Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Nevada , dziwne napięcie

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Nevada , dziwne napięcie

Post autor: jackdruid » 30 mar 2020, 15:56

Marcin , u syna jest problem nie z niedoborem , ale z nadmiarem napięcia , więc raczej nie podejrzewam alternatora ;) . Skłaniam się do wymiany tego regulatora , ale najpierw chcę podmienić z mojej Californii , tylko czekam na podpowiedź Adama , czy nie "sfajcze" go przy podłączeniu do Nevady. Mam taki plan , żeby poeksperymentować i kupić regulator mosfet z Alliexspresu do Ducati , bo to te same podłaczenia , a zupełnie inna zasada działania .

jkstanley
Posty: 62
Rejestracja: 04 lut 2018, 12:00
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Nevada , dziwne napięcie

Post autor: jkstanley » 30 mar 2020, 16:24

Masa reglera, czyli śruby mocujące go do ramy dobrze to poczyścić, czy napięcie to po włączeniu świateł, te 15 coś jeszcze rośnie przy wzroście obrotów?

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Nevada , dziwne napięcie

Post autor: jackdruid » 30 mar 2020, 17:07

jkstanley pisze:
30 mar 2020, 16:24
Masa reglera, czyli śruby mocujące go do ramy dobrze to poczyścić, czy napięcie to po włączeniu świateł, te 15 coś jeszcze rośnie przy wzroście obrotów?
Masy poprawione , 15,2 V to szczytowe napięcie utrzymuje sie przy wysokich obrotach :(

Awatar użytkownika
zqubaniec
Posty: 410
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:53
Lokalizacja: pomorze
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: Nevada , dziwne napięcie

Post autor: zqubaniec » 30 mar 2020, 17:56

jackdruid pisze:
30 mar 2020, 15:56
Marcin , u syna jest problem nie z niedoborem , ale z nadmiarem napięcia , więc raczej nie podejrzewam alternatora ;) . Skłaniam się do wymiany tego regulatora , ale najpierw chcę podmienić z mojej Californii , tylko czekam na podpowiedź Adama , czy nie "sfajcze" go przy podłączeniu do Nevady. Mam taki plan , żeby poeksperymentować i kupić regulator mosfet z Alliexspresu do Ducati , bo to te same podłaczenia , a zupełnie inna zasada działania .
Mierz napięcie na wyjściu z alternatora w nevadzie i u siebie. Jeżeli dużej różnicy nie będzie ( a zakładam, że nie ), to śmiało podłączaj.

Objaw zbyt wysokiego napięcia ewidentnie świadczy o regulatorze. Nie ma innej mozliwości.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Nevada , dziwne napięcie

Post autor: adamigo » 30 mar 2020, 19:14

Mój Nevadoid to 1992 i ma tą samą prądownię, ten sam regler. Aaaale - dzwoniłem do Gutsibits i mało się dowiedziałem. Zaczęło się od kontrpytania - "ale której Cali?" - wiesz, chodziło o regler i do Nevady i do Cali, a w warzywach jestem słaby, nie umiałem odpowiedzieć z głowy. Ogólnie wyszło, że zamówił i będą(uwaga) za parę tygodni, a teraz na półce nie ma nic.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Nevada , dziwne napięcie

Post autor: jackdruid » 31 mar 2020, 05:53

adamigo pisze:
30 mar 2020, 19:14
Mój Nevadoid to 1992 i ma tą samą prądownię, ten sam regler. Aaaale - dzwoniłem do Gutsibits i mało się dowiedziałem. Zaczęło się od kontrpytania - "ale której Cali?" - wiesz, chodziło o regler i do Nevady i do Cali, a w warzywach jestem słaby, nie umiałem odpowiedzieć z głowy. Ogólnie wyszło, że zamówił i będą(uwaga) za parę tygodni, a teraz na półce nie ma nic.
W tej sytuacji chyba zaryzykuję i podepne regulator z Californii do Nevady , jak zadziała , dam znać

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Nevada , dziwne napięcie

Post autor: adamigo » 31 mar 2020, 12:38

Jak upalisz, też daj:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Nevada , dziwne napięcie

Post autor: jackdruid » 31 mar 2020, 17:05

I sprawa się wyjasniła :( , w motocyklu tkwi Saprisa , więc podmianka nie wchodzi w rachubę . Muszę "rozkminić" , jak działa ten system , bo o ile w Californi jest proste uzwojenie , to tu doprowadzony jest dodatkowy przewód z plusem. Nie wiem , czy jest mozliwość podmianki alternatora na inny , bo coś mi nie pasuje to dziwne rozwiazanie

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1370
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Nevada , dziwne napięcie

Post autor: adamigo » 31 mar 2020, 20:17

Możesz wrócić do Bosza - stożek na wale jest ten sam. Saprisy jakoś nie zebrały pozytywnych opinii, ale moja póki co jakoś przędzie. A Bosze ze dwa w szufladzie...przy czym to jest leczenie kiły tryprem. Są zamienniki, apgrejdy - ale tanie toto nie jest - i też potrafi paść, o czym zaświadczam osobiście...

Aha, zerkam w schematy. Oba z Saprisą, jeden Breva 750, jeden Nevada 1994. Faktycznie:
w Nevadzie schemat pokazuje że z altka dwa żółte na regler i jeden czerwony bezpośrednio na plus baterii.
W Brevie, o dekadę ponad młodszej: z altka tylko dwa żółte na regler.

Z reglerów:
w Nevadzie jeden na kontrolkę(niebieski) i czerwono-czarny podaje przez bezpieczniki na stacyjkę, na przełącznik świateł, na włącznik przedniego stopu na klamce i na kontrolki wygaszane minusem.
w Brevie dwa zielone zmostkowane wchodzą na masę, dwa biało-czerwone zmostkowane idą na plus baterii.

No faktycznie, jakoś uderzającego podobieństwa tu brak.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

jkstanley
Posty: 62
Rejestracja: 04 lut 2018, 12:00
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Nevada , dziwne napięcie

Post autor: jkstanley » 31 mar 2020, 22:36

jackdruid pisze:
31 mar 2020, 17:05
I sprawa się wyjasniła :( , w motocyklu tkwi Saprisa , więc podmianka nie wchodzi w rachubę . Muszę "rozkminić" , jak działa ten system , bo o ile w Californi jest proste uzwojenie , to tu doprowadzony jest dodatkowy przewód z plusem. Nie wiem , czy jest mozliwość podmianki alternatora na inny , bo coś mi nie pasuje to dziwne rozwiazanie
A TO CZASEM NIE JEST TAKIE CUDO-LINK PONIŻEJ
:http://osinskiartur.pl/Produkt/Regulato ... A/REF4172- CENA 210PLN BARDZO PRZYZWOIOTA!

ALBO TU:
https://allegro.pl/oferta/ref7155-sapri ... 7594617826
SCHEMAT:
MAM W PDF ALE NIE WIEM JAK WKLEIĆ
Załączniki
28703800-z.pdf
(420.87 KiB) Pobrany 202 razy

ODPOWIEDZ