Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Krzyżak wału

imola.i.inne
Posty: 84
Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Krzyżak wału

Post autor: imola.i.inne » 20 paź 2021, 22:44

Wymieniam w Imoli,są dostepne nawet z smarowniczką, którą trzeba wymienić na typu lejkowego. Jakieś podpowiedzi który smar?

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Krzyżak wału

Post autor: KoGutek » 21 paź 2021, 08:46

Myślę, że po prostu należy użyć smaru do przegubów. Zwykle są to specjalistyczne smary z dodatkiem MoS2.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

imola.i.inne
Posty: 84
Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Krzyżak wału

Post autor: imola.i.inne » 23 paź 2021, 09:06

Poproszę jakiej marki i symbol ?. Ł igiełkowe średnica bieżni 12 mm.

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Krzyżak wału

Post autor: KoGutek » 04 lis 2021, 14:54

Smar molibdenowy do przegubów FEBI BILSTEIN 90G
https://allegro.pl/oferta/smar-molibden ... 0009164960

CX80 SMAR MOLIBDENOWY do Przegubów Wałów 500G
https://allegro.pl/oferta/cx80-smar-mol ... 8222489243

MANNOL SMAR DO PRZEGUBÓW TUBA 8103 400G
https://allegro.pl/oferta/mannol-smar-d ... 0775770721
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Krzyżak wału

Post autor: jackdruid » 06 lis 2021, 08:24

KoGutek pisze:
21 paź 2021, 08:46
Myślę, że po prostu należy użyć smaru do przegubów. Zwykle są to specjalistyczne smary z dodatkiem MoS2.
Pewnie wlożę kij w mrowisko , ale z tego co wiem nie powinno się używać smarów z dodatkiem MoS2 w złożeniach z łożyskami tocznymi . Dodatek powoduje ,że w skrajnych przypadkach kulki lub igiełki nie toczą się względem bieżni , a przesuwają po niej , co po pewnym okresie skutkuje deformacją. Do łożysk powinno się stosować smary litowe , bez dodatków , ewentualnie ze zwiększoną lepkością . Ja używam Shell Gadus.

imola.i.inne
Posty: 84
Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Krzyżak wału

Post autor: imola.i.inne » 08 lis 2021, 11:17

Dzięki za porady. Mam zestaw ze smarowniczką , będę zaglądał i smarował.

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Krzyżak wału

Post autor: KoGutek » 11 lut 2022, 14:34

jackdruid pisze:
06 lis 2021, 08:24
KoGutek pisze:
21 paź 2021, 08:46
Myślę, że po prostu należy użyć smaru do przegubów. Zwykle są to specjalistyczne smary z dodatkiem MoS2.
Pewnie wlożę kij w mrowisko , ale z tego co wiem nie powinno się używać smarów z dodatkiem MoS2 w złożeniach z łożyskami tocznymi . Dodatek powoduje ,że w skrajnych przypadkach kulki lub igiełki nie toczą się względem bieżni , a przesuwają po niej , co po pewnym okresie skutkuje deformacją. Do łożysk powinno się stosować smary litowe , bez dodatków , ewentualnie ze zwiększoną lepkością . Ja używam Shell Gadus.
Cóż, zdania są podzielone. MoS2 zmniejsza tarcie - tak pokazują rozliczne badania. Skoro tak, to pary trące mają większą trwałość a nie mniejszą. Można nie stosować, każdy dziś ma wybór. :)
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Krzyżak wału

Post autor: jackdruid » 11 lut 2022, 17:23

KoGutek pisze:
11 lut 2022, 14:34
jackdruid pisze:
06 lis 2021, 08:24
KoGutek pisze:
21 paź 2021, 08:46
Myślę, że po prostu należy użyć smaru do przegubów. Zwykle są to specjalistyczne smary z dodatkiem MoS2.
Pewnie wlożę kij w mrowisko , ale z tego co wiem nie powinno się używać smarów z dodatkiem MoS2 w złożeniach z łożyskami tocznymi . Dodatek powoduje ,że w skrajnych przypadkach kulki lub igiełki nie toczą się względem bieżni , a przesuwają po niej , co po pewnym okresie skutkuje deformacją. Do łożysk powinno się stosować smary litowe , bez dodatków , ewentualnie ze zwiększoną lepkością . Ja używam Shell Gadus.
Cóż, zdania są podzielone. MoS2 zmniejsza tarcie - tak pokazują rozliczne badania. Skoro tak, to pary trące mają większą trwałość a nie mniejszą. Można nie stosować, każdy dziś ma wybór. :)
To nie jest moje zdanie , tylko opinia fachowców. Wlaśnie przez to ,że dodatek MoS2 zmniejsza tarcie pojawia się efekt nieobracani się wałeczków łożyska , co prowadzi do ich zniekształcenia. Łożysko igiełkowe nie jest przegubem.

ODPOWIEDZ