybko i w dobrych cenach.
V50 II, Galletto 192
Re: Centauro dławi się
Jak będziesz miał się zabierać za czujnik TPS to poniżej zamieszczam link do fajnego przewodnika ilustrowanego, może się przydać. Dotyczy on Californi i Bellagio ale pewnie w Centauro będzie to samo.
https://bradthebikeboy.blogspot.com/201 ... ng_21.html
https://bradthebikeboy.blogspot.com/201 ... ng_21.html
Re: Centauro dławi się
Dzięki bardzo,
Na dniach się zabiorę za robotę.
Na dniach się zabiorę za robotę.
Dynia pisze: ↑29 paź 2021, 17:52Jak będziesz miał się zabierać za czujnik TPS to poniżej zamieszczam link do fajnego przewodnika ilustrowanego, może się przydać. Dotyczy on Californi i Bellagio ale pewnie w Centauro będzie to samo.
https://bradthebikeboy.blogspot.com/201 ... ng_21.html
Mz ETZ 150, Honda VTR SP2, Hayabusa, Bmw K1300s, Ducati MTS 1200s, BMW F900r i teraz piękne CENTAURO
Re: Centauro dławi się
Podłączyłem multimetr pod kostkę TPS ma żadnym pinie nie mam zasilania. Zapłon mam włączony. Skąd jest podawane zasilanie na kostkę bo może mam coś z instalacją? Dzieki
Mz ETZ 150, Honda VTR SP2, Hayabusa, Bmw K1300s, Ducati MTS 1200s, BMW F900r i teraz piękne CENTAURO
Re: Centauro dławi się
Bez napięcia na czujniku motocykl zapewne wcale by nie odpalił. Czujnik operuje na bardzo niskim napięciu i Multimetr trzeba ustawić na mV (milivolty) - prąd stały. W czujniku napięcie przy zamkniętej manetce gazu powinno być w granicach dziesiątych części volta i przy "dodawaniu gazu" napięcie powinno płynnie wzrastać, bez żadnych nagłych skoków, czy spadków napięcia. Jeżeli w czasie odkręcania manetki będą skoki/spadki napięcia, to czujnik najprawdopodobniej się kończy. Poza włączoną stacyjką upewnij się, że jest włączony zapłon przy manetce.