Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
ABS, prędkościomierz Norge 1200
Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200
Zgodnie ze schematem który wcześniej ktoś podzucil ten pin 18 idzie na stacyjkę i przez skrzynkę bezpieczników(bezpiecznik oznaczony jako F) do alternatora. Więc wygląda że to + być nie powinno
- Sello
- Posty: 339
- Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
- Lokalizacja: Wagowo
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200
Moim zdaniem wygląda to tak:
+ akumulatora > drugi bezpiecznik od lewej > B wtyczki> kostka od "engine stop" drugi pin od prawej > z "engine stop" wychodzi trzecim pinem od prawej > idzie na bezpiecznik "F" i sądzę że do wzbudzenia alternatora > z bezpiecznika "F" na 18 pin wtyczki ABS'u.
Po włączeniu czerwonego "Engine stop" w tryb RUN powinno być bez łaski +12V na 18 pinie wtyczki ABS'u.
Chyba że gdzieś po drodze zwiera do masy.
Może jest uszkodzony alternator??? I robi zwarę na tej nitce.
Odepnij alternator i sprawdź wtedy.
Nie podłączaj na krótko tylko znajdź przyczynę braku tego potencjału.
+ akumulatora > drugi bezpiecznik od lewej > B wtyczki> kostka od "engine stop" drugi pin od prawej > z "engine stop" wychodzi trzecim pinem od prawej > idzie na bezpiecznik "F" i sądzę że do wzbudzenia alternatora > z bezpiecznika "F" na 18 pin wtyczki ABS'u.
Po włączeniu czerwonego "Engine stop" w tryb RUN powinno być bez łaski +12V na 18 pinie wtyczki ABS'u.
Chyba że gdzieś po drodze zwiera do masy.
Może jest uszkodzony alternator??? I robi zwarę na tej nitce.
Odepnij alternator i sprawdź wtedy.
Nie podłączaj na krótko tylko znajdź przyczynę braku tego potencjału.
V50 II, Galletto 192
Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200
Najgorszy problem to dobrać się do alternatora w norge...skończy się na zawaleniu całej czachy chyba
Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200
Jest wtyczka 3 pionowa ale czy wzbudzenie nie pokazuje się po odpaleniu silnika dopiero?
- Sello
- Posty: 339
- Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
- Lokalizacja: Wagowo
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200
Wzbudzanie jest do wzbudzenia altrnatora i tam przychodzi właśnie ten sam +
Wypnij i zobacz czy masz =12 na 18 pinie wtyczki ABS'u
Wypnij i zobacz czy masz =12 na 18 pinie wtyczki ABS'u
V50 II, Galletto 192
Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200
O co chodzi z tym pinem 18stym?
Co to znaczy "mam minus"?
Minus 12V?
Czy 0V?
Czy może pin w ogóle jest niepodpięty nigdzie bo gdzieś kabel jest przerwany? (też będzie pokazywało wtedy 0V na woltomierzu).
Proponuje:
Odlaczyc od akumulatora kabel plusowy (lub kable, jesli jest ich wiecej), zeby przerwac ciaglasc instalacji w motocyklu. Minus w sumie tez mozna odlaczyc. I wtedy miernik ustawic na pomiar ciaglosci obwodu (lub rezystancje) i wtedy sprawdz, czy miedzy owym pinem 18stym a minusem akumulatora masz przejscie - czyli 0 ohmow czy miernika pokaze. Tylko odepnij tego plusa, zeby motocykl nie mial instalacji podpietej. Jesli masz przejscie - to wtedy rzeczywiscie masz podaną masę na pin 18sty i byc moze masz gdzies zwarcie (?). Jeśli nie ma przejścia - to wtedy pin wisi "w powietrzu".
Mozesz tez potem sprawdzic przejscie do plusa - ale to juz sprawdziles stwierdzajac, ze nie masz +12 V na pinie 18stym.
Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200
Ja wrzucilem schemat - ale nie biore za niego odpowiedzialnosci. Rocznik sie niby zgadza..
Takze tylko tak podaje - zeby miec w glowie, ze nic nie jest pewne, nawet schemat - to jednak tylko internet - a nie oficjalna serwisowka.
Ale i tak powodzenia!