Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Breva nie zapala
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Breva nie zapala
Hejka! Czy ktoś może konkretnie napisać które styki były czyszczone między rozrusznikiem a przyciskiem na kierownicy?
Aku nowy, rozrusznik nowy, plus bezpośrednio z aku do przekaźnika i... tylko stuki.
Za pierwszym naciśnięciem nie kręci. Jeśli szybko nacisnę drugi, trzeci raz - kręci.
Zaczyna mnie to osłabiać.
Aku nowy, rozrusznik nowy, plus bezpośrednio z aku do przekaźnika i... tylko stuki.
Za pierwszym naciśnięciem nie kręci. Jeśli szybko nacisnę drugi, trzeci raz - kręci.
Zaczyna mnie to osłabiać.
Re: Breva nie zapala
To nie pomogę :-)
http://www.thisoldtractor.com/guzzi007/ ... a_1100.gif
Taki diagram masz? Nie znalazlem do 850, ale chyba są dość podobne 1100 i 850?
25 to rozrusznik. Widać, że dostaje sterowanie z góry (z przekaźnika) i plus grubaśny na stałe przymocowany z aku (26).
Co jeśli dostarczysz do rozrusznika plus na ten sterujący pin bezpośrednio z aku? (pisał o tym na początku Adam zdaje się). Omijasz w ten sposób wszystkie kable
Odpala bez beknięcia? Zdaje się, że Adam sugerował kombinerki jako narzędzie do zwierania ;-)
Cudów nie ma (tzn ponoć są) - musi działać. No, chyba, że to Moto Guzzi.. Jeden miał taki problem, to kupił półtoralitrowe BMW ;-)
Od przekaźnika do rozrusznika jeszcze długa droga. Podaj testowo plus na sam rozrusznik i zoba czy kręci.
http://www.thisoldtractor.com/guzzi007/ ... a_1100.gif
Taki diagram masz? Nie znalazlem do 850, ale chyba są dość podobne 1100 i 850?
25 to rozrusznik. Widać, że dostaje sterowanie z góry (z przekaźnika) i plus grubaśny na stałe przymocowany z aku (26).
Co jeśli dostarczysz do rozrusznika plus na ten sterujący pin bezpośrednio z aku? (pisał o tym na początku Adam zdaje się). Omijasz w ten sposób wszystkie kable
Odpala bez beknięcia? Zdaje się, że Adam sugerował kombinerki jako narzędzie do zwierania ;-)
Cudów nie ma (tzn ponoć są) - musi działać. No, chyba, że to Moto Guzzi.. Jeden miał taki problem, to kupił półtoralitrowe BMW ;-)
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Breva nie zapala
W niedzielę rano na zimno odpalaliśmy z Jackdruid (bardziej On ) na zwarcie kluczem i kręcił za każdym razem. Kiedy się już silnik nagrzał tj. chyba wszystkie podzespoły (razem ze mną) to kręcił z przycisku za 2-3 razem. Coś pod wpływem gorąca lepiej przewodzi-styka. Ale to z miesiąca na miesiąc jest coraz rzadsze. Coraz gorzej.
Widać że ktoś tam już coś z tym robił. Nasuwka przy rozruszniku jest 2mm szersza niż płytka na którą się ją osadza.
Myślę teraz tak na szybko żeby ten przewód sprawdzić/wymienić a nasuwkę czy inaczej konektor żeński obowiązkowo.
Rozumiem że konektor czyli nasuwka przy rozruszniku jest plusowa i dlatego trzeba ją zewrzeć z grubym kablem na automacie?
Oprócz tego zwarcia drugi sposób to kabel z + aku na tą wsuwkę? No jeśli tak to jest wygodniejsze kiedy jesteś sam.
Problem trzeba rozwiązać i tyle. Będę walczył do samego końca. Mojego lub jej!
Widać że ktoś tam już coś z tym robił. Nasuwka przy rozruszniku jest 2mm szersza niż płytka na którą się ją osadza.
Myślę teraz tak na szybko żeby ten przewód sprawdzić/wymienić a nasuwkę czy inaczej konektor żeński obowiązkowo.
Rozumiem że konektor czyli nasuwka przy rozruszniku jest plusowa i dlatego trzeba ją zewrzeć z grubym kablem na automacie?
Oprócz tego zwarcia drugi sposób to kabel z + aku na tą wsuwkę? No jeśli tak to jest wygodniejsze kiedy jesteś sam.
Problem trzeba rozwiązać i tyle. Będę walczył do samego końca. Mojego lub jej!
Re: Breva nie zapala
Skoro na zwarcie kluczem działa zawsze - to problem jest w konektorach,kablach, przekaźniku, a może w przełączniku na kierze. A nie w samym rozruszniku, tak?
Glowy nie dam sobie uciąć, że ten kabel z żeńskim konektorem jest plusowy - ale łatwo to sprawdzisz - sprawdź napięcie na nim i wciśnij przycisk rozrusznika. W sumie ciekawy test - jakie napięcie masz na nim, gdy wciskasz przycisk. Zakładam, że w przypadkach, gdy rozrusznik nie załapuje - napięcie będzie jakieś słabowite (np 0V), a gdy załapuje, będziesz miał takie jak na akumulatorze (np +12,6V).
Jak dasz z aku plus na stałę na tę wsuwkę (jeśli dobrze Cię rozumiem - ale raczej nie na wsuwkę [konektor żeński], tylko na konektor męski na rozruszniku) to rozrusznik będzie działał bez przerwy :-) Podając plusowe napięcie (czy to przez przekaźnik ,czy to bezpośrednio) - uruchamiasz rozrusznik.
Glowy nie dam sobie uciąć, że ten kabel z żeńskim konektorem jest plusowy - ale łatwo to sprawdzisz - sprawdź napięcie na nim i wciśnij przycisk rozrusznika. W sumie ciekawy test - jakie napięcie masz na nim, gdy wciskasz przycisk. Zakładam, że w przypadkach, gdy rozrusznik nie załapuje - napięcie będzie jakieś słabowite (np 0V), a gdy załapuje, będziesz miał takie jak na akumulatorze (np +12,6V).
Jak dasz z aku plus na stałę na tę wsuwkę (jeśli dobrze Cię rozumiem - ale raczej nie na wsuwkę [konektor żeński], tylko na konektor męski na rozruszniku) to rozrusznik będzie działał bez przerwy :-) Podając plusowe napięcie (czy to przez przekaźnik ,czy to bezpośrednio) - uruchamiasz rozrusznik.
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Breva nie zapala
dera pisze: ↑12 sie 2020, 21:44Jak dasz z aku plus na stałę na tę wsuwkę (jeśli dobrze Cię rozumiem - ale raczej nie na wsuwkę [konektor żeński], tylko na konektor męski na rozruszniku) to rozrusznik będzie działał bez przerwy :-) Podając plusowe napięcie (czy to przez przekaźnik ,czy to bezpośrednio) - uruchamiasz rozrusznik.
Oczywiście że nie można tego podłączyć na stałe, to jarzę. Jeśli jesteś sam to na zwarcie łatwiej na chwilę kabelkiem to zrobić aby odpalić moto i o to mi chodziło.
Dzięki za wpisy Dera!
Przejdzie mi to może zacznę coś przy tym grzebać. Może coś znajdę.
- adamigo
- Posty: 1375
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Breva nie zapala
Tamkolego na przekaźnik idzie sygnał ze skrzyni, że luz, z klamki sprzęgła, że wciśnięta, jeśli luzu nie ma, i ze stopki, że zamknięta. Mnóóóóstwo okazji po drodze, żeby napięcie spadło. W Brevie 750 10 cm kabelka omija te wszystkie przekaźniki i bryka pyci sto na sto, więc i u Ciebie da się to obejść. Ale wtedy odpalisz i na biegu, i na stopce. Więc wiesz, dziś ludzie strachliwi, może to być nie na Twoje nerwy, taki odpał:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 maja 2018, 07:37
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Breva nie zapala
No więc trzeba się było za to zabrać ponieważ nie kręcił już nawet na ciepło po jeździe - co zawsze wcześniej miało miejsce.
Otóż zaczął kręcić po wyczyszczeniu i przetarciu papierem ściernym sprężynki w przycisku na kierze. (dzięki Jacek! )
Zainwestowałem w ładowarkę CTEK i od tej pory kręci za każdym razem! Obojętnie czy na zimno czy ciepło.
Takie kolejne doświadczenie.
Otóż zaczął kręcić po wyczyszczeniu i przetarciu papierem ściernym sprężynki w przycisku na kierze. (dzięki Jacek! )
Zainwestowałem w ładowarkę CTEK i od tej pory kręci za każdym razem! Obojętnie czy na zimno czy ciepło.
Takie kolejne doświadczenie.
- adamigo
- Posty: 1375
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Breva nie zapala
To jest granda, żeby takie miejsce zawodziło. No ale poniekąd w ramach także prewencji w motorach użytkowanych mam mufki pozakładane cały rok na okragło. Dziśbyłem na przeglądzie moją Orrible, obraz nędzy i rozpadu, pełnosprawna; wypchnięta ze stanowiska, próba odpału, milczenie, ze względu na spektatorów westchnąłem "ach, ci Włosi", po czym sięgnąłem pod siodło, ruszyłem sześciopinową kostką, odburzyłem i poszedłem:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650