Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

regulacja gażnika nevada 750

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: KoGutek » 17 lut 2023, 14:10

Nevadagorzów pisze:
11 lut 2023, 13:06
Jeszcze jedno. Jak regulujecie wysokość paliwa (poziom pływaka) na moje oko phbh30 nie posiada możliwości zmiany ilości paliwa. Fabryka ustawiła i wszystko zależy od sprawności zaworka
Dlaczego nie posiada? Posiada! Doginasz blaszkę w jedną lub drugą stronę. Jak ktoś przy tym nie grzebał to poziom paliwa się nie rozreguluje nawet przez 40 lat i nie ma potrzeby tego regulować - tylko sprawdzasz czy jest ok. Bo niby jak miałoby się samo rozregulować? Ja u siebie sprawdziłem we Floridzie i jest na obu idealnie 24 mm.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: KoGutek » 17 lut 2023, 14:20

Nevadagorzów pisze:
10 lut 2023, 16:06
Dziękuje Adamigo za info. Ale pytanie istotniejsze mam. Jak już podepne waquometry i mam wstępnie wyregulowany gaźnik to czym robie synchro? Tymi samymi śrubami co regulacje? To troche bez sensu. Robiąc synchro rozjedzie sie regulacja i odwrotnie :/
Czyli ustawienia są w nevadzie zgrubne. Albo idealne synchro albo idealny skład. Nigdy nie zgra sie razem w moto z sporym przebiegiem
Popraw mnie jeśli sie myle.
Poprawiam, bo się mylisz. placz1

Synchronizację robisz zmianą długości linek. Te śruby do ich regulacji masz pod gumowymi nasadkami, które jak widzę masz popękane. Przy okazji wymień je na nowe. Pasują takie: https://allegro.pl/oferta/kapturek-gum ... 0592143519
Linki muszą być idealnie jednakowej długości i mieć jednakowy luz na obu linkach (2-3 mm) - wtedy będziesz miał też idealną synchronizację.
Zatem wpierw wstępnie ustaw gaźniki wkrętami mieszanki i biegu jałowego (wkręty biegu jałowego muszą być wkręcone tak samo w obu gaźnikach, aby przepustnica była na takiej samej wysokości w obu gaźnikach). Wtedy jak już to masz, to ustawiasz na obu linkach (muszą być dobrze nasmarowane aby się nie zacinały) jednakowy luz. Jak luz masz ustawiony to podłączasz waukometry i robiąc delikatną korektę linek ustawiasz synchronizację. Przy dodawaniu gazu oba wakuometry powinny iść równo.
Jak już to masz to dopiero ustawiasz mieszankę i obroty biegu jałowego (oba wkręty biegu jałowego powinny być wykręcone jednakowo aby nie naruszyć synchronizacji).
Wkręty mieszanki możesz wstępnie ustawić tak, że wkręcasz je do oporu (nie na siłę, aby nie wyruchać ich gniazd i iglicy) i następnie wykręcasz oba o 1,5 obrotu. Potem dokonujesz korekty jak zajdzie potrzeba.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

aquila2
Posty: 70
Rejestracja: 10 lut 2018, 04:35
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: aquila2 » 17 lut 2023, 15:57

Jak już jesteśmy przy linkach:
-pokrętło gaz na kierownicy posiada opór przedni (przepustnice opuszczone) i tylny (przepustnice podniesione)
-droga od pokrętła do przepustnicy jest inna dla prawego i lewego gaźnika
-luz ustawiamy po to,by opuszczona przepustnica nie zawisła na lince przed oparciem się o stożek śruby
-w przebiegu regulacji luz będzie się zmieniał
-wszystkie cztery końcówki linek nie mogą być pozginane,pokrzywione

Nevadagorzów
Posty: 7
Rejestracja: 04 lip 2022, 22:44

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: Nevadagorzów » 25 lut 2023, 19:41

Koledzy ja jakiś niedorozwój chyba jestem. Wykręciłem śrube mieszanki o 1.5 obrotu. Na waku przy 3tys obr. Ustawiłem linki. Na jałowym na waku mam równo. Jednak coś nie kumam. Moja nevada niebardzo reaguje na kręcenie śrubą mieszanki. Na jakiej podstawie to regulujecie. Niepokoi mnie powolne zchodzenie z obrotów gdy moto sie nagrzeje (tak bardzo przy długim grzebaniu). Czy to normalne? Wiadomo stoi więc sie grzeje. Jaka powinna być dysza jałowych? Miałem 32 zniszczone zmieniłem na 38 bo tak wyczytałem, źle zrobiłem?

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: adamigo » 25 lut 2023, 20:08

Jak słabo schodzi, to łapie lewe powietrze. Jak u Ciebie z gumami pomiędzy gaźnikiem a głowicą? Jak z samymi ameliniowymi dolotami, są szczelnie wkręcone w głowicę? Jakieś foto poprosimy, może coś wpadnie z samego obejrzenia. A poza tym nie podniecałbym się zanadto, to jest dell'Orto nie Keihin, to nie będzie pracować w każdych warunkach, tylko w warunkach "pełna pipa" - o, wtedy to offfszem. Dysza wolnych 38 jest książkowa, raczej nie możesz zrobić gorzej wracając do fabryki.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Nevadagorzów
Posty: 7
Rejestracja: 04 lip 2022, 22:44

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: Nevadagorzów » 25 lut 2023, 23:42

Wszystko szczelne nowe gumy nowe uszczelki i nowe kapturki linek. Wszystko czyszczone na myjce. Poziom paliwa na 24mm(pływaka) wszystko co zużyte jest nowe. Nowe świece i regulacja zaworów. Nowy olej i filtry. Po odpaleniu wszystko w normie tylko jak pochodzi to się tak dzieje mam wrażenie że od przegrzania (10min regulacji i przygazówki). Bardziej chodzi mi o skład mieszanki. Jak kręcicie tą śrubą to co sie zmienia? U mnie jak wkręce do oporu to zgaśnie ale reszta bez reakcji. Nie wiem jak fote albo filmik wkleić jestem w tym cienki.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: adamigo » 26 lut 2023, 20:12

A jak u Cię z luzami zaworowymi, może coś jest za ciasne.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Nevadagorzów
Posty: 7
Rejestracja: 04 lip 2022, 22:44

Re: regulacja gażnika nevada 750

Post autor: Nevadagorzów » 26 lut 2023, 20:35

0.20 wydech
0.15 ssący
Zanim coś zrobiłem to wyszukałem w instrukcji.
Wyprzedze pytanie o świece też model książkowy ngk br8es

ODPOWIEDZ