Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Serwisówki / Manuals

magrpa
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 2018, 01:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Serwisówki / Manuals

Post autor: magrpa » 27 mar 2019, 00:09

Jeśli ktoś potrzebuje serwisówki w języku angielskim proszę pisać na priv... 4free!

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Serwisówki / Manuals

Post autor: adamigo » 27 mar 2019, 11:05

Prawdziwy afficionado czyta serwisowki po włosku :)

Dobrze Cię "widzieć ", coś ostatnio się nie udzielałes?
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
kowaskirajd
Posty: 85
Rejestracja: 03 lut 2018, 15:04
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Serwisówki / Manuals

Post autor: kowaskirajd » 27 mar 2019, 20:04

Witam.Może ktoś z kolegów zna momenty dokręcania głowicy w Breva1100.W manualu znalazłem 40-42Nm ale nie mam pewności .Pozdrawiam.Adam.
Była Nevada 750 ,Breva 1100 ,teraz jest V 7 lll Rough

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Serwisówki / Manuals

Post autor: adamigo » 27 mar 2019, 23:36

Jak na głowicę, to jest moment w sam raz - porównuję z innymi, znanymi sobie głowicami.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Awatar użytkownika
kowaskirajd
Posty: 85
Rejestracja: 03 lut 2018, 15:04
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Serwisówki / Manuals

Post autor: kowaskirajd » 28 mar 2019, 18:46

No to przykręcona jutro dokończę i sobota na wycieczkę. Pozdrawiam.
Była Nevada 750 ,Breva 1100 ,teraz jest V 7 lll Rough

magrpa
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 2018, 01:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Serwisówki / Manuals

Post autor: magrpa » 29 mar 2019, 23:36

adamigo pisze:
27 mar 2019, 11:05
Prawdziwy afficionado czyta serwisowki po włosku :)

Dobrze Cię "widzieć ", coś ostatnio się nie udzielałes?
"ostatnio" pochłonęła mnie rodzina i proza życia w PL ;)
teraz mając dostęp do informacji postanowiłem krzewić wiedzę ;)
Pozdr! serdeczne :)

magrpa
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 2018, 01:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Serwisówki / Manuals

Post autor: magrpa » 29 mar 2019, 23:44

kowaskirajd pisze:
27 mar 2019, 20:04
Witam.Może ktoś z kolegów zna momenty dokręcania głowicy w Breva1100.W manualu znalazłem 40-42Nm ale nie mam pewności .Pozdrawiam.Adam.
Tightening Torques
HEADS
Name Torque in Nm
Oil cap (2) 25 Nm (18.44 lbf ft)
Exhaust system stud bolt (4) 10 Nm (7.38 lbf ft) - Loctite 648
Rocking lever support nut - M10x1.5 (8) 15 Nm (11.06 lbf ft) + 90º + 90º
Rocking lever nut (4) 10 Nm (7.38 lbf ft)
Set screw - TE M6x16 (4) 10 Nm (7.38 lbf ft)
Head cover screw - M6x25 (16) 10 Nm (7.38 lbf ft)
Head fixing screw (4) 15 Nm (11.06 lbf ft) + 90º
Oil temperature sensor 11 Nm (8.11 lbf ft) - Loctite 243
Oil temperature sensor container 11 Nm (8.11 lbf ft) - Loctite 601
Outer Spark plugs 30 Nm (22.13 lbf ft) - Molikote
Inner spark plugs 15 Nm (11.06 lbf ft) - Molikote

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Serwisówki / Manuals

Post autor: adamigo » 30 mar 2019, 01:10

Do takiej zgrabnej tabelki trzebaby teraz rysunku, żeby dociec co jest co. No i ta magia: 15Nm plus dwa razy po ćwiartce - toż to może wyjść 40 jak nic.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

magrpa
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 2018, 01:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Serwisówki / Manuals

Post autor: magrpa » 31 mar 2019, 19:10

Że zacytuję mądrzejszych:

"Przy dokręcaniu momentem wstępnym i potem kątami błąd dokręcenia jest poniżej 10%, a przy dokręcaniu samym momentem - rzędu 40%.

Śruby odkształcalne plastycznie. Śruby odkształcalne plastycznie poznajemy po tym, że mają przewężenie pomiędzy łbem a gwintem. Takich śrub nie wolno dokręcać momentem, tylko na kąty.

Dokręcanie ich na moment może skutkować raz złym dociągnięciem a dwa - zerwaniem śruby.

Współczesne śruby do głowic pracują w dwóch zakresach - rozciągnięcie sprężyste i w końcowej fazie rozciągnięcie plastyczne.

O ile w czasie dokręcania w fazie rozciągnięcia sprężystego im bardziej się dokręca - tym bardziej wzrasta moment dotrzebny do kręcenia to jak tylko śruba zacznie rozciągać się plastycznie w przewidzianym do tego miejscu - moment juz wzrasta minimalnie i niewiele już wzrośnie aż do ukręcenia śruby...."

Pozdr.

Awatar użytkownika
zqubaniec
Posty: 409
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:53
Lokalizacja: pomorze
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: Serwisówki / Manuals

Post autor: zqubaniec » 01 kwie 2019, 08:04

Okazuje się, że można zrobić doktorat z dokręcania śruby rad2

ODPOWIEDZ