Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

regulacja gażnika nevada 750

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: adamigo » 08 wrz 2021, 20:22

Panowie, nie płoszyć młodego. Jaka U-rurka. Mam takową, ale z haka nie zdejmuję do dellOrtuf. Zrywam fajkę i reguluję na jednym, potem na drugim. No chyba że ktoś jest pasjonatem maszyn do szycia:) U mnie skupiam się na miłej pracy powyżej 3krpm:)
Ale ad rem, Yorgiel. Robiłeś kiedyś już taką robotę w czymkolwiek? Bo tu nie ma żadnej magii. Jak w powiedzmy Pegazie Junaczym, silnik grzejesz, wkręcasz obie śrubki i zaczynasz ujmować to jednej, to drugiej, zaczynając od obrotów(ta duża, krórą możesz chwycić palcami). Ale ja bym nie ruszał tego nim się nie upewnię, że ta zwyżka spalania to nie jest niedobór powietrza - wspomniana wyżej szmata czy wróbel w airboxie, aaalbo odwrotnie - nadmiar paliwa - tu na początek ssanie musi się domykać na cacy. Dla ułatwienia powiem Ci, że CZY i NA ILE ssanie się otwiera, można podejrzeć okiem nieuzbrojonym - zerkasz nie w gardziel, tylko w taki gwintowany chyba kanalik obok gardzieli, tam widać tą mosiężną przepustniczkę i jej ruchy.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Marek Krupa
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: Marek Krupa » 23 wrz 2021, 02:19

Tak. Utnij kawałki przewodów hamulcowych i nagwintuj.

imola.i.inne
Posty: 84
Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: imola.i.inne » 19 paź 2021, 23:04

Cześć. Może pływak się powiesił, albo paprochy w zaworze iglicowym . Po rozgrzania silnika można zakręcić kraniki z paliwem /jeśli elektryczny odłączają kostkę /po chwili obroty powinny znacząco wzrosnąć , co oznacza zbyt wysoki stan paliwa.

Nevadagorzów
Posty: 7
Rejestracja: 04 lip 2022, 22:44

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: Nevadagorzów » 08 lut 2023, 23:31

A podpowiecie czym robić synchronizacje? Są jakieś dodatkowe śruby oprócz wspomnianych wcześniej?
I jak to jest z poziomem paliwa bo już zgłupiałem ile ma być. Dość mało dokumentacji do Pl dociera związanych z wstępnymi nastawami. Kolega robił swoje suzi to miał instrukcje ile którą śrube odkręcić i po temacie a z nevadą troche zagadkowo :) będę to robił po raz pierwszy więc nie winczujcie mnie za niewiedze ;)

Nevadagorzów
Posty: 7
Rejestracja: 04 lip 2022, 22:44

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: Nevadagorzów » 09 lut 2023, 19:03

Moje gaźniki phbh30.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: adamigo » 10 lut 2023, 11:06

No to kolego się wstrzeliłeś że nawet nie wiesz jak celnie - wczoraj, po półtorarocznej przerwie, odburzyłem moją ex-Nevadę i sprowadziłem ją z ex-miejsca pracy pod dom. Na ameliniowym króćcu ssącym pomiędzy gażnikiem a głowicą widzisz wkręt pod krzyżaka i to jest miejsce gdzie się wpinasz pod synchro. A co do poziomu, intere Cię lewy rysunek i tabelka. Z porównaniami z japonią to nawet nie zaczynaj - dell'Orto to zabawa dla wytrwałych i wyrozumiałych. Ja generalnie może mam za mało cierpliwości, i to co się dzieje poniżej, powiedzmy 3,5-4 krpm, mnie przestało wzruszać - przy czwórce się wszystko wyrównuje i można ciąć i jest pięknie:)
Załączniki
20230210_100024.jpg
20230210_100024.jpg (170.74 KiB) Przejrzano 1935 razy
20230210_094257.jpg
20230210_094257.jpg (224.15 KiB) Przejrzano 1935 razy
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Marek Krupa
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: Marek Krupa » 10 lut 2023, 15:01

Tak bardzo dokładna tylko musisz mieć zaworki dławiące podciśnienie , bo inaczej coś wypije Ci któryś cylinder.

Nevadagorzów
Posty: 7
Rejestracja: 04 lip 2022, 22:44

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: Nevadagorzów » 10 lut 2023, 16:06

Dziękuje Adamigo za info. Ale pytanie istotniejsze mam. Jak już podepne waquometry i mam wstępnie wyregulowany gaźnik to czym robie synchro? Tymi samymi śrubami co regulacje? To troche bez sensu. Robiąc synchro rozjedzie sie regulacja i odwrotnie :/
Czyli ustawienia są w nevadzie zgrubne. Albo idealne synchro albo idealny skład. Nigdy nie zgra sie razem w moto z sporym przebiegiem
Popraw mnie jeśli sie myle.
Czy obroty 1200 na jałowym to nie za dużo? Teraz mam 800 :) tak kupiłem

Nevadagorzów
Posty: 7
Rejestracja: 04 lip 2022, 22:44

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: Nevadagorzów » 11 lut 2023, 13:06

Jeszcze jedno. Jak regulujecie wysokość paliwa (poziom pływaka) na moje oko phbh30 nie posiada możliwości zmiany ilości paliwa. Fabryka ustawiła i wszystko zależy od sprawności zaworka

Marek Krupa
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: Marek Krupa » 14 lut 2023, 12:31

U- rurka jest super tylko musisz mieć regulowane dławienie podciśnienia, bo któryś cylinder się napije.

ODPOWIEDZ