Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1375
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: adamigo » 27 gru 2020, 11:49

Ta. Ciekawi mnie jak rozwiązali problem ew. bicia/niewyważenia w sytuacji gdy stożek nie ustawia wirnika idealnie centralnie.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: Sello » 27 gru 2020, 13:01

W tej chwili pasowanie jest takie że wirnik ciężko , ale ręką idzie zdjąć. To generalnie nie przenosi żadnych momentów więc nie powinno się wyrabiać. Wirnik w zasadzie lata luzem....
V50 II, Galletto 192

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: Sello » 05 sty 2021, 18:38

adamigo pisze:
27 gru 2020, 01:13
7 stycznia, powiadasz? A czy ja Ci bronię poprawić moje mniemanie o serwisie posprzedażnym? Próbuj, próbuj. Do usłyszenia 7 stycznia:)
No chłoposzku, chyba musisz poprawić swoje mniemanie o sellerach z Mandello :)
Dwa dni przed czasem, dziś przybył, skoro świt. :)
napinacz.jpg
napinacz.jpg (225.44 KiB) Przejrzano 1972 razy
Dodam tylko że w/g rozpiski powinien pasować do Brev 750, Nevad 750, NTX350, NTX650, V35, V50, V65, V65 Florida wszystkie po 1980 do końca produkcji, V7 od 86' do 2018 i V9 z 2016 . Dodam jeszcze kod producenta GU19058220.
V50 II, Galletto 192

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1375
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: adamigo » 05 sty 2021, 21:00

Wiesz co, poprawię, ale fdam im się wykazać wedle porzekadła, że do trzech razy sztuka. Nie to, żebym Ci życzył dalszych pilnych zamówień...:>

A odgrażałem się, że szczujesz i ja się odszczeknę niebawem, a tymczasem się zesrało wszystko i fotek z ładnym tłem nie będzie. Na otarcie łez kupiłem se szósty włoski motur i właśnie przedzieram się przez schemat, bo stan zastany jest łatwy do odgadnięcia...
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Marek Krupa
Posty: 678
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: Marek Krupa » 06 sty 2021, 12:10

Wyważenie takiej mega masy obrotowej ma znaczenie. Wyważenia do 10tyś obr./min realizuję u Otoczaka w Radomsku. Korzystam z jego usług już wiele lat , bo wibrę należy eliminować wyważając części obrotowe oraz dodatkowo zakładając lżejsze tłoki, sworznie i skubią główkę korby (panowie radocha- tu mniejsza główka jest lepsza). W przypadku montażu wirnika przystawiam czujnik zegarowy i wyszukuję położenie w stosunku do wałka, przy którym bicie jest najmniejsze. W dawnych czasach np. ujeżdżając Estonię, po złożeniu i dotarciu silnika, na postoju sprawdzało się jego możliwości oceniają wibrę poprzez stawianie na głowicy pracującego silnika monetę. Ten prosty test był niezawodny. Dlatego podczas remontów silnika warto wydać kilka groszy więcej. Temat uparcie ćwiczę w swoich AWO Simsonach w efekcie czego stawy stóp, kolan, bioder i nadgarstków czują się dobrze. Co równie ważne, na całej wyprawie bałkańskiej nie musiałem dokręcać żadnej śruby, czy nakrętki.

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: Sello » 06 sty 2021, 13:35

Ja wirnik alternatora nie za bardzo mam jak inaczej ustawić względem wału, bo jest na klinie ...
V50 II, Galletto 192

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1375
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: adamigo » 06 sty 2021, 15:21

Aaaa, na klinie - no tego to nie powiedziałeś! W marce pokrewnej ten sam Bosz co we wczesnych małych blokach, nadziewany jest tylko na stożek i tak ma hulać, i zawsze się zastanawiałem jak to jest z wyważeniem po demontażu/montażu, bo same wirniki są wyważane nawiertami, ale założyć to można wedle uznania, tak lub siak. Coś na temat wyważania więcej? Jak to się robi - silnik w ramię zostaje?
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
Sello
Posty: 339
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:44
Lokalizacja: Wagowo
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: Sello » 06 sty 2021, 17:57

To ostatnie pytanie to rozumiem do Marka?
V50 II, Galletto 192

Marek Krupa
Posty: 678
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: Marek Krupa » 06 sty 2021, 18:14

Rama, to raczej dla obrazu przedstawiającego naszego pięknego Gucia lub stado 6 Guciów.. Oczywiście wszystko należy wytargać z silnika i wyważać indywidualnie. Zastanawiam się jak ten temat wygląda od strony koła zamachowego i najczęściej rozklekotanego sprzęgła. Czy ktoś pokrywał przekładki sprzęgła w celu kasacji luzów, eliminacji hałasu i zwiększenia wytrzymałości, chromem technicznym, oraz czy wyważał całe sprzęgło wspólnie z kołem zamachowym. Przy tym oryginalnym rozwiązaniu i powszechnych luzach, to jest to ewidentnie rozwiązanie " 0" techniczne.

Marek Krupa
Posty: 678
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Mały blok - bazowe podzespoły - wujek Dobra Rada poleca.

Post autor: Marek Krupa » 06 sty 2021, 18:17

Zastanawia mnie jeszcze przyczyna uszkodzenia napinacza. I albo łańcuch jest mocno wyciągnięty, albo sprężyna była za miękka. Łańcuch musiał wywoływać mocne obciążenia dynamiczne i spowodować uszkodzenie. Popatrz na to dokładnie, bo coś było przyczyną... .

ODPOWIEDZ