Strona 1 z 3

Nevada , dziwne napięcie

: 28 wrz 2019, 07:47
autor: jackdruid
Witam , mam bardzo nietypowy problem z ładowaniem w Nevadzie ( syna , ale w związku ,że startuje z Gutkami , pomagam ;) ). Po uruchomieniu motocykla napięcie wzrasta ( mierzone na akumulatorze ) do 14,2-14,4V , co moim zdaniem jest jak najbardziej ok. Cuda zaczynają się dziać po włączeniu światel , bo przy włączonych postojowych napięcie wzrasta do 14,8-14,9V , a po włączeniu świateł mijania podskakuje do 15,3-15,4V , co moim zdaniem jest wartością za wysoką. Zdarzyło mi się nie mieć ładowania z różnych powodów ;) , ale żeby napięcie wzrastało po włączeniu odbiorników zmiesz3 ? . Co ciekawsze , napięcie na wyjściu z regulatora cały czas pozostaje w granicach 14,3V. Nevada z 1997 roku. Proszę o wszelkiego rodzaju podpowiedzi , bo nie wiem gdzie szukać , pozdrawiam .

Re: Nevada , dziwne napięcie

: 28 wrz 2019, 11:50
autor: adamigo
Sprawdź masę reglera. I samej baterii też. Jak regler "nie widzi" masy, czyli poziomu zero, potrafi dać dużo więcej. Na moje kumanie, słaba masa się sprawdza jak nie ma poboru, a ginie gdy pociągniesz na światła. Czyli uważaj, bo : jest, ale słaba. I rób po jednym kroku - i sprawdzian.
Aha, to może też być wewnętrzna wina samej baterii, nie zaszkodzi sprawdzić najpierw wskazań na baterii pożyczonej z drugiego Gruzina.

Re: Nevada , dziwne napięcie

: 28 wrz 2019, 14:33
autor: jackdruid
adamigo pisze:
28 wrz 2019, 11:50
Sprawdź masę reglera. I samej baterii też. Jak regler "nie widzi" masy, czyli poziomu zero, potrafi dać dużo więcej. Na moje kumanie, słaba masa się sprawdza jak nie ma poboru, a ginie gdy pociągniesz na światła. Czyli uważaj, bo : jest, ale słaba. I rób po jednym kroku - i sprawdzian.
Aha, to może też być wewnętrzna wina samej baterii, nie zaszkodzi sprawdzić najpierw wskazań na baterii pożyczonej z drugiego Gruzina.
Wielkie dzięki za podpowiedź . Sprawdzałem już masę na akumulatorze , pociągnałem dodatkowy kabel z regulatora na minus baterii , zmieniałem akumulator i dalej to samo. Zastanawia mnie , gdzie jest dokręcona dodatkowa masa która według schematu rozchodzi się z minusa świateł , bo widać ,że jest ona uziemiana z głównej złączki , a możliwe ,że właśnie jej słaby styk powoduje takie wariacje.

Re: Nevada , dziwne napięcie

: 28 wrz 2019, 15:16
autor: adamigo
Z reguły taka masa idzie w wiązkę i jest dokręcona pod bakiem do ramy wspólnie z jakimś reglerem, cewką, modułem. Jeśli masz jej kolor na schemacie, rozepniesz kostkę od rzeczonych świateł i sprawdzisz po pierwsze tam, bo to są rozwiązania ze słonecznych lat '70, a potem po sznurku do kłębka, dojdziesz gdzie jest masa uziemiana.

Re: Nevada , dziwne napięcie

: 29 mar 2020, 15:33
autor: jackdruid
Witam ponownie , bo temat jest aktualny . Przed początkiem sezonu próbujemy Nevada doprowadzić do porządku . Przeprowadzilismy wszystkie mozliwe modyfikacje ( poprawienie mas , dodatkowe przewody , inny akumulator ) i sytuacja bez zmian . Poradzcie , czy może to być wina regulatora , a jeżeli tak , to czy po przeróbkach wtyczki mozna zastosować taki sam regulator jak w duzych blokach ( California ?) , bo jak widzę schemat podłaczenia jest podobny ( jesli nie taki sam ) różnią się wtykami (Nevada-kostka, California -pojedyńcze podłaczenia). Wszelkie podpowiedzi na wagę złota :)

Re: Nevada , dziwne napięcie

: 29 mar 2020, 17:44
autor: dera
Tak na prędko przejrzałem google pod kątem "moto guzzi Nevada 1997 rectifier"

i znalazłem to:
https://www.electrosport.com/collection ... ght-output

lista pasujących modeli jest imponująca.. więc wychodzi, że można podłączać między motocyklami te regulatory. W guzziology może coś napisane jest, ale nie mam aktualnie na półce :-)

Ja bym obstawiał to co Adam, masę też. Ale może i regulator sam w sobie jest trzepnięty. A woltomierz masz sprawny? (nie śmieję się, serio pytam :-))

Widzę, że quota też jest. Koledzy Irek i Skubaniec zmieniali regulatory w quocie na takie od ducatti - ponoć bajka - może ich zapytaj i sobie spraw jeden? Nie wiem, głośno forumuję, i tak z racji wirusa nie bardzo jest co innego robić ;-)

Re: Nevada , dziwne napięcie

: 29 mar 2020, 17:52
autor: dera

Re: Nevada , dziwne napięcie

: 29 mar 2020, 19:00
autor: adamigo
A weź nam jack przypomnij jaki to rocznik i czy to jest Saprisa, bo osobiscie to nie wiem kiedy Bosz poszedł w odstawkę. Reglerów na angielskim ibeju zatrzęsienie, i są takie co sugerują "szeroką wymienność"

https://www.ebay.co.uk/itm/Regulator-Re ... Sw76heeyCe

Jeśli chcesz ie upewnić, to mogę zadzwonić do tych kolesi z gutsibits i zapytać, nie są z tych co wiedzą wszystko, ale tyle to powinni wiedzieć.

Re: Nevada , dziwne napięcie

: 30 mar 2020, 06:07
autor: jackdruid
adamigo pisze:
29 mar 2020, 19:00
A weź nam jack przypomnij jaki to rocznik i czy to jest Saprisa, bo osobiscie to nie wiem kiedy Bosz poszedł w odstawkę. Reglerów na angielskim ibeju zatrzęsienie, i są takie co sugerują "szeroką wymienność"

https://www.ebay.co.uk/itm/Regulator-Re ... Sw76heeyCe

Jeśli chcesz ie upewnić, to mogę zadzwonić do tych kolesi z gutsibits i zapytać, nie są z tych co wiedzą wszystko, ale tyle to powinni wiedzieć.
Dzięki za odzew , Nevada jest z 1997 roku , a regulator wyglada tak :
https://www.boonstraparts.com/pl/cz%C4% ... 0000172761
Jeżeli masz taką mozliwość to oczywiście będe wdzięczny za każdą podpowiedź

Re: Nevada , dziwne napięcie

: 30 mar 2020, 10:41
autor: zqubaniec
Ja zmieniłem na inny u siebie, nie oryginalny od Quoty przez co nie mam kontrolki ładowania, ale za to napięcie jak pyda bawoła. Sprawdź też napięcie na wyjściu z alternatora. U mnie właśnie alternator był trzepinięty i raz ładował, a raz nie. Na szczęście pasował od Ducati - zupełnie taki sam jak oryginał.