Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Moudł Motoplat do V65

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Moudł Motoplat do V65

Post autor: KoGutek » 03 kwie 2021, 18:38

cykor2 pisze:
02 kwie 2021, 17:58
Wyprzedzenie zapłonu jak masz realizowane?
Wstępne wyprzedzenie (initial) ustawisz na impulsatorze na 7 stopni natomiast zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu (advance) jest realizowana na drodze elektronicznej przez moduł. Ponieważ mam lampę z regulowanym błyskiem wiec sprawdziłem, że moduły realizują taką właśnie funkcję o około 30 stopni + 7 ustawionego wstępnie kąta statycznego w sumie około 37 stopni.
Jak zrozumiałem instrukcję to kąt statyczny należy ustawić przy prędkości biegu jałowego czyli około 1000-1200 obr/ min dalsze wyprzedzanie reguluje moduł.

Wszystkie dziś moduły realizują tak właśnie wyprzedzenie zapłonu w funkcji obrotów. Regulatory odśrodkowe to odeszły do lamusa wraz z przerywaczami - w zasadzie.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Moudł Motoplat do V65

Post autor: adamigo » 03 kwie 2021, 20:44

KoGutek pisze:
03 kwie 2021, 18:38
Regulatory odśrodkowe to odeszły do lamusa wraz z przerywaczami - w zasadzie.
W zasadzie. Ale w starszawych bemewe R2V przyspieszacz istniał do końca, ciężarki plus Hall, aż po modelu kres, 1996.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

cykor2
Posty: 76
Rejestracja: 05 lut 2018, 23:05
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Moudł Motoplat do V65

Post autor: cykor2 » 03 kwie 2021, 21:56

Wszystko się zgadza,ale podejrzana jest dla mnie uniwersalność tych modułów,
to,że mogą współpracować w małych i dużych blokach,które miały zupełnie inne
wyprzedzenie w funkcji obrotów,no chyba że są dedykowane do różnych silników
i należy to ująć przy składaniu zamówienia.

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Moudł Motoplat do V65

Post autor: KoGutek » 04 kwie 2021, 21:26

cykor2 pisze:
03 kwie 2021, 21:56
Wszystko się zgadza,ale podejrzana jest dla mnie uniwersalność tych modułów,
to,że mogą współpracować w małych i dużych blokach,które miały zupełnie inne
wyprzedzenie w funkcji obrotów,no chyba że są dedykowane do różnych silników
i należy to ująć przy składaniu zamówienia.

Na pewno w różnych guzziach są różne ustawienia statyczne (initial), bo jedne mają 7 stopni inne 9 a jeszcze inne 10. Jednak samo wyprzedzenie w funkcji obrotów jest dość podobne i wynosi około 30 stopni do około 4000-4500 obr/min bo potem już jest stały z maksymalnym wyprzedzeniem - przynajmniej jeśli chodzi o fabryczne motoplaty i ich zamiennki. Mniej więcej tak będzie we wszystkich, w których są te motoplaty. Możliwe, że nachylenie charakterystyki wyprzedzenia będzie nieco różne dla różnych modeli, ale będą to nieduże różnice.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Moudł Motoplat do V65

Post autor: adamigo » 04 kwie 2021, 23:58

Sprawa prosta, platyny mają te same ciężarki , więc krzywa była ta sama w silnikach V35 i V65, to i moduły miały ten sam przebieg krzywej. Włoska technika. Minimum udziwnień. Tylko proste, łatwopsujące się podzespoły:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

cykor2
Posty: 76
Rejestracja: 05 lut 2018, 23:05
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Moudł Motoplat do V65

Post autor: cykor2 » 05 kwie 2021, 21:13

Małe nieporozumienie, małe bloki to wszystkie 350-750 z poziomym
podziałem bloku i te mają podobne charakterystyki związane z obrotami.
Statyczny kąt jest nieistotny,bo ustawiamy go zgodnie z instrukcją (7,10 stopni)
Bardziej mnie interesuje,jak wspomniał kolega,to czy będą właściwie współpracować
z silnikami 850,950ccm,czyli SP 1000,Mille GT, które statycznie mają 2 stopnie,a pełne
wyprzedzenie praktycznie przy 3000 obr.Te przedstawione na zdjęciu tyczą się małych bloków,
ciekawi mnie czy są też do dużych dedykowane.

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Moudł Motoplat do V65

Post autor: KoGutek » 06 kwie 2021, 10:14

Sprzedawca, jak już wyżej napisałem, podał że pasują do:
Pasują do:
NTX 350 (1986-1990)
NTX 650 (1987-1990)
NTX 750 (1986-1990)
Nevada / Nevada Club 350 (1992-1997)
Nevada / Nevada Club 750 (1991-1997)
V35 / V50 / V65 / V75
Strada 750 (1993-1995)
Targa 750 (1990-1992)
1000 GT (1987-1991)
1000 SP III (1989-1994)
Strada 1000 (1993-1994)
California 1000 III Carb (1987-1993)

Myślę, że do takiego jak napisałeś też może się nadawać. Nie wiem na czym dokładnie polegają różnice w tych modelach z serii 1000.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

cykor2
Posty: 76
Rejestracja: 05 lut 2018, 23:05
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Moudł Motoplat do V65

Post autor: cykor2 » 07 kwie 2021, 12:18

Około 1000 obr. wcześniej następuje pełne wyprzedzenie.
Jednym słowem charakterystyka odbiega od tej w małych modelach.

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Moudł Motoplat do V65

Post autor: KoGutek » 08 kwie 2021, 08:46

cykor2 pisze:
07 kwie 2021, 12:18
Około 1000 obr. wcześniej następuje pełne wyprzedzenie.
Jednym słowem charakterystyka odbiega od tej w małych modelach.
Odbiega, ale w praktyce przy codziennej jeździe nie będzie to miało istotnego wpływu. Sama regulacja klasyczna, na regulatorze odśrodkowym też nie ma idealnej charakterystyki w całym zakresie a jednak takie coś montowali dziesiątki lat w motorach, ludzie jeździli i jakoś to działało.
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

ODPOWIEDZ