Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Synchro

Awatar użytkownika
Fudo
Posty: 132
Rejestracja: 06 paź 2020, 13:21
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Synchro

Post autor: Fudo » 12 kwie 2021, 23:39

Marian szulaj v50 nato, pod kolor chlebaków będzie ;)
Breva 750

Awatar użytkownika
marian07
Posty: 69
Rejestracja: 04 lut 2021, 16:50
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Synchro

Post autor: marian07 » 13 kwie 2021, 11:44

Synchronizacja przepustnic Nevada 750i.

Potrzebne sprawy:
- wakuometr. Można zastosować każdy wakuometr synchronizacyjny. Ja używam elektronicznego, jego przewagą jest możliwość uzyskania informacji o szczelności zaworów.
- wkrętak krzyżowy / do śruby A, dopasujmy wcześniej końcówkę żeby ładnie przylegał, może ciężko się odkręcać i szkoda uszkodzić łeb
- wkrętak płaski / do śruby B, też warto go wcześniej przymierzyć, jest taki większy
Uwaga: to wcześniejsze przymierzenie jest ważne, podczas pracy mamy to co potrzeba pod ręką i nie ma latania po garażu i szukania – wiadomo wtedy nic się nie znajduje.
Przebieg:
- rozgrzewamy maszynę, kółko 5km, powrót do garażu, gasimy, najlepiej postawić na centralkę, ja stawiam w pionie na takim uchwycie przedniego koła. Podejrzewam że na bocznej stopce też da radę; ja wolę jak moto jest zawsze w pionie podczas pracy silnika
- odkręcamy obie śruby A, podłączamy króćce z zestawu wakuometru (trzeba dopasować)
- zakładamy na nie wężyki, wężyki podpinamy do wakuometru
- odpalamy maszynę, obserwujemy wskazania na wolnych obrotach
- śrubą B dokonujemy wyrównania podciśnień (na elektronicznym pokrycie się słupków, na zegarowym zgranie wskazań obu zegarów)
Po zabiegu wkręcamy śruby A i po temacie.
Manual zaleca zrobienie tej procedury też przy średnich obrotach – ja tego nie robiłem, moim zdaniem nie warto się bawić. (uwaga – to tylko moje zdanie)
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg (165.38 KiB) Przejrzano 1181 razy

DDBreva
Posty: 199
Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Synchro

Post autor: DDBreva » 14 kwie 2021, 16:05

Dziękujemy bardzo za dobry materiał i poświęcenie czasu.
Chmiel przy okazji.
rad6

Gucio
Posty: 10
Rejestracja: 20 cze 2020, 20:22
Lokalizacja: Milanówek
Podziękował: 6 razy

Re: Synchro

Post autor: Gucio » 29 kwie 2021, 11:37

Poprawnie,
mam jednak uwagi.

Od spodu są śruby do regulacji obiegu powietrza dodatkowego.
Czyli o regulacji wolnych obrotów.

Ustawiając wolne obroty również wpływasz na synchronizację.
Dlatego sugerują robienie dla biegu jałowego oraz na obrotach.



Przy wymianie oleju w skrzyni biegów sprawdził się olej z dodatkiem dwusiarczku molibdenu.
Znacząco poprawie kulturę pracy skrzyni.

Awatar użytkownika
marian07
Posty: 69
Rejestracja: 04 lut 2021, 16:50
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Synchro

Post autor: marian07 » 03 maja 2021, 20:25

Tak jak pisałem wyżej - to jest metoda " po mojemu". Nie namawiam, ale z racji doświadczenia (11 motocykl) to zupełnie wystarczy. Przy ustawieniach synchronizacji na wolnych i potem średnich wpadamy w niekończąca się opowieść podkręcania i w końcu musimy obrać kompromis. A to w sumie 50 koni z bardzo " zabytkowej konstrukcji" i zrobienie tylko na wolnych zupełnie wystarcza, dalsze regulowanie ma niemierzalny wpływ na osiągi i kulturę pracy.

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Synchro

Post autor: KoGutek » 04 maja 2021, 12:19

Rzeczywiście! Szału nie ma, bo zwykły widlak dwucylindrowy. :D
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

ODPOWIEDZ