Strona 1 z 1

Obrotomierz zawodzi

: 03 wrz 2019, 07:10
autor: Adam 1700
Witam
Czy może ktoś miał taki przypadek w Cali 1100 2000r.pr. że:
Po odpaleniu silnika obrotomierz wchodzi na ok. 1000rpm. I nie reaguje na zmiany obrotów. Gdzie mogę szukać przyczyny? W obrotomierzu czy w napędzie/zasilaniu? Może przewody po drodze?

Dziękuję wszystkim za pomysły i pomoc.

Re: Obrotomierz zawodzi

: 05 lut 2020, 21:44
autor: imola.i.inne
Psuje sie elektryka wewnatrz obrotomierza ,problem w dostaniu sie do niej. z powodzeniem naprawiłem kilka sztuk , mam sprzet do kalibracji po naprawie .tel 602 534096

Re: Obrotomierz zawodzi

: 06 lut 2020, 09:21
autor: jackdruid
Adam 1700 pisze:
03 wrz 2019, 07:10
Witam
Czy może ktoś miał taki przypadek w Cali 1100 2000r.pr. że:
Po odpaleniu silnika obrotomierz wchodzi na ok. 1000rpm. I nie reaguje na zmiany obrotów. Gdzie mogę szukać przyczyny? W obrotomierzu czy w napędzie/zasilaniu? Może przewody po drodze?

Dziękuję wszystkim za pomysły i pomoc.
Miałem to samo , tylko w Cali III , chociaz u mnie objawialo się to krótki wskazaniami aktualnych obrotów , a nastepnie do wskazań wolnych . Po kilku próbach naprawy oryginalnego mechanizmu doszedłem do wniosku , że problem jest w mechanicznej cześci obrotomierza ( spręzyny osi) . Zastosowałem mechanizm z obrotomierza Hondy Magny( japonska niezawodność pff4 ) , zmieniłem tylko opornik na wejściu (tam 4 u nas 2 cylindry) i obrotomierz od 2 lat działa jak "po sznurku" ;) . Jednak jeżeli imola.i.inne ma mozliwości naprawy oryginalnego obrotomierza to skorzystałbym z jego pomocy .