Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Cewka zapłonowa we Floridzie wymieniona.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1375
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Cewka zapłonowa we Floridzie wymieniona.

Post autor: adamigo » 30 wrz 2020, 13:54

Tu z zasady nie ma tak, że jest po równo. Jeden tłok popycha wał dłużej, a drugi krócej. Jakby człek chciał być sprawiedliwy, to by musiał cylindry miejscami raz na jakiś czas zamieniać :)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Cewka zapłonowa we Floridzie wymieniona.

Post autor: KoGutek » 30 wrz 2020, 15:14

Tak też myślałem, że to nie apteka. :)
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

Marek Krupa
Posty: 678
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Cewka zapłonowa we Floridzie wymieniona.

Post autor: Marek Krupa » 05 paź 2020, 23:00

Ciśnienie sprężania super. W instalacji wysokiego napięcia stosuj przewody miedziane, fajki i świece bez oporników i będzie git.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1375
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Cewka zapłonowa we Floridzie wymieniona.

Post autor: adamigo » 17 cze 2021, 23:38

Tak się podepnę pod temat, bo akuratnie w elektryfikacji to jestem lajkonik. Składam sobie silnik V35 na podstawce, może to będzie pompa do studni, może krajzega, nie wiem jeszcze. No ale jakiś osprzęt muszę powiesić, żeby to chodziło. Ładowania nie będzie, będą gaźniki i cewki. Żeby było prosto, mam jakieś platyny, nie w całości od tego modieła, ale przecież nie zależy mi na tym, żeby był ekonomiczny w zakresie np.4krpm, bo to będzie odpał dla draki a nie regularny agregat. I teraz tak, KoGutek, bo widzi mi się, że podpowiesz: jeśli przechodzę na platyny, to czy mogę użyć cewek z modelu na moduły? A jeśli nie, to jakie wartości powinny mieć cewki? Grzebiąc za wiedzą w serwisówce od V50III, platynowego, odkryłem, że po rozdziałe 16 o ładowaniu mam 18 o platynach. Ktoś w mojej kopii opuścił rozdział 17, który pewnie był o cewkach...
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Cewka zapłonowa we Floridzie wymieniona.

Post autor: KoGutek » 21 cze 2021, 10:10

Cześć,
nic tu nie wymyślisz. Do platyny dasz te same cewki. Standardowe cewki od MG mają 5-6 omów. Dobrze sprawdzają się cewki MP-06 od japońskich gruzów albo cewki DENSO 129700 od Suzuki GN125 - pasują idealnie w zamian za oryginały (wymiary, rozstaw otworów oraz sposób podłączenia). Cena używki ok 20-30 zł na Allegro. Jedyna różnica to że mają nieco niższą rezystancję bo 4 omy. Jednak jest to bez znaczenia zarówno dla klasycznego przerywacza jak i elektronicznego. Rozumiem, że będzie to wyglądać tak: przerywacz z regulatorem odśrodkowym - cewka?
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1375
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Cewka zapłonowa we Floridzie wymieniona.

Post autor: adamigo » 22 cze 2021, 01:16

OK, powiem tak, przekopałem sporą kupkę manuali w necie i wszędzie cewka jest uznana za niewartą wzmianki - no szok. Możesz zatem łopatologicznie podać mi gdzie mam mierzyć i jakimi nastawami? mam tu cztery różne sztuki zdjęte z róznych gruzji, jakąś parę z tego wymodzę, chcę tylko się upewnić, że dobiorę parę sprawnych.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Cewka zapłonowa we Floridzie wymieniona.

Post autor: KoGutek » 22 cze 2021, 09:22

adamigo pisze:
22 cze 2021, 01:16
OK, powiem tak, przekopałem sporą kupkę manuali w necie i wszędzie cewka jest uznana za niewartą wzmianki - no szok. Możesz zatem łopatologicznie podać mi gdzie mam mierzyć i jakimi nastawami? mam tu cztery różne sztuki zdjęte z róznych gruzji, jakąś parę z tego wymodzę, chcę tylko się upewnić, że dobiorę parę sprawnych.
Musisz się wyposażyć w tzw. multimetr (ang. mulitmeter) a może już go masz? Najlepiej taki nieco droższy niż 12 zł z Auchan - za 40-50 zł będzie idealny. Te najtańsze często mają problem z pomiarem rezystancji o niskiej wartości do 10 Ω i przy takich wartościach bywają niedokładne.
Kada cewka ma 3 wyprowadzenia: wspólną masę oraz wyjście wysokiego napięcia na świecę zapłonową.
W praktyce wygląda to tak, że świeca ma albo 2 styki (konektorki) + wyjście na świecę albo jeden konektorek + wyjście na świecę. W MG jest ten pierwszy przypadek. W tym drugim przypadku rolę drugiego konektora spełnia metalowy rdzeń cewki, bo do niego wtedy przyspawany jest jeden z drucików cewki (masa).
W naszym przypadku mamy dwa konektory (wtórna strona cewki, gdzie podłącza się platynki albo motoplata) i między tymi konektorami należy zmierzyć rezystancję. Ustaw miernik na Ω (lub najniższy zakres omów - zwykle 200 Ω) i zmierz między nimi. Wynik powinien być 4-6 Ω. Zanim to zrobisz to zewrzyj mocno szpilki pomiarowe multimetru i zanotuj wynik (będzie tam około 0,2 do 0,8 Ω). Jak zmierzysz opór cewki to odejmij zanotowany wynik oporu kabli z miernika i będziesz miał dokładny wynik. Cewki oryginalne z MG mają 5-6 Ω natomiast zamienniki z japońców, które wymieniłem mają około 3-4 Ω. Możesz sobie jeszcze zmierzyć stronę wtórną - wysokiego napięcia. Ustaw miernik na zakres 20 kΩ albo 200 kΩ i jedną sondę przyłóż do wyjścia cewki (bez fajki) a drugą przyłóż do jednego z konektorów (obojętnie którego). Otrzymasz wyniki pomiędzy 12 a 18 kΩ. To jest prawidłowa wartość rezystancji uzwojenia wysokiego napięcia. Fajki zmierz osobno. Występują fajki 0 Ω, 5 kΩ, 10 kΩ. Jaką wsadzisz jest w zasadzie obojętne dla pracy silnika. Jednak im wyższa rezystancja tym mniejsza energia iskry ale lepsze tłumienie zakłóceń elektrycznych - dotyczy to głównie zakresu fal średnich i długich.
Czy cewka 3-4 Ω może być do platyn? TAK. Natomiast do platyn nie należy używać cewek o rezystancji ułamkowej (0,6-1 Ω). Prąd płynący przez platyny będzie za duży i takie styki szybko ulegną wypaleniu. Z punktu widzenia platyn im mniejszy prąd tym dłuższe życie. W praktyce cewki z rezystancją 4-8 Ω są idealne. W ten nurt wpisują się dobrze cewki z MG ale także wiele tanich cewek z japońców i innych rzęchów. Sprawdziłem (z motoplatami ale z platyną tym bardziej) działają bez problemu cewki MP-06 (Yamaha, Kawasaki,itp) ale także DENSO 129700 - czyli najpopularniejsze i tanie cewki. Proponuję jednak kupować oryginalne używki niż nowe - zwykle chińskie podróby.
Gdyby coś nie było jasne to dopiszę.

Pozdrawiam!
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1375
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Cewka zapłonowa we Floridzie wymieniona.

Post autor: adamigo » 22 cze 2021, 11:48

Stary, to jest ekstremalnie jasne. Wydrukuję to sobie i powieszę w garażu, bo może raz na dwa lata podchodzę do cewek i zawsze moja wiedza jest nieświeża - a ta z zakresu prądów to w ogóle ma krótki termin ważności :)
Dzięki!
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Marek Krupa
Posty: 678
Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Cewka zapłonowa we Floridzie wymieniona.

Post autor: Marek Krupa » 24 cze 2021, 22:02

Super ciśnienie, tylko śmigać. W przyszłości proszę jednak lepiej unikać jazdy na 1 cylindrze przy dopływie paliwa do dwóch.

KoGutek
Posty: 225
Rejestracja: 08 wrz 2020, 09:21
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Cewka zapłonowa we Floridzie wymieniona.

Post autor: KoGutek » 25 cze 2021, 08:24

Marek Krupa pisze:
24 cze 2021, 22:02
Super ciśnienie, tylko śmigać. W przyszłości proszę jednak lepiej unikać jazdy na 1 cylindrze przy dopływie paliwa do dwóch.
Problem tylko taki, że mam podłączone paliwo z dwóch kranów jednocześnie poprzez rozdzielacz. Jak zamknę jeden kran to i tak dwa gaźniki dostają paliwo. Musiałbym tak przerobić aby każdy kranik był do jednego gaźnika! rad6 Nie wiem jednak czy to jest dobry pomysł.
Na logikę to w jedynym króćcu zbiornika powinien być czujnik rezerwy (skoro jest kontrolka rezerwy na desce)a w drugim kran. Jednak u mnie są dwa krany i na dodatek połączone ze sobą rozgałęźnikiem. :)
KoGutek jeździ na: MG Florida v65

ODPOWIEDZ