Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Nevada - neutral

Awatar użytkownika
Witka
Posty: 116
Rejestracja: 02 lut 2018, 20:57
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Nevada - neutral

Post autor: Witka » 03 maja 2020, 18:18

Uwierz mi, że z obydwu biegów jest problem smiech3 ;)
MG Bellagio 2011 Aquila Nera ---> MG Nevada 2011 White Pearl ---> MG Nevada 2011 Aquila Nera ---> MG V7 III Carbon---> V7 850 Stone

jachu
Posty: 147
Rejestracja: 03 lut 2018, 19:30
Lokalizacja: Kaszuby/Pomorze/Trójmiasto
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Nevada - neutral

Post autor: jachu » 04 maja 2020, 10:44

Hej, krótki update
1. U mnie tez problem z luzem zarówno przy wrzucaniu go z jedynki jak i dwójki.
2. Sello - z wymianą oleju w skrzyni próbowałem (było to z 9-10 lat temu i już nie pamiętam szczegółów) w Nevadzie. Nic nie pomogło wtedy.
3. Adamigo - ciekawa propozycja; przyznaję - sam tej rzeźby nie zrobię. Polecasz kogoś-coś, żeby sprawdzić ten trop?
4. Witka - czy jeśli rok temu w Lasocinie regulacja linki pomogła, to czy nie należy po prostu znów jej wyregulować? I że to jest prawdziwy powód Twoich kłopotów?

A tak w ogóle to postanowiłem się nie zrażać i mimo kiepskich doświadczeń z przeszłości - w weekend powalczyłem jeszcze z linką. Podregulowałem i polepszyło się trochę na postoju: zaczął wchodzić luz (tak 75% razy), ale podczas jazdy - gorzej, może co drugi raz. Więc jeszcze naciągnąłem - i dziś wydaje mi się (może to siła sugestii), że częściej udaje się wrzucić "N" podczas jazdy bez konieczności zrzucenia się do jedynki. Na postoju przy włączonym zapłonie - też wchodzi.
Tylko klamka ciężej chodzi...
jachu
.........................
jest V7 III Night Pack i V85TT
był V7 III Stone
była Nevada Classic 750 IE

Awatar użytkownika
Witka
Posty: 116
Rejestracja: 02 lut 2018, 20:57
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Nevada - neutral

Post autor: Witka » 04 maja 2020, 15:44

Linka sprzęgła wyregulowana (łożysko jak się okazuje też jest póki co ok) - różnica spora - da się żyć i jeździć 8-). Wszystkie biegi wchodzą dużo sprawniej z neutralem na czele rad6
MG Bellagio 2011 Aquila Nera ---> MG Nevada 2011 White Pearl ---> MG Nevada 2011 Aquila Nera ---> MG V7 III Carbon---> V7 850 Stone

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1375
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Nevada - neutral

Post autor: adamigo » 04 maja 2020, 20:06

Tak się zastanowiłem co dotąd napisałem, i chyba się zagalopowałem z tą śrubą mimośrodową - ona odpowiada za każdą zmianę biegów, nie jestem już wcale pewien czy jeśli inne wchodzą dobrze, zabawa nią poprawiłaby akurat luz. Mimochodem natchnęło mnie to do powrotu do idei pocięcia jednej ze skrzyń tak, żeby widać było, co i jak tam pracuje - zrobiłem takie coś lata temu z skrzynią junacką i gdy na forum Junaka ostatnio się tym pochwaliłem, to nawet mnie nie zlinczowano za zniszczenie karterów, bo oto koledzy po raz pierwszy zobaczyli, o co kaman z biegami:

https://photos.app.goo.gl/ttk9cszojwXzqCEE9

Muszę to zrobić i z gruzem - mam skrzyń... dwie skrzynie! Takie po jabłkach:)

Jest jeszcze jeden myk, otóż dźwignia sprzęgła ale ta na skrzyni, powinna pracować na zdrowym kącie z linką - czyli między linką a nią nie powinno być kąta rażąco odległego od prostego. Koniec końców na wycisk trzeba zadziałać siłą 170 chyba kilogramów, , więc każda drobna poprawka może dać sumarycznie wyczuwalną ulgę. Regulacja tejże dźwigni, nie ta lince gdzie pancerz wchodzi w nadlewkę na wierzchu skrzyni, ale ta tuż ponad łożyskiem oporowym, to taki lekki pierdzieling, no ale jak se ktoś kupuje Guzzi, to legenda... wiecie jak tam jest dalej:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

jkstanley
Posty: 62
Rejestracja: 04 lut 2018, 12:00
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Nevada - neutral

Post autor: jkstanley » 04 maja 2020, 23:18

adamigo pisze:
04 maja 2020, 20:06
Tak się zastanowiłem co dotąd napisałem, i chyba się zagalopowałem z tą śrubą mimośrodową - ona odpowiada za każdą zmianę biegów, nie jestem już wcale pewien czy jeśli inne wchodzą dobrze, zabawa nią poprawiłaby akurat luz. Mimochodem natchnęło mnie to do powrotu do idei pocięcia jednej ze skrzyń tak, żeby widać było, co i jak tam pracuje - zrobiłem takie coś lata temu z skrzynią junacką i gdy na forum Junaka ostatnio się tym pochwaliłem, to nawet mnie nie zlinczowano za zniszczenie karterów, bo oto koledzy po raz pierwszy zobaczyli, o co kaman z biegami:

https://photos.app.goo.gl/ttk9cszojwXzqCEE9

Muszę to zrobić i z gruzem - mam skrzyń... dwie skrzynie! Takie po jabłkach:)

Jest jeszcze jeden myk, otóż dźwignia sprzęgła ale ta na skrzyni, powinna pracować na zdrowym kącie z linką - czyli między linką a nią nie powinno być kąta rażąco odległego od prostego. Koniec końców na wycisk trzeba zadziałać siłą 170 chyba kilogramów, , więc każda drobna poprawka może dać sumarycznie wyczuwalną ulgę. Regulacja tejże dźwigni, nie ta lince gdzie pancerz wchodzi w nadlewkę na wierzchu skrzyni, ale ta tuż ponad łożyskiem oporowym, to taki lekki pierdzieling, no ale jak se ktoś kupuje Guzzi, to legenda... wiecie jak tam jest dalej:)
ADAM! Rozpędziłeś się! Śruby mimośrodowej lepiej nie ruszać jak wszystko dobrze chodzi! Ona zmienia napięcie sprężyny wybieraka skrzyni biegów, Regulacja linki tak jak napisałeś wszystko prawda, ostrożnie nie skasować luzu. To podstawowa przyczyna. Po wysprzęgnleniu, koło tylne nie powinno się obracać.(moto na centralce). Drugi temat, do sprawdzenia jeśli to nie pomoże, u Witki bo Jasiek ty masz za nowy motocykl(chyba?) ŁOŹYSKO WYCISKOWE -wymienić, czasami są gówniane i szybko się wycierają.
PS.
1.Że kłopot pojawia się na gorącym-typowe-silnik się zgrzeje wszystko puchnie-i luzy się zmniejszają.
2.Redukcja na 1 i potem LUZ! to dobra praktyka bo potem ruszając, stopa w dół i ruszamy z JEDYNKI ! ...a co jak redukując w dół złapiemy międzyluz 3-2? na skrzużowanku łycha! ... i zgasł!
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Witka
Posty: 116
Rejestracja: 02 lut 2018, 20:57
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Nevada - neutral

Post autor: Witka » 05 maja 2020, 10:49

Kochani, bardzo dziękuję Wam za pomoc i podpowiedzi (słowo daję, że staram się wszystko zrozumieć :roll: ). Nigdy w mojej "karierze" moturowej nie zdarzyło mi się przez przypadek wrzucić neutrala... Jako, że prawie ciągle jeżdżę w korkach... zlosc3 - zawsze pcham się na sam początek więc już z zasady staram się być przygotowana by jak najprędzej zniknąć przed całą resztą samochodów. Stąd moje oczekiwanie (z reguły bardzo krótkie) na 1. Głupio byłoby kitrać się przed wszystkich i nagle zamulić skoczek1. Moja technika jest taka, że z 2 zawsze wrzucam 1 żeby być w stanie gotowości..., a jak zapowiada się dłuższy postój, to dopiero z 1 "N". Słowo daję, że przy starcie nie ma mocnych na Nevadkę smiech3
MG Bellagio 2011 Aquila Nera ---> MG Nevada 2011 White Pearl ---> MG Nevada 2011 Aquila Nera ---> MG V7 III Carbon---> V7 850 Stone

jkstanley
Posty: 62
Rejestracja: 04 lut 2018, 12:00
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Nevada - neutral

Post autor: jkstanley » 05 maja 2020, 11:10

Witka pisze:
05 maja 2020, 10:49
Kochani, bardzo dziękuję Wam za pomoc i podpowiedzi (słowo daję, że staram się wszystko zrozumieć :roll: ). Nigdy w mojej "karierze" moturowej nie zdarzyło mi się przez przypadek wrzucić neutrala... Jako, że prawie ciągle jeżdżę w korkach... zlosc3 - zawsze pcham się na sam początek więc już z zasady staram się być przygotowana by jak najprędzej zniknąć przed całą resztą samochodów. Stąd moje oczekiwanie (z reguły bardzo krótkie) na 1. Głupio byłoby kitrać się przed wszystkich i nagle zamulić skoczek1. Moja technika jest taka, że z 2 zawsze wrzucam 1 żeby być w stanie gotowości..., a jak zapowiada się dłuższy postój, to dopiero z 1 "N". Słowo daję, że przy starcie nie ma mocnych na Nevadkę smiech3
No właśnie , czyli redukcja do 1 i dopiero na LUZ! Prawilno!
Nie trzymaj tylko długo na sprzęgle, tak jak Adam pisał, jeśli lekko ciągnie, to prowadzi do jego przypalenia i pogarsza objaw(tj. problem z wrzuceniem 1).
Skrzynie Guzzi nie grzeszą kulturą i precyzją, we wszystkich starszych, z którymi miałem do czynienia, czasem wskoczy międzyluz. Większość skrzyń wyje na 5, tak mają! Za to trudne do zajechania. Może w nowszych sztukach coś się zmieniło?

Awatar użytkownika
Witka
Posty: 116
Rejestracja: 02 lut 2018, 20:57
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Nevada - neutral

Post autor: Witka » 05 maja 2020, 11:24

jkstanley pisze:
05 maja 2020, 11:10
Nie trzymaj tylko długo na sprzęgle, tak jak Adam pisał, jeśli lekko ciągnie, to prowadzi do jego przypalenia i pogarsza objaw(tj. problem z wrzuceniem 1).
Tak jest Psze Pana smiech3

PS
marzy mi się na 100...taka odświeżona Nevadka z silnikiem np. 850 smiech1
MG Bellagio 2011 Aquila Nera ---> MG Nevada 2011 White Pearl ---> MG Nevada 2011 Aquila Nera ---> MG V7 III Carbon---> V7 850 Stone

jkstanley
Posty: 62
Rejestracja: 04 lut 2018, 12:00
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Nevada - neutral

Post autor: jkstanley » 06 maja 2020, 13:04

Witka pisze:
05 maja 2020, 11:24
jkstanley pisze:
05 maja 2020, 11:10
Nie trzymaj tylko długo na sprzęgle, tak jak Adam pisał, jeśli lekko ciągnie, to prowadzi do jego przypalenia i pogarsza objaw(tj. problem z wrzuceniem 1).
Tak jest Psze Pana smiech3

PS
marzy mi się na 100...taka odświeżona Nevadka z silnikiem np. 850 smiech1
...i hydraulicznym sprzęgłem? nietoperek

Awatar użytkownika
Witka
Posty: 116
Rejestracja: 02 lut 2018, 20:57
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Nevada - neutral

Post autor: Witka » 06 maja 2020, 18:39

Yyyy...niekoniecznie - w Bellagio takie miałam i nie byłam zachwycona... szok9
MG Bellagio 2011 Aquila Nera ---> MG Nevada 2011 White Pearl ---> MG Nevada 2011 Aquila Nera ---> MG V7 III Carbon---> V7 850 Stone

ODPOWIEDZ