Możesz jaśniej, bo nie bardzo rozumiem co masz na myśli?
Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Moudł Motoplat do V65
Re: Moudł Motoplat do V65
Oj, to makabra jakaś
Wolałbym uniknąć dekalibracji oryginalnego czujnika zapłonu. To jest jakieś rozwiązanie, ale nie do końca dobre.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Moudł Motoplat do V65
V75 ma przedstawione zapłony własnie o około 3 st. Może to błąd wykonania impulsatora. Palec rozdzielacza na wałku rozrzadu mija w impulsatorze dwa nafrezowane w pół księrzyc wałki i własnie one robią różnice. Iskra skacze w momencie mijania krawędzi owego nafrezowania. W moim przypadku jeden z wałków jest głebiej nafrezowania /obrazowo mijam walec nafrezowania do połowy później, niż ten nafrezowania w 1/4 średnicy. W mojej Florydzie oba zapłony wypadają w dokładnie tym samym miejscu. Na przerywaczach i starych,, elektronikach,,choć jest możliwość osobnej regulacji zapłonu, a serwisówka podaje jedną wartość. W wielu małych blokach prawe KOLANKO jest bardziej przypalone. I świeca bardziej biała. W Brevie 750 na wtrysku obie świece były jednakowego koloru.
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Moudł Motoplat do V65
Próbowałam,, poprawić,, impulsator zyskałam około 1,5 st. Dofrezowałem drugi wałek aby oba były jednakowe, nie pasowała Szczelina do palca rozdzielacza więc go wylutowałem i przelutowałem aby był dłuższy/lut twardy mosiężny /.Opiłowałem impulsator z zewnątrz aby złapać szczeline /chyba 0,35mm/.Troche zyskałam na samopoczuciu i kulturze pracy przy wolnych obrotach / i tak kiepskich w 4 zaworowcu /przy wyższych obrotach wsio rawno a od około 4 tys obr. wyprzedzenie jest na maxa. Nawet przewody zap łonowe zrobiłem tej samej długoscidługosc.impulsatory są niebieskie albo czerwone - może to je czymś różni ?
Ostatnio zmieniony 20 paź 2020, 06:49 przez imola.i.inne, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Moudł Motoplat do V65
Kolejnym rozwinięciem,, impulsatora,, było braanie sygnału z wieńca zębatego na kole zamachowym /magnesy w wieńcu czytnik na obudowie/Wieniec napędza rozrusznik i wyobrażam sobie po pewnym czasie używania ,garść opiłków na magnesach. I przek łamy wa nie sygnału. Kolejne nowsze modele zbierają sygnał o położeniu Wału z kół rozrządu /nie rozbierałem, tak sądzę/Czytnik przed lewym cylindrem tam gdzie nasz napęd obrotomierza
Re: Moudł Motoplat do V65
Ciekawe są Twoje spostrzeżenia i eksperymenty. Rzeczywiście, świeca na prawym cylindrze jest lepiej wypalona. Myślałem, że to jest kwestia złej regulacji lewego gaźnika, ale teraz gdy widzę, iż zapłon na lewym cylindrze jest opóźniony o 3 stopnie to wiem, że to jest przyczyną.
Kolor pick-up'a u mnie jest czerwony. Oczywiście być może to wynika z nieprecyzyjnego wykonania tego impulsatora. Gdybym wiedział jak zbudowany jest moduł, to sprawa byłaby jasna. Może być też tak, że moduł nie wprowadza żadnego opóźnienia gdyż nie ma takiej możliwości. Wtedy pozostaje tylko impulsator - choć to raczej nierealne.
Jest to dość dziwne, że producent motocykla by o tym nie wiedział i pozwolił sobie na taką nonszalancję w tym zakresie.
Jednak moduły mogę spróbować sprawdzić generatorem i oscyloskopem czy mają jednakową odpowiedź - to da się zrobić, mam odpowiednie narzędzia. Wtedy będzie sprawa jasna.
Długość przewodów zapłonowych nie ma znaczenia.
Iskra przeskakuje dokładnie w tym momencie, kiedy tylna krawędź języczka (patrząc zgodnie z kierunkiem jej obrotu) wychodzi poza metalowy wycinek rdzenia.
Zatem można by się pokusić o wyszlifowanie właśnie tej krawędzi rdzenia, przez co języczek wcześniej minie wycinek impulsatora i iskra przeskoczy wcześnie, choć to oczywiście nie jest usuwanie przyczyny tylko objawów. Rozumiem, że właśnie coś takiego zrobiłeś?
Można by zrobić tak, żeby przeciąć impulsator na pół i mieć możliwość ustawiania każdej połówki oddzielnie.
Rozwiązaniem jest też wycięcie laserem nowej podstawy impulsatora, dokładne wytrasowanie miejsc rozmieszczenia czytników. Wtedy będzie można kupić tanie czytniki od skutera, przykręcić i powinno to wreszcie działać niezależnie jaki moduł założysz. Zawsze ustawisz osobno dla każdego cylindra.
Czytniki można kupić po kilka złotych. Są różne do kupienia. Sam kształt nie ma większego znaczenia. Ważne, aby dało się łatwo mocować do podstawy na śruby.
https://allegro.pl/oferta/czujnik-poloz ... 7813468166
Kolor pick-up'a u mnie jest czerwony. Oczywiście być może to wynika z nieprecyzyjnego wykonania tego impulsatora. Gdybym wiedział jak zbudowany jest moduł, to sprawa byłaby jasna. Może być też tak, że moduł nie wprowadza żadnego opóźnienia gdyż nie ma takiej możliwości. Wtedy pozostaje tylko impulsator - choć to raczej nierealne.
Jest to dość dziwne, że producent motocykla by o tym nie wiedział i pozwolił sobie na taką nonszalancję w tym zakresie.
Jednak moduły mogę spróbować sprawdzić generatorem i oscyloskopem czy mają jednakową odpowiedź - to da się zrobić, mam odpowiednie narzędzia. Wtedy będzie sprawa jasna.
Długość przewodów zapłonowych nie ma znaczenia.
Iskra przeskakuje dokładnie w tym momencie, kiedy tylna krawędź języczka (patrząc zgodnie z kierunkiem jej obrotu) wychodzi poza metalowy wycinek rdzenia.
Zatem można by się pokusić o wyszlifowanie właśnie tej krawędzi rdzenia, przez co języczek wcześniej minie wycinek impulsatora i iskra przeskoczy wcześnie, choć to oczywiście nie jest usuwanie przyczyny tylko objawów. Rozumiem, że właśnie coś takiego zrobiłeś?
Można by zrobić tak, żeby przeciąć impulsator na pół i mieć możliwość ustawiania każdej połówki oddzielnie.
Rozwiązaniem jest też wycięcie laserem nowej podstawy impulsatora, dokładne wytrasowanie miejsc rozmieszczenia czytników. Wtedy będzie można kupić tanie czytniki od skutera, przykręcić i powinno to wreszcie działać niezależnie jaki moduł założysz. Zawsze ustawisz osobno dla każdego cylindra.
Czytniki można kupić po kilka złotych. Są różne do kupienia. Sam kształt nie ma większego znaczenia. Ważne, aby dało się łatwo mocować do podstawy na śruby.
https://allegro.pl/oferta/czujnik-poloz ... 7813468166
Ostatnio zmieniony 20 paź 2020, 18:21 przez KoGutek, łącznie zmieniany 1 raz.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Moudł Motoplat do V65
Przerabianie impulsatora dość kłopotliwe, lepiej szukać dobrze wykonana go, chyba że tak ma być?
Re: Moudł Motoplat do V65
Potrzebny jest niebieski do sprawdzenia.imola.i.inne pisze: ↑20 paź 2020, 11:40Przerabianie impulsatora dość kłopotliwe, lepiej szukać dobrze wykonana go, chyba że tak ma być?
Czy tak powinno być? No właśnie, zastanawiam się nad tym i.... nie widzę sensu, aby początkowy kąt miałby inny w dla każdego cylindra. Trzeba wziąć pod uwagę to, że po przekroczeniu obrotów 2000-2500 dodawany jest ignition advanced i wtedy on będzie dodawany w jednakowym stopniu do 7° jak i do tego wadliwego 10°. Zatem w całym zakresie obrotów będziesz miał różny kąt wyprzedzenia zapłonu w każdym z cylindrów. To raczej nie może mieć praktycznego sensu, poza tym że niekorzystnie oddziałuje na pracę silnika.
Raczej nie mam na myśli przerabiania impulsatora ale dorobienia nowego. Wyciąć laserem podstawę z blachy jak w oryginale a następnie wytrasować kąty i miejsca umieszczenia czytników i następnie zamocować. Dla jednego z czytników trzeba zrobić otwory owalne, aby można było ustawić wpierw ten przymocowany na stałe do podstawy a następnie precyzyjnie ustawić ten z szerszymi otworami. To się robi raz na wieki wieków.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65