Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Mduł zapłonowy

Remi1966
Posty: 1
Rejestracja: 07 lip 2021, 19:39
Podziękował: 4 razy

Mduł zapłonowy

Post autor: Remi1966 » 07 lip 2021, 20:14

Witam.
Niedawno zostałem posiadaczem Moto Gucci Nevada 350.
Motocykl długo stał ale odpalił bez problemu, chociaż obroty trochę wariowały.
Gutka dałem znajomemu który zajmuje się motocyklami,żeby go przygotował do sezonu.
Winą za nierówną pracę silnika obarczaliśmy gażniki.
Po długiej walce, wymianie uszczelek, próbach regulacji itp. obroty nadal żyły własnym życiem.
Okazało się,iż przyczyną są wadliwe moduły zapłonowe.
Cena obu modułów w serwisie przekracza 1\3 kosztu zakupu motocykla.
Czy są może jakieś tańsze zamienniki?
Czy ktoś miał podobny problem?
Z góry dziękuję za ewentualną poradę i pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1373
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Mduł zapłonowy

Post autor: adamigo » 08 lip 2021, 00:11

Poszukaj tegorocznych wpisów KoGutka odnośnie jego V65 Florida, chłop wydrążył temat gruntownie.
adamigo otrzymał(a) podziękowania za ten post od:
Remi1966
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Mduł zapłonowy

Post autor: KoGutek » 09 lip 2021, 08:41

Poczytaj tu:
https://forum.guzziclub.pl/viewtopic.ph ... c8#p438047

Pozdrawiam!

A świeży link do przyzwoitej jakości modułów i sprawdzonego dostawcy - cena nie uległa zmianie:
https://www.ebay.com/itm/154513922561?h ... SwVkBd3yWS

Prócz modułów należy też mieć pewne cewki - niesprawne cewki to problemy właśnie z wolnym obrotami. Więc zanim zamówisz moduły to zamów i wymień obie cewki zapłonowe, gdyż są bardzo tanie. Sprawdzone i wypróbowane przez mnie rozwiązanie to cewki DENSO 129700 od motocykla Suzuki GN 125. Mechanicznie pasują jak oryginał. Polecam kupić używki (około 20-30 zł na allegro). Są też nowe zamienniki w podobnej cenie. Jednak myślę, że oryginał może być pewniejszy. Obecnie mój pojazd ma dwa chińskie moduły i dwie cewki z GN125. Pali na dotyk i ma stabilny bieg jałowy.

Cewki o oporze uzwojenia pierwotnego 4Ω:
używana: https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplono ... 9914537703

nowa: https://allegro.pl/oferta/suzuki-gn125- ... 7236049714
Kable zapłonowe można wykręcić i wstawić swój - stosownej długości. Fajek używaj 10 kΩ albo 5 kΩ.
KoGutek otrzymał(a) podziękowania za ten post od:
Remi1966
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

Marek Krupa
Posty: 678
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Mduł zapłonowy

Post autor: Marek Krupa » 11 lip 2021, 10:43

Spoko, padnięty moduł to ostateczność i najczęściej uszkodzenie całkowite. Polecam systematyczna analizę wszystkich przewodów (styki), świec, wspomnianych cewek. Ustaw na świecach bardzo małe przerwy i zobacz czy się poprawi. Jak wygląda ciśnienie sprężania?
Marek Krupa otrzymał(a) podziękowania za ten post od:
Remi1966

Marek Krupa
Posty: 678
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Mduł zapłonowy

Post autor: Marek Krupa » 11 lip 2021, 10:50

Jeszcze jedna sprawa. W kostkach doginaj żeńskie wsuwki, bo się odkształcają.
Marek Krupa otrzymał(a) podziękowania za ten post od:
Remi1966

ODPOWIEDZ