Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

ABS, prędkościomierz Norge 1200

PIRATBHW
Posty: 39
Rejestracja: 07 cze 2021, 15:10
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz

Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200

Post autor: PIRATBHW » 13 cze 2021, 23:35

Na 18 pinie wtyku jest -12V
Miernik pokazuje przejście między 18 pinem na wtyku a klemą masową oraz co za tym idzie bezpiecznikiem opisanym na skrzynce pod siodłem jako F czyli zgodnie ze schematem.

Jutro rozbieram Moto w pył, pruje wiązki od kabli i szukam dalej.
Jak zajdzie potrzeba zrobię wiązkę na nowo.
Będę informował co dalej w temacie

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200

Post autor: Sello » 13 cze 2021, 23:48

Odpisałeś alternator?
Najpierw odepnij od tej nitki alternator i zobacz czy nadal jest przejście do masy.
V50 II, Galletto 192

PIRATBHW
Posty: 39
Rejestracja: 07 cze 2021, 15:10
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz

Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200

Post autor: PIRATBHW » 13 cze 2021, 23:59

Taki jest plan wstępny ale zawsze jest jakieś ale...
Dostęp jest w Norge byle jaki i muszę go mocniej rozbroić... Jutro go rozbebesze i dam znać.
Nie odpuszczę póki tego nie rozgryze.
Problem polega na tym że zgodnie ze schematem bezpiecznik F jest spięty z A oraz B więc nie powinny również działać takie obwody jak chodzby klakson a działa...
Działa wszystko po za absem i prędkościomierzem.

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200

Post autor: Sello » 14 cze 2021, 06:45

A jak wyjmiesz bezpiecznik F to na pinie 18 też masz nadal "masę"?
V50 II, Galletto 192

dera
Posty: 195
Rejestracja: 02 sty 2020, 17:26
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200

Post autor: dera » 14 cze 2021, 07:37

PIRATBHW pisze:
13 cze 2021, 23:35
Na 18 pinie wtyku jest -12V
Miernik pokazuje przejście między 18 pinem na wtyku a klemą masową oraz co za tym idzie bezpiecznikiem opisanym na skrzynce pod siodłem jako F czyli zgodnie ze schematem.

Jutro rozbieram Moto w pył, pruje wiązki od kabli i szukam dalej.
Jak zajdzie potrzeba zrobię wiązkę na nowo.
Będę informował co dalej w temacie
Coś mi się nie spinają te pomiary:
-12V (zakładam, że -12.5V albo coś takiego) - to jest coś innego niż 'masa'. Masa to jest 0V wzgłedem... minusowej klemy. A nie jest tak, że jeśli masz -12V to podmieniłeś po prostu plusa z minusem na mierniku i masz tak naprawdę +12V podane na pina 18stego?
No ale jak masz jednocześnie przejście do klemy minusowej z pinu 18stego to... to ja już nie rozumiem nic :-)

PIRATBHW
Posty: 39
Rejestracja: 07 cze 2021, 15:10
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz

Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200

Post autor: PIRATBHW » 14 cze 2021, 14:00

Dobra, bo chyba za bardzo zamieszkałem

18 pin ma przejście na masę/ minusową kleme akumulatora.
Multimetr po spięciu 18 pinu z + na Aku pokazuje 12v z hakiem oczywiście ale to nieistotne.
Czyli reasumując u mnie 18pin jest masą

Pod wieczór siądę do tego jeszcze raz i powalczę jak wyjdę z roboty

PIRATBHW
Posty: 39
Rejestracja: 07 cze 2021, 15:10
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz

Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200

Post autor: PIRATBHW » 14 cze 2021, 21:21

Dobra wielką tajemnica pinu 18 rozwiana. Jako że jest podpięte do wzbudzenia alternatora, + na 18 pinie pokazuje się po odpaleniu motocykla co w sumie jest logiczne.
Niestety nie rozwiązuje to problemu braku prędkościomierza i błędu abs

PIRATBHW
Posty: 39
Rejestracja: 07 cze 2021, 15:10
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz

Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200

Post autor: PIRATBHW » 14 cze 2021, 21:53

A czy może ktoś z szanownego grona wie gdzie w Norge skitrane jest ECU?
Ułatwi mi to działania i nie będzie zmuszało do szukania na siłę i nadmiernego rozbierania motocykla ?
Przedzwonie wszystkie przewody między ECU i ABS bo może gdzieś na tej linni powstał jakiś problem...

Marek Krupa
Posty: 678
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200

Post autor: Marek Krupa » 15 cze 2021, 23:07

Żyj nadzieją, że pompa jest lepsza niż w sławnej firmie na B. Sprawdź przejścia, czyli czyszczenie i zabezpieczanie przed wilgocią wszystkich kostek. Sprawdź wszystkie masy, bo tam najczęściej odpala styki.

PIRATBHW
Posty: 39
Rejestracja: 07 cze 2021, 15:10
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz

Re: ABS, prędkościomierz Norge 1200

Post autor: PIRATBHW » 16 cze 2021, 01:00

Na wstępie mojej zapewne przydługiej wypodziedzi pragnę podziękować wszystkim którzy włączyli się do rozmowy i coś do niej wnieśli.
Problem rozwiązany, wszystko działa, wiara w Guźca wróciła.
Co było problemem? Zacznijmy od początku.
Na kompie pokazywało błąd 56 czyli czujnik ABS przód.
Zgodnie z informacjami od Pana mechaniora z serwisu guzzi czujnik lub przerwanie połączenia na linni pompa- czujnik.
Prosty test multimetrem wykazał brak współpracy przedniego czujnika.
Kupiłem drugi (534zl) wymieniłem...dupa, dalej nie działa.
Skoro nowy czujnik nie działa zaczęły się poszukiwania.
Wyprulem wczoraj całą wiązkę z Moto, przedzwonilem wszystko, poczyscilem styki i zgodnie ze schematem wszystko gra... Czyli jak tu gra to znów podejrzenia padły na czujnik lub koronę abs-u na tarczy.
I tu zaczyna się najciekawsze.
Nowy czujnik okazał się niesprawny, nie przyszło mi do głowy go sprawdzać bo i po co...w końcu nowy...za 534 zł to gałkę powinien robić bez łaski a co mówić o jego sprawności.
Montuje stary sprawdzam jeszcze raz...trup.
I tu w mojej głowie urodził się pomysł...a może kabel ma złamany?
Ucialem przewód 5 cm od czujnika, zarobiłem drugi trochę lutowania, trochę termokurczy...gotowe.
Składam podłączam...świeci ABS, świeci czerwony trójkąt i dalej piękny napis service! I w kompie błąd 56
Trudno poddałem się jadę się przejechać.
I tu ku mojemu zdziwieniu po ruszeniu znika kontrolka ABS ale reszta świeci.
Po kilkunastu kolejnych metrach zniknął trójkąt, szafa ruszyła servis też odszedł w niepamięć.
Morał...nowe części należy sprawdzać bo mogą okazać się niesprawne i dołożyć 2 dni prucia wszystkiego i niepotrzebnych nerwów.

THE END

Mam nadzieję że Was nie zanudzilem 😁

ODPOWIEDZ