Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Breva nie zapala
Re: Breva nie zapala
W mojej V11 też się dzieją ciekawe rzeczy w dziedzinie elektrycznej:
- po włączeniu zapłonu kontrolki ładowania i ciśnienia oleju świecą lub nie, kontrolka rezerwy nigdy
- światła mijania/drogowe świecą lub nie, włączają się po przegazowaniu lub po jakimś czasie
- przy ciepłym silniku nie kręci rozrusznik , działa pompa paliwa, nie słychać przekaźnika, nie świecą kontrolki jak w punkcie pierwszym, nie świecą światła jak w punkcie drugim, dodatkowo nie działa sygnał dźwiękowy. Po chwili odpoczynku wszystko wraca do normy i można pełną piersią czerpać ogromną radość zjazdy.
- po włączeniu zapłonu kontrolki ładowania i ciśnienia oleju świecą lub nie, kontrolka rezerwy nigdy
- światła mijania/drogowe świecą lub nie, włączają się po przegazowaniu lub po jakimś czasie
- przy ciepłym silniku nie kręci rozrusznik , działa pompa paliwa, nie słychać przekaźnika, nie świecą kontrolki jak w punkcie pierwszym, nie świecą światła jak w punkcie drugim, dodatkowo nie działa sygnał dźwiękowy. Po chwili odpoczynku wszystko wraca do normy i można pełną piersią czerpać ogromną radość zjazdy.
- adamigo
- Posty: 1374
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Breva nie zapala
Tutaj też śmiało winiłbym śniedź na kompletnie nieizolowanych stykach, oni robią te motory na włoską pogodę i eksportują do Anglii, a potem - zdziw:) Stąd marka jest niszowa, bo każdy co słyszał o niej co-nieco, najpierw usłyszał, że xujnia, to się trzy razy zastanowi, nim w to wejdzie:)
Niektóre pojazdy mają taki fajny myk, że nie podadzą na światła, które (jak się domyślam) nie mają już dziś opcji "wyłącz", dopóki napięcie w instalacji nie skoczy do poziomu "jest ładowanie". Stąd może świateł nie masz, albo są po przegazówce, bo wtedy podbijasz woltaż na chwilę i coś tam, czy przekaźnik czy centrala, puszcza sygnał "włącz". Gruntowny przegląd wszelkich kostek, a już najważniejsze - tej co wyprowadza trzy fazy z alternatora na regulator(z reguły trzy kable tego samego koloru, żółte?), i gniazda samego regulatora - potrafi zdziałać może nie cuda, ale: wiele. Oczywiście jestem trochę zacofany i dziś może już regler jest na alternatorze, ale suma spadków napięć po drodze do odbiornika jest zadziwiająca, każdy konektor to ćwierć wolta w dół.
Dla spragnionych wiedzy i sypiących iskrami kombinerek znalazłem filmik, gdzie gość używa śrubokręta, ale tylko dlatego, że ma rzecz na wierzchu, u nas owszem, też by podszedł może, ale kombinerek użyjesz siedząc na motocyklu, więc w sytuacji prestiżowej można się ulotnić zgrabniej:) Zwróćcie uwagę, na moment widać, że zwiera terminal (normalnie ten z grubym plusem z baterii) z wsuwką, koniec śrubokręta dotyka właśnie tej wsuwki odbierającej sygnał z przekaźnika:
https://www.youtube.com/watch?v=jCPvnnsWx9Q
Suerte, chłopaki:)
Dodam jeszcze dla tych, co boją się takimi kombinerkami popsuć sobie imidź pod Starbucksem, że ci na BMW mogą tylko zrobić telefon do przyjaciela, bo mają rozruszniki płyciej czy głębiej, ale pochowane:) Tymczasem my - możemy wzmocnić wizerunek marki, którą wybierają drwale i rolnicy:)
Niektóre pojazdy mają taki fajny myk, że nie podadzą na światła, które (jak się domyślam) nie mają już dziś opcji "wyłącz", dopóki napięcie w instalacji nie skoczy do poziomu "jest ładowanie". Stąd może świateł nie masz, albo są po przegazówce, bo wtedy podbijasz woltaż na chwilę i coś tam, czy przekaźnik czy centrala, puszcza sygnał "włącz". Gruntowny przegląd wszelkich kostek, a już najważniejsze - tej co wyprowadza trzy fazy z alternatora na regulator(z reguły trzy kable tego samego koloru, żółte?), i gniazda samego regulatora - potrafi zdziałać może nie cuda, ale: wiele. Oczywiście jestem trochę zacofany i dziś może już regler jest na alternatorze, ale suma spadków napięć po drodze do odbiornika jest zadziwiająca, każdy konektor to ćwierć wolta w dół.
Dla spragnionych wiedzy i sypiących iskrami kombinerek znalazłem filmik, gdzie gość używa śrubokręta, ale tylko dlatego, że ma rzecz na wierzchu, u nas owszem, też by podszedł może, ale kombinerek użyjesz siedząc na motocyklu, więc w sytuacji prestiżowej można się ulotnić zgrabniej:) Zwróćcie uwagę, na moment widać, że zwiera terminal (normalnie ten z grubym plusem z baterii) z wsuwką, koniec śrubokręta dotyka właśnie tej wsuwki odbierającej sygnał z przekaźnika:
https://www.youtube.com/watch?v=jCPvnnsWx9Q
Suerte, chłopaki:)
Dodam jeszcze dla tych, co boją się takimi kombinerkami popsuć sobie imidź pod Starbucksem, że ci na BMW mogą tylko zrobić telefon do przyjaciela, bo mają rozruszniki płyciej czy głębiej, ale pochowane:) Tymczasem my - możemy wzmocnić wizerunek marki, którą wybierają drwale i rolnicy:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 03 lut 2018, 19:30
- Lokalizacja: Kaszuby/Pomorze/Trójmiasto
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Breva nie zapala
Marcinie,
jak rozumiem - jesteś facetem, który chce rozwiązać problem, a nie potraktować go ze stoickim spokojem w myśl zasady "ten (włoski) typ tak ma". Porada Adama, by zwierać na krótko wsuwkę od przekaźnika z plusem aku - potwierdzam, to działa. Obecny na forum Grum wiele może na ten temat powiedzieć, bo podczas naszych wspólnych przejażdżek takie uruchamianie jego ś.p. Norge należało do rytuału.
jak rozumiem - jesteś facetem, który chce rozwiązać problem, a nie potraktować go ze stoickim spokojem w myśl zasady "ten (włoski) typ tak ma". Porada Adama, by zwierać na krótko wsuwkę od przekaźnika z plusem aku - potwierdzam, to działa. Obecny na forum Grum wiele może na ten temat powiedzieć, bo podczas naszych wspólnych przejażdżek takie uruchamianie jego ś.p. Norge należało do rytuału.
jachu
.........................
jest V7 III Night Pack i V85TT
był V7 III Stone
była Nevada Classic 750 IE
.........................
jest V7 III Night Pack i V85TT
był V7 III Stone
była Nevada Classic 750 IE
Re: Breva nie zapala
Jak się spotkamy to ja albo Adam pokażemy Ci , które śrubki zewrzeć po podniesieniu siedzenia,
aby przy przekręconym zapłonie rozrusznik kręcił jakby dostał nowe życie...
Także nie schylaj się do rozrusznika, wszystko jest pod siodłem.
Przekręcasz zapłon, zwora - mogą to być właśnie te szczypce czy kombinerki osławione,
kręci, zapala, wciskasz siodło i jedziesz...
U mnie taka była potrzeba raz na tydzień w sezonie.
Po regeneracji rozrusznika, wymianie przekaźnika i tak doszedłem do wniosku,
że tylko nowy, bardzo silny aku daje radę za każdym razem.
Podobnie miałem w poprzedniej Aprilii - też dobry, ale osłabiony aku klikał i nie kręcił za każdym razem.
Co ciekawe, kupiony nowy według parametrów, ale kiepskiej marki też nie dał rady.
Musiałem wsadzić YUASA lub EXIDE z prądem rozruchu na max.
aby przy przekręconym zapłonie rozrusznik kręcił jakby dostał nowe życie...
Także nie schylaj się do rozrusznika, wszystko jest pod siodłem.
Przekręcasz zapłon, zwora - mogą to być właśnie te szczypce czy kombinerki osławione,
kręci, zapala, wciskasz siodło i jedziesz...
U mnie taka była potrzeba raz na tydzień w sezonie.
Po regeneracji rozrusznika, wymianie przekaźnika i tak doszedłem do wniosku,
że tylko nowy, bardzo silny aku daje radę za każdym razem.
Podobnie miałem w poprzedniej Aprilii - też dobry, ale osłabiony aku klikał i nie kręcił za każdym razem.
Co ciekawe, kupiony nowy według parametrów, ale kiepskiej marki też nie dał rady.
Musiałem wsadzić YUASA lub EXIDE z prądem rozruchu na max.
Re: Breva nie zapala
Adamigo zgadzam się z Tobą ale tylko częściowo. Oczywiście fajnie znać się na elektronice, elektryce, mechanice etc ale to zupełnie nie moja dziedzina. Pewnie gdybym się "doktoryzował" z manuala i schematów brevy to może bym coś wymyślił ale najzwyczajniej w świecie nie mam na to czasu. Mam mnóstwo swojej pracy i prace na których się nie znam lub których nie chce mi się wykonywać wolę zlecić . Fakt, że bardzo często obsługa techniczna w wielu warsztatach jest na żenującym poziomie i bardziej można spodziewać się uszkodzenia niż naprawy sprzętu. Dlatego, żeby mieć spokojną głowę zmieniam samochód co 5 lat i nigdy nie miałem żadnego problemu. Motocykl też można wziąć w leasing tylko czy warto ponosić spore koszty. Honda która jak ją sprzedawałem miała 21 lat też nigdy mnie nie zawiodła na drodze.
Dzisiaj wróciłem brevą do Gdańska i moto na ciepło zapaliło- liczę na to że to był tylko jednorazowy incydent. Jutro zadzwonię do ASO i zapytam się czy może mieli już kiedyś taki problem a może warto podłączyć moto pod komputer. Kombinerki oczywiście będę wozić ze sobą
Dzisiaj wróciłem brevą do Gdańska i moto na ciepło zapaliło- liczę na to że to był tylko jednorazowy incydent. Jutro zadzwonię do ASO i zapytam się czy może mieli już kiedyś taki problem a może warto podłączyć moto pod komputer. Kombinerki oczywiście będę wozić ze sobą
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę
Re: Breva nie zapala
wielkie dzięki, może w sobotę bezie okazja się poznać i pogadaćGrum pisze: ↑07 kwie 2019, 12:23Jak się spotkamy to ja albo Adam pokażemy Ci , które śrubki zewrzeć po podniesieniu siedzenia,
aby przy przekręconym zapłonie rozrusznik kręcił jakby dostał nowe życie...
Także nie schylaj się do rozrusznika, wszystko jest pod siodłem.
Przekręcasz zapłon, zwora - mogą to być właśnie te szczypce czy kombinerki osławione,
kręci, zapala, wciskasz siodło i jedziesz...
U mnie taka była potrzeba raz na tydzień w sezonie.
Po regeneracji rozrusznika, wymianie przekaźnika i tak doszedłem do wniosku,
że tylko nowy, bardzo silny aku daje radę za każdym razem.
Podobnie miałem w poprzedniej Aprilii - też dobry, ale osłabiony aku klikał i nie kręcił za każdym razem.
Co ciekawe, kupiony nowy według parametrów, ale kiepskiej marki też nie dał rady.
Musiałem wsadzić YUASA lub EXIDE z prądem rozruchu na max.
ps mam nadzieję, że dojadę
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Breva nie zapala
Marcinie
W większych brevach to norma. Ten typ tak ma. ttm. To z uwagi na zastosowany automat zapalania.
O tej przypadłości można poczytać w necie. Kiedyś na naszym forum też było o tym. Gdzieś odnajdziesz.
Trzeba podać na stałe plus na przekaźnik rozrusznika bezpośrednio z akumulatora i będzie po temacie. Mam to u siebie.
Jak coś to dzwoń do naszego kolegi do Golubia Dobrzynia.
Na pewno poradzi.
Pozdr
W większych brevach to norma. Ten typ tak ma. ttm. To z uwagi na zastosowany automat zapalania.
O tej przypadłości można poczytać w necie. Kiedyś na naszym forum też było o tym. Gdzieś odnajdziesz.
Trzeba podać na stałe plus na przekaźnik rozrusznika bezpośrednio z akumulatora i będzie po temacie. Mam to u siebie.
Jak coś to dzwoń do naszego kolegi do Golubia Dobrzynia.
Na pewno poradzi.
Pozdr
Re: Breva nie zapala
Witam!!!
Odgrzewam temat. W weekend wybieram się w dalszą trasę i po każdym zgaszeniu silnika mam obawy czy zapali ...
Pisaliście jak zapalić silnik z pominięciem automatycznego startera; jedna opcja to "operacja" na rozruszniku a druga to pogrzebanie w przekaźniku.
Wydaje mi się, że ingerencja w przekaźnik będzie łatwiejsza, rozrusznik jest cały zabudowany.
Czy możecie opisać który przekaźnik mam wyjąć i co zrobić ...
Odgrzewam temat. W weekend wybieram się w dalszą trasę i po każdym zgaszeniu silnika mam obawy czy zapali ...
Pisaliście jak zapalić silnik z pominięciem automatycznego startera; jedna opcja to "operacja" na rozruszniku a druga to pogrzebanie w przekaźniku.
Wydaje mi się, że ingerencja w przekaźnik będzie łatwiejsza, rozrusznik jest cały zabudowany.
Czy możecie opisać który przekaźnik mam wyjąć i co zrobić ...
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę
Re: Breva nie zapala
Hey Marcin, jak chcesz możemy razem popatrzeć i powalczyć, myślę, że jestem w stanie Ci pomóc :-)Marcin pisze: ↑22 maja 2019, 23:18Witam!!!
Odgrzewam temat. W weekend wybieram się w dalszą trasę i po każdym zgaszeniu silnika mam obawy czy zapali ...
Pisaliście jak zapalić silnik z pominięciem automatycznego startera; jedna opcja to "operacja" na rozruszniku a druga to pogrzebanie w przekaźniku.
Wydaje mi się, że ingerencja w przekaźnik będzie łatwiejsza, rozrusznik jest cały zabudowany.
Czy możecie opisać który przekaźnik mam wyjąć i co zrobić ...IMG_20190522_221057.jpg
Michał, Sopot/Gdynia
tel 889 761 808