Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Breva kolanka wydechowe-regeneracja
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Breva kolanka wydechowe-regeneracja
W mojej Brevie 1100 z 2005 roku kolanka wydechowe i rury wlotowe do katalizatora miały jakieś takie dziwne brązowe plamy. Trochę to przypominało pochlapanie i przypalenie po oleju. Ogólnie estetyki zero. Szukałem coś na forum , ale nic nie znalazłem. Natomiast w sieci jest filmik gdzie gość mówi, że to przebarwienie chromu wynika z położenia podkładu z miedzi na rurze ze stali gatunkowej i w celu naprawy należy zeszlifować wszystkie powłoki oraz wypolerować stal gatunkową (rur). Coś mi jednak nie pasowało, bo kolanka Gutka , przy jego nastawach rozpalają się do czerwoności i w takiej sytuacji stosowanie powłoki chromowej mija się z celem. Dodam, że kolanka mam oryginalne z wytłoczonymi napisami. Temat co raz bardziej mnie denerwował, aż wreszcie chwyciłem papier ścierny o gradacji 360 i delikatnie przytarłem w pobliżu głowicy. Prawda okazała się naga. Na kolankach nie mam żadnych powłok. Wykonane są ze stali gatunkowej i pięknie poddają się procesowi polerki. W ruch poszły papiery 360, 500, 1000 i pasty polerskie. Po 2 godzinach głaskania kolanka powróciły do połysku. Jeszcze jedna ważna uwaga. Podczas całej operacji należy stosować przesuwy tylko w jednym kierunku.
Re: Breva kolanka wydechowe-regeneracja
kup pastę AUTOSOL ANTIBLAU i nie będziesz się musiał męczyć papierami
marszal - Breva V1100
- jackdruid
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Breva kolanka wydechowe-regeneracja
Rozumiem ,że nie wszystkie Gutki mają kolanka wydechowe ze stali nierdzewnej(?) , bo u mnie w Californi widać na nich rdzawe plamki .Marek Krupa pisze: ↑26 paź 2019, 09:10W mojej Brevie 1100 z 2005 roku kolanka wydechowe i rury wlotowe do katalizatora miały jakieś takie dziwne brązowe plamy. Trochę to przypominało pochlapanie i przypalenie po oleju. Ogólnie estetyki zero. Szukałem coś na forum , ale nic nie znalazłem. Natomiast w sieci jest filmik gdzie gość mówi, że to przebarwienie chromu wynika z położenia podkładu z miedzi na rurze ze stali gatunkowej i w celu naprawy należy zeszlifować wszystkie powłoki oraz wypolerować stal gatunkową (rur). Coś mi jednak nie pasowało, bo kolanka Gutka , przy jego nastawach rozpalają się do czerwoności i w takiej sytuacji stosowanie powłoki chromowej mija się z celem. Dodam, że kolanka mam oryginalne z wytłoczonymi napisami. Temat co raz bardziej mnie denerwował, aż wreszcie chwyciłem papier ścierny o gradacji 360 i delikatnie przytarłem w pobliżu głowicy. Prawda okazała się naga. Na kolankach nie mam żadnych powłok. Wykonane są ze stali gatunkowej i pięknie poddają się procesowi polerki. W ruch poszły papiery 360, 500, 1000 i pasty polerskie. Po 2 godzinach głaskania kolanka powróciły do połysku. Jeszcze jedna ważna uwaga. Podczas całej operacji należy stosować przesuwy tylko w jednym kierunku.
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Breva kolanka wydechowe-regeneracja
Marku
Trochę temat przerabiałem w tym zakresie z moją Brevą. Miałem podobne kolana.
Próbowałem z papierami ściernymi aż do gradacji ok. 2000. Przyznam efekt był, ale dużo roboty no i chmielu też poszło.
Przerobiłem autosol. Przyznam że jest niezły, a i polerka idzie też nieźle. Szczególnie jak zamiast ręki będzie polerka mechaniczna - futerko.
Od czasu do czasu autosol stosuje nadal - tzw. efekt na szybko.
Ale mam jeszcze jedną przerobioną technikę - glinki polerskie. To daje najlepszy efekt- petarda.
Trzeba zastosować odpowiednie glinki o różnym przeznaczeniu. Ważny jest kolor glinki, jej przeznaczenie i kolejność stosowania przy polerowaniu. Poczytaj w necie a efekt murowany. Kolana błyszczą jak psuu ….
I tu klops. Niestety nic nie trwa wiecznie.
Po pewnym czasie, obojętnie którą techniką będziesz działał to wydechy powoli znowu matowieją. Szczególnie po deszczu.
Z pewnością należy to wykonywać co jakiś czas, chociażby w celach konserwacyjnych. Sezon garażowo - chmielowy tuż tuż.
Niestety ale fabryka w naszych guzikach nie zastosowała materiałów i rozwiązań w stylu aramatury.
Pzdr
Trochę temat przerabiałem w tym zakresie z moją Brevą. Miałem podobne kolana.
Próbowałem z papierami ściernymi aż do gradacji ok. 2000. Przyznam efekt był, ale dużo roboty no i chmielu też poszło.
Przerobiłem autosol. Przyznam że jest niezły, a i polerka idzie też nieźle. Szczególnie jak zamiast ręki będzie polerka mechaniczna - futerko.
Od czasu do czasu autosol stosuje nadal - tzw. efekt na szybko.
Ale mam jeszcze jedną przerobioną technikę - glinki polerskie. To daje najlepszy efekt- petarda.
Trzeba zastosować odpowiednie glinki o różnym przeznaczeniu. Ważny jest kolor glinki, jej przeznaczenie i kolejność stosowania przy polerowaniu. Poczytaj w necie a efekt murowany. Kolana błyszczą jak psuu ….
I tu klops. Niestety nic nie trwa wiecznie.
Po pewnym czasie, obojętnie którą techniką będziesz działał to wydechy powoli znowu matowieją. Szczególnie po deszczu.
Z pewnością należy to wykonywać co jakiś czas, chociażby w celach konserwacyjnych. Sezon garażowo - chmielowy tuż tuż.
Niestety ale fabryka w naszych guzikach nie zastosowała materiałów i rozwiązań w stylu aramatury.
Pzdr
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Breva kolanka wydechowe-regeneracja
Do polerki maszynowej należy wyciągnąć kolana i kata. To trochę kłopotliwe i niszczące dla grafitowanych tulejek uszczelniających. Dlatego chyba lepiej postawić na prace ręczne. Jeżeli nie zapuścimy kolanek do czerni , to wystarczą wąskie paski materiału nasączone pastami polerskimi o różnej gradacji. Nawijam pasek 2 obwody i ciągnę. Zastosowany materiał jest właściwy, tylko wymaga pielęgnacji.
- adamigo
- Posty: 1370
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Breva kolanka wydechowe-regeneracja
Słuchajcie kolegi, bo kolega wie. Semperity na awoku mają 60 lat i zdrowe, znakiem tego kolega ma eksperiencję w utrzymywaniu podzespołów w zdatności:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 19 wrz 2019, 22:03
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Breva kolanka wydechowe-regeneracja
A to ząb za ząb, czyli Gutek z silnikiem od Kuboty (dieslem) na parkingu w Mandello....