Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Breva 1100 silnikowe wycieki oleju
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Breva 1100 silnikowe wycieki oleju
To mój drugi olejowy przypadek. Pierwszy już opisywałem i dotyczył uszkodzenia (rozerwania) uszczelki pokrywy zaworów podczas ostrego gazu i w następstwie wycieku gorącego oleju na but. Taka sytuacja nie może się powtórzyć, więc uszczelki poszły pa ... pa. W ich miejsce pojawił się silikon do klejenia mis olejowych. Jest OK. jednak na bloku po lewej stronie po jeździe w upałach pojawiło się olejowe zawilgocenie. Klasycznie zająłem się uszczelnieniem czujnika obrotów wału. W necie jest jakiś filmik na którym gościu wyśmiewa zastosowany tam silikon, a w miejsce gumowego pierścienia walcowego zakłada oring. Jeżeli pod czujnikiem mamy 1 lub 2 podkładki aluminiowe, to bez silikonu nie uzyskamy szczelności. Oczywiście wcześniej należy powierzchnie oczyścić i odtłuścić. Ja stosuję silikon np. Victor Reinz i silnik odpalam następnego dnia. Średnica czujnika wynosi 15 mm grubość oringu należy dobrać indywidualnie 1,5 lub 2 mm koniecznie z gumy silikonowe, która ma wyższą (ok 200 st.C) wytrzymałość cieplną. Po wykonanych zabiegach i przejechaniu w upałach kolejnych 300 km zauważyłem znane mi zapocenie. Radości nie było, bo powtórka tego co robiłem. Okazało się, że winowajcą jest czujnik ciśnienia oleju. Utracił szczelność między metalem i plastikiem. Oczywiście czujnik pasuje od Fiatów, jeżeli ma pin męski, to w celu wkręcenia należy go przygiąć. Podsumowując, jeżeli macie w tamtej okolicy wyciek to profilaktycznie wymieńcie również czujnik ciśnienia oleju.
- adamigo
- Posty: 1375
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Breva 1100 silnikowe wycieki oleju
Ale po co? Bo się poci??? Paaaanie, jak kawalerem byłem, to miałem takie ambicje w Junaku, że się nie pocił. Ale dziś to się cieszę, jak silnik tworzy sam barierę antykorozyjną na angielskie klimaty:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Breva 1100 silnikowe wycieki oleju
Znaczyć drogę to mogą HD, bo to taka technika. Dobry i zadbany sprzęt ma być suchy i np. na zlot do Rajchu może jechać zwyczajnie nie tak jak ci pierwsi ze specjalną wanną pod napędem. Jak w Junaku poprawiłbyś odpowietrzenie, to też byłby suchy. No dobra leniwi mogą inaczej, czyli dogiąć śrubokrętem i małym młotkiem zawinięty rant czujnika ciśnienia oleju, bez jego wykręcania. Pocenie pojawia się wówczas gdy plastik jest luźny w stosunku do metalu. W tym wypadku problem jest Pikusiowy. Jednak w przypadku uszkodzenia uszczelki na klawiaturze jest mniej zabawnie. Olej o temp. ponad 100 st. C szybko przez buta zaczął gotować mi nogę. Dalsza jazda była z kopytkiem w górze i pytaniem kiedy się zaświeci kontrolka?
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Breva 1100 silnikowe wycieki oleju
Niedawno na zlocie w Cz. Dobrze że tydzień przed Ukrainą!
- Załączniki
-
- IMG_20210716_140320206_HDR_resize_41.jpg (105.63 KiB) Przejrzano 1934 razy
-
- IMG_20210716_165958907_HDR_resize_24.jpg (65.67 KiB) Przejrzano 1934 razy
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Breva 1100 silnikowe wycieki oleju
Myślę sobie: co ten kufer taki uwalony, przecież tak wolno jeżdżę...
Na zlocie zobaczyli, kazali udać się na browarka, po 2 godz. zawołali, wymienili uszczelkę i jest od ok. 3tyś. jest ok.
Żona jednego z Czechów po pracy przyjechała na zlot z uszczelką. Grosza tzn. korony nawet nie chcieli....
Jest powód żeby za rok jechać z flaszką i bombonierką!
Ps. Bardzo fajny gość który wymieniał uszczelkę na widok oleju się skrzywił, zapytał Motul? Odp. Tak.
Eeeeee.... Lej Agip!!!
Na zlocie zobaczyli, kazali udać się na browarka, po 2 godz. zawołali, wymienili uszczelkę i jest od ok. 3tyś. jest ok.
Żona jednego z Czechów po pracy przyjechała na zlot z uszczelką. Grosza tzn. korony nawet nie chcieli....
Jest powód żeby za rok jechać z flaszką i bombonierką!
Ps. Bardzo fajny gość który wymieniał uszczelkę na widok oleju się skrzywił, zapytał Motul? Odp. Tak.
Eeeeee.... Lej Agip!!!
Re: Breva 1100 silnikowe wycieki oleju
Drożność odpowietrzenia standardowo trza sprawdzać, niby nie ważne a często przyczyna tam leży.
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Breva 1100 silnikowe wycieki oleju
Te uszczelki mają mało materiału w miejscu otworów i je rozrywa.
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Breva 1100 silnikowe wycieki oleju
Na uszczelke dobry jest klucz dynamo metryczny. No i dobrze jak obie powierzchnię są hmmm porysowane. Tzn jak po honowaniu.
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Breva 1100 silnikowe wycieki oleju
Odpowietrzenie może się zatkać jak w niskich temp. pokonujemy wolno krótkie odcinki lub mamy w silniku lipny olej.
Re: Breva 1100 silnikowe wycieki oleju
Można sobie kupić cienki gambit (klingeryt) na allegro 0,5 - 0,8 mm. Arkusz 0,5x0,5 m kosztuje około 20 zł. Odrysowujesz, albo odbijasz pokrywę zaworów. Wycinasz zakładasz i nie ma prawa ciec. Myślę, że nawet silikon będzie zbędny. Ważna jest dokładność i dokładne i staranne wyczyszczenie płaszczyzn przylegania.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65