Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Nevada , dziwne napięcie
- adamigo
- Posty: 1375
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Nevada , dziwne napięcie
He, ten z alledrogo to do słynnych włoskich dizli stacjonarnych. 200 to nie jest okazyjna cena, ale jak jest parcie, i jest wiosna... zrozumiem kolegę:>
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
- zqubaniec
- Posty: 410
- Rejestracja: 02 lut 2018, 12:53
- Lokalizacja: pomorze
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
- Kontakt:
Re: Nevada , dziwne napięcie
No a dlaczego nie wchodzi w rachubę?jackdruid pisze: ↑31 mar 2020, 17:05I sprawa się wyjasniła , w motocyklu tkwi Saprisa , więc podmianka nie wchodzi w rachubę . Muszę "rozkminić" , jak działa ten system , bo o ile w Californi jest proste uzwojenie , to tu doprowadzony jest dodatkowy przewód z plusem. Nie wiem , czy jest mozliwość podmianki alternatora na inny , bo coś mi nie pasuje to dziwne rozwiazanie
Re: Nevada , dziwne napięcie
Dziękuję, dowidzenia. Stanley pozamiatał temat :-) I nawet pdfa wkleił. Tylko czemu po niemiecku ;-)jkstanley pisze: ↑31 mar 2020, 22:36A TO CZASEM NIE JEST TAKIE CUDO-LINK PONIŻEJjackdruid pisze: ↑31 mar 2020, 17:05I sprawa się wyjasniła , w motocyklu tkwi Saprisa , więc podmianka nie wchodzi w rachubę . Muszę "rozkminić" , jak działa ten system , bo o ile w Californi jest proste uzwojenie , to tu doprowadzony jest dodatkowy przewód z plusem. Nie wiem , czy jest mozliwość podmianki alternatora na inny , bo coś mi nie pasuje to dziwne rozwiazanie
:http://osinskiartur.pl/Produkt/Regulato ... A/REF4172- CENA 210PLN BARDZO PRZYZWOIOTA!
ALBO TU:
https://allegro.pl/oferta/ref7155-sapri ... 7594617826
SCHEMAT:
MAM W PDF ALE NIE WIEM JAK WKLEIĆ
- jackdruid
- Posty: 180
- Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Nevada , dziwne napięcie
A dlatego , że Saprisa ma zupełnie odmienny sposób regulacji alternatora niż inne motocykle. W Saprisie przewód zasilajacy akumulator idzie bezposrednio z alternatora , a całość sterowana jest poprzez prostowanie i podawanie sygnału przez regulator do uzwojenia ( prawie jak w samochodach) . W Californiii ( i w większości motocykli) alternator daje prąd na regulator i dopiero później idzie ona po wyregulowaniu i wyprostowaniu na akumulator i instalację . Tak ,że jest to zupełnie inny system regulacji ładowania .zqubaniec pisze: ↑01 kwie 2020, 08:52No a dlaczego nie wchodzi w rachubę?jackdruid pisze: ↑31 mar 2020, 17:05I sprawa się wyjasniła , w motocyklu tkwi Saprisa , więc podmianka nie wchodzi w rachubę . Muszę "rozkminić" , jak działa ten system , bo o ile w Californi jest proste uzwojenie , to tu doprowadzony jest dodatkowy przewód z plusem. Nie wiem , czy jest mozliwość podmianki alternatora na inny , bo coś mi nie pasuje to dziwne rozwiazanie
- zqubaniec
- Posty: 410
- Rejestracja: 02 lut 2018, 12:53
- Lokalizacja: pomorze
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
- Kontakt:
Re: Nevada , dziwne napięcie
No proszę. Człowiek uczy się całe życie. Ale to najpokretniejszy pomysł, jaki można sobie wyobrazic. Ciekawym czym kierowali się projektanci tego systemu. Jaka jest zaleta tego...jackdruid pisze: ↑01 kwie 2020, 15:54A dlatego , że Saprisa ma zupełnie odmienny sposób regulacji alternatora niż inne motocykle. W Saprisie przewód zasilajacy akumulator idzie bezposrednio z alternatora , a całość sterowana jest poprzez prostowanie i podawanie sygnału przez regulator do uzwojenia ( prawie jak w samochodach) . W Californiii ( i w większości motocykli) alternator daje prąd na regulator i dopiero później idzie ona po wyregulowaniu i wyprostowaniu na akumulator i instalację . Tak ,że jest to zupełnie inny system regulacji ładowania .zqubaniec pisze: ↑01 kwie 2020, 08:52No a dlaczego nie wchodzi w rachubę?jackdruid pisze: ↑31 mar 2020, 17:05I sprawa się wyjasniła , w motocyklu tkwi Saprisa , więc podmianka nie wchodzi w rachubę . Muszę "rozkminić" , jak działa ten system , bo o ile w Californi jest proste uzwojenie , to tu doprowadzony jest dodatkowy przewód z plusem. Nie wiem , czy jest mozliwość podmianki alternatora na inny , bo coś mi nie pasuje to dziwne rozwiazanie
Re: Nevada , dziwne napięcie
Czy ten problem z dziwnym napięciem udało się rozwiązać? Bo póki co mam podobnie, ponad 15V na światłach
- jackdruid
- Posty: 180
- Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Nevada , dziwne napięcie
Udało się rozwiązać tyle , że na "skróty" . Trochę pomogło czyszczenie masy z przednich świateł ( u mnie przykręcone pod pompką hamulca nożnego ) , ale okazało się ,że problemem jest sygnał na regulator od strony wyłacznika ( stacyjki) . Po wielu próbach znalezienia punktu , gdzie traci się "prąd" postanowiłem wstawić miniaturowy przekaźnik bezpośrednio między "plus" akumulatora , a przewód idący od skrzynki bezpiecznikowej do regulatora . Przekaźnik uruchamiany jest przy włączeniu stacyjki i daje napięcie bezpośrednio z akumulatora na regulator. Napięcie po właczeniu świateł wynosi ok. 14,4-14,6v. I tak przy okazji dobrze jest pociągnąć dodatkowy przewód pomiędzy śrubą uziemiającą regulator , a "minusem" akumulatora .