Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
regulacja gażnika nevada 750
- adamigo
- Posty: 1370
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: regulacja gażnika nevada 750
Panowie, nie płoszyć młodego. Jaka U-rurka. Mam takową, ale z haka nie zdejmuję do dellOrtuf. Zrywam fajkę i reguluję na jednym, potem na drugim. No chyba że ktoś jest pasjonatem maszyn do szycia:) U mnie skupiam się na miłej pracy powyżej 3krpm:)
Ale ad rem, Yorgiel. Robiłeś kiedyś już taką robotę w czymkolwiek? Bo tu nie ma żadnej magii. Jak w powiedzmy Pegazie Junaczym, silnik grzejesz, wkręcasz obie śrubki i zaczynasz ujmować to jednej, to drugiej, zaczynając od obrotów(ta duża, krórą możesz chwycić palcami). Ale ja bym nie ruszał tego nim się nie upewnię, że ta zwyżka spalania to nie jest niedobór powietrza - wspomniana wyżej szmata czy wróbel w airboxie, aaalbo odwrotnie - nadmiar paliwa - tu na początek ssanie musi się domykać na cacy. Dla ułatwienia powiem Ci, że CZY i NA ILE ssanie się otwiera, można podejrzeć okiem nieuzbrojonym - zerkasz nie w gardziel, tylko w taki gwintowany chyba kanalik obok gardzieli, tam widać tą mosiężną przepustniczkę i jej ruchy.
Ale ad rem, Yorgiel. Robiłeś kiedyś już taką robotę w czymkolwiek? Bo tu nie ma żadnej magii. Jak w powiedzmy Pegazie Junaczym, silnik grzejesz, wkręcasz obie śrubki i zaczynasz ujmować to jednej, to drugiej, zaczynając od obrotów(ta duża, krórą możesz chwycić palcami). Ale ja bym nie ruszał tego nim się nie upewnię, że ta zwyżka spalania to nie jest niedobór powietrza - wspomniana wyżej szmata czy wróbel w airboxie, aaalbo odwrotnie - nadmiar paliwa - tu na początek ssanie musi się domykać na cacy. Dla ułatwienia powiem Ci, że CZY i NA ILE ssanie się otwiera, można podejrzeć okiem nieuzbrojonym - zerkasz nie w gardziel, tylko w taki gwintowany chyba kanalik obok gardzieli, tam widać tą mosiężną przepustniczkę i jej ruchy.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: regulacja gażnika nevada 750
Cześć. Może pływak się powiesił, albo paprochy w zaworze iglicowym . Po rozgrzania silnika można zakręcić kraniki z paliwem /jeśli elektryczny odłączają kostkę /po chwili obroty powinny znacząco wzrosnąć , co oznacza zbyt wysoki stan paliwa.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 lip 2022, 22:44
Re: regulacja gażnika nevada 750
A podpowiecie czym robić synchronizacje? Są jakieś dodatkowe śruby oprócz wspomnianych wcześniej?
I jak to jest z poziomem paliwa bo już zgłupiałem ile ma być. Dość mało dokumentacji do Pl dociera związanych z wstępnymi nastawami. Kolega robił swoje suzi to miał instrukcje ile którą śrube odkręcić i po temacie a z nevadą troche zagadkowo będę to robił po raz pierwszy więc nie winczujcie mnie za niewiedze
I jak to jest z poziomem paliwa bo już zgłupiałem ile ma być. Dość mało dokumentacji do Pl dociera związanych z wstępnymi nastawami. Kolega robił swoje suzi to miał instrukcje ile którą śrube odkręcić i po temacie a z nevadą troche zagadkowo będę to robił po raz pierwszy więc nie winczujcie mnie za niewiedze
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 lip 2022, 22:44
- adamigo
- Posty: 1370
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: regulacja gażnika nevada 750
No to kolego się wstrzeliłeś że nawet nie wiesz jak celnie - wczoraj, po półtorarocznej przerwie, odburzyłem moją ex-Nevadę i sprowadziłem ją z ex-miejsca pracy pod dom. Na ameliniowym króćcu ssącym pomiędzy gażnikiem a głowicą widzisz wkręt pod krzyżaka i to jest miejsce gdzie się wpinasz pod synchro. A co do poziomu, intere Cię lewy rysunek i tabelka. Z porównaniami z japonią to nawet nie zaczynaj - dell'Orto to zabawa dla wytrwałych i wyrozumiałych. Ja generalnie może mam za mało cierpliwości, i to co się dzieje poniżej, powiedzmy 3,5-4 krpm, mnie przestało wzruszać - przy czwórce się wszystko wyrównuje i można ciąć i jest pięknie:)
- Załączniki
-
- 20230210_100024.jpg (170.74 KiB) Przejrzano 1934 razy
-
- 20230210_094257.jpg (224.15 KiB) Przejrzano 1934 razy
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: regulacja gażnika nevada 750
Tak bardzo dokładna tylko musisz mieć zaworki dławiące podciśnienie , bo inaczej coś wypije Ci któryś cylinder.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 lip 2022, 22:44
Re: regulacja gażnika nevada 750
Dziękuje Adamigo za info. Ale pytanie istotniejsze mam. Jak już podepne waquometry i mam wstępnie wyregulowany gaźnik to czym robie synchro? Tymi samymi śrubami co regulacje? To troche bez sensu. Robiąc synchro rozjedzie sie regulacja i odwrotnie :/
Czyli ustawienia są w nevadzie zgrubne. Albo idealne synchro albo idealny skład. Nigdy nie zgra sie razem w moto z sporym przebiegiem
Popraw mnie jeśli sie myle.
Czy obroty 1200 na jałowym to nie za dużo? Teraz mam 800 tak kupiłem
Czyli ustawienia są w nevadzie zgrubne. Albo idealne synchro albo idealny skład. Nigdy nie zgra sie razem w moto z sporym przebiegiem
Popraw mnie jeśli sie myle.
Czy obroty 1200 na jałowym to nie za dużo? Teraz mam 800 tak kupiłem
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 lip 2022, 22:44
Re: regulacja gażnika nevada 750
Jeszcze jedno. Jak regulujecie wysokość paliwa (poziom pływaka) na moje oko phbh30 nie posiada możliwości zmiany ilości paliwa. Fabryka ustawiła i wszystko zależy od sprawności zaworka
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: regulacja gażnika nevada 750
U- rurka jest super tylko musisz mieć regulowane dławienie podciśnienia, bo któryś cylinder się napije.