Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
V65 Florida
- adamigo
- Posty: 1375
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: V65 Florida
OK, mam pytanie do sali, bo w czasie zmiany widelca co rusz natrafiam na zagwozdki. Część z nich to czysta frajda, ale jedna mnie niebawem zblokuje. Teraz dopiero dociera do mnie, że widelec który kupiłem miał Flo w opisie, a nie Nevadę i choć jest bliźniaczo podobny - różnić się będzie grubością ośki, której nie mam. Tak tylko dla potwierdzenia, poproszę o zgrubne wymiary ośki z Flo, tam będzie 17 gdzie koło i 22 w jednej ladze, ale najważniejsze - jaka jest długość całkowita, i długość części grubej. Nevada ma 20 w łożysku.
Póki co wszystko idzie w miarę - dolne łożysko wybite i wstawiona miska pod stożkowe, na górze zostały kulki; zmiana fi lagi z 32 na 38 PLUS zmiana rozstawu lag pociągnie za sobą modyfikacje: fabryczne kierunki, zawieszenie lampy i zegarów trzeba zmienić. Ale to są małe piwa, robota idzie generalnie wedle planu. Dobrze, że lagi się rozmijają z kierownicą, można je będzie wepchnać w półki tak daleko jak okaże się to konieczne, by stare V50 nie wyglądało jak izyrajder:>
A , i jeszcze może długość tulejek co między koło a widelec wchodzą.
APDEJT: pomyślałem, że przełożę ameliniowe pochwy( słowo trefne z uwagi na rozwrzeszczane dziewuchy, nie wiem, czy nie wchodzę w dziedzinę praw autorskich). Czekam aż olej wykapie - muszę się upewnić, że wnętrzności się nie różnią zanadto.
APDEJT drugi. Lipa. Nie ma takich łożysk, żeby miały zewnętrzną fi 40, a pod ośkę 20. A upieram się przy kole lanym od V50, brzydzę się szprychami z Nevady:) No nic, ośka od Floridy poszukiwana...
Póki co wszystko idzie w miarę - dolne łożysko wybite i wstawiona miska pod stożkowe, na górze zostały kulki; zmiana fi lagi z 32 na 38 PLUS zmiana rozstawu lag pociągnie za sobą modyfikacje: fabryczne kierunki, zawieszenie lampy i zegarów trzeba zmienić. Ale to są małe piwa, robota idzie generalnie wedle planu. Dobrze, że lagi się rozmijają z kierownicą, można je będzie wepchnać w półki tak daleko jak okaże się to konieczne, by stare V50 nie wyglądało jak izyrajder:>
A , i jeszcze może długość tulejek co między koło a widelec wchodzą.
APDEJT: pomyślałem, że przełożę ameliniowe pochwy( słowo trefne z uwagi na rozwrzeszczane dziewuchy, nie wiem, czy nie wchodzę w dziedzinę praw autorskich). Czekam aż olej wykapie - muszę się upewnić, że wnętrzności się nie różnią zanadto.
APDEJT drugi. Lipa. Nie ma takich łożysk, żeby miały zewnętrzną fi 40, a pod ośkę 20. A upieram się przy kole lanym od V50, brzydzę się szprychami z Nevady:) No nic, ośka od Floridy poszukiwana...
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: V65 Florida
Floryda na szprychach .Grubszy kawałek ośki to 7,2 cm długosci .Tulejka z drugiej strony 1,5 cm plus ślimak predkosciomierza .Wymiary zdjete z zamontowanego koła .Czekam na spreżyny progresywne wtedy rozbiórka przodu .Jak potrzebujesz dokładne wymiary jutro rozbiore
- adamigo
- Posty: 1375
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: V65 Florida
Spox, już się ogarnąłem, ośka się też znalazła w niechcianym przodzie od V35III, więc skokami do przodu napieram, i zaraz zresztą idę napierać:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: V65 Florida
Jeszcze o hamulcach myślałem. Jak mniejsza pompa lepiej hamuje to może dwie tarcze przednie z jednej pompy? . Już to przerabiałam Imola wygrywa z V75 /pompa i zaciska jak we Florydzie. Jeszcze musi być jakiś knyf.
- adamigo
- Posty: 1375
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: V65 Florida
No, dwie tarcze z jednej pompeczki to za daleki optymizm, to poprostu jest zależność nieliniowa. W każdym razie mam takie dane, oczywiście wszystek mały blok ma ten sam zacisk z tłokami 32mm, serwisówka podaje:
Nevada i Targa 13mm na przodzie, NTX 11 na przodzie
Nevada i NTX 12.7 na tyle, Targa 15.9 na tyle( to są te cale, 1/2, 5/8).
Z tej trójki Targa ma układ łączony, stąd duża pompa pod nogą; co ciekawe NTX był niby równoległy rocznikowo do wczesnej Nevady, a jednak uciekli w mniejszą pompę. Tymczasem pseudosportowa Targa ma pompę 13mm na obsługę tylko jednego zacisku z przodu - Nevada tą pompą obsługuje zaciski dwa. Ale ja to rozumiem: jak się ma układ łączony, to nożny hamulec to jest taka żyleta(i niech mi kto spróbuje coś tu bredzić), że na przedzie to już mało ważne, co tam się ma. Wiem, bo dizlem V50, cięższym wiele ponad wagę fabryczną, latami jeździłem w zasadzie tylko na nożnym, to samo V50 benzyniakiem z koszem - ręczny nie istnieje, za to noga robi absolutnie wszystko. Taka dygresja. Tymczasem widelczyk od Flo już wita się z gąską, i tylko mam niejasne przeczucie, że linka prędkościomierza przestanie sięgać - przewód hamulcowy pewnie też... Ach no i zupełnie inna filozofia mocowania błotnika niż w Nevadzie, taka zgoła antyczna, ale OK, bo będzie więcej V50 w tym V50, więcej cukru w cukrze:)
Nevada i Targa 13mm na przodzie, NTX 11 na przodzie
Nevada i NTX 12.7 na tyle, Targa 15.9 na tyle( to są te cale, 1/2, 5/8).
Z tej trójki Targa ma układ łączony, stąd duża pompa pod nogą; co ciekawe NTX był niby równoległy rocznikowo do wczesnej Nevady, a jednak uciekli w mniejszą pompę. Tymczasem pseudosportowa Targa ma pompę 13mm na obsługę tylko jednego zacisku z przodu - Nevada tą pompą obsługuje zaciski dwa. Ale ja to rozumiem: jak się ma układ łączony, to nożny hamulec to jest taka żyleta(i niech mi kto spróbuje coś tu bredzić), że na przedzie to już mało ważne, co tam się ma. Wiem, bo dizlem V50, cięższym wiele ponad wagę fabryczną, latami jeździłem w zasadzie tylko na nożnym, to samo V50 benzyniakiem z koszem - ręczny nie istnieje, za to noga robi absolutnie wszystko. Taka dygresja. Tymczasem widelczyk od Flo już wita się z gąską, i tylko mam niejasne przeczucie, że linka prędkościomierza przestanie sięgać - przewód hamulcowy pewnie też... Ach no i zupełnie inna filozofia mocowania błotnika niż w Nevadzie, taka zgoła antyczna, ale OK, bo będzie więcej V50 w tym V50, więcej cukru w cukrze:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
- adamigo
- Posty: 1375
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: V65 Florida
No i koło adelante na swoim miejscu, tarcze V50 offfszem ciut nie taki rozstaw pod ten Flo-widelec, ale na tyle tylko, że jeden tłok będzie ledwie wysunięty, a drugi , no jednak więcej niż ledwie:) Przód wciśnięty sporo w półki, więc oś wypada niżej niż w fabrycznym V50 widelcu raptem o 4 cm, myślę, że da się to znieść. Dłuższa ośka, taka o Flo-wymiarach, wymagała też krótszej tulejki dystansowej koło napędu prędkościomierza - poza tym błotnik zostaje, linka napędu zostaje, przewody hamulcowe też. Teraz jeszcze muszę wyrzeźbić mocowanie starej puszki zegarów żeby ją zawiesić na szerszym widelcu - i ... mogę sie zabierać za rzeźbę z tylnym kołem...
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
- adamigo
- Posty: 1375
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: V65 Florida
Zarówno Flo jak i Nevada, przynajmniej wczesna, miały pompowany widelec. Ktoś wie, jakie ciśnienie tam się zapodaje? Słyszałem, że 1.2bar i nie więcej, bo simery może wywalić - co fakt to fakt, siedzą w amelinium bez żadnego zabezpieczenia. Usłużnie podaję rozmiar, 38/50/10.5.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
Re: V65 Florida
For models v65, v65SP the operating load pressures are:
-front 1kg/sqcm and
-rear 2kg/sqcm
pozdr.
-front 1kg/sqcm and
-rear 2kg/sqcm
pozdr.