Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Popychacze zaworowe.

cykor2
Posty: 76
Rejestracja: 05 lut 2018, 23:05
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Popychacze zaworowe.

Post autor: cykor2 » 21 sty 2019, 22:42

Posiada,ktoś z Was wiedzę,czy Guzzi w małych blokach
stosowało popychacze zaworowe z istniejącej palety
włoskich pojazdów,czy też pozostaje oryginał?
Odnoszę wrażenie,że z silnika cc900 są identyczne.

DDBreva
Posty: 196
Rejestracja: 07 lut 2018, 22:15
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Popychacze zaworowe.

Post autor: DDBreva » 22 sty 2019, 08:16

Witaj
Ja mam doświadczenie ze śrubami regulacji zaworu. Jeśli to coś pomoże. Nie wiem czy o to elementy chodzi.
Gdyby to, wg mojej wiedzy takie śruby są prawdopodobnie te same co do fiata 125p, poloneza (śrubki z grzybkiem jak na zdjęciu).
https://sprzedajemy.pl/sruby-regulacji- ... nr49340587

Kiedyś już o tym pisałem. Na pewno brevy 850, 1100 i 1200 mają te same.
U mnie doszło do pęknięcia jednej sztuki. W servisie takie przypadki były im znane.
Chwilowo dorobiłem-dotoczyłem. Pojeździłem trochę i wymieniłem na oryginały.
Od fiata dostaniesz bez problemu cena ok. 2-8 zł - oryginał ok. MG 40 zł.


Pzdr :)

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Popychacze zaworowe.

Post autor: adamigo » 22 sty 2019, 20:02

Ale czekaj, czekaj, popychacz zaworowy to pojęcie względne. W zasadzie to jest część pomiędzy wałkiem czy jego krzywką a laską popychacza. Pod deklem mamy tylko koniki - czy o nich mówisz?
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

cykor2
Posty: 76
Rejestracja: 05 lut 2018, 23:05
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Popychacze zaworowe.

Post autor: cykor2 » 22 sty 2019, 21:37

Część współpracująca bezpośrednio z wałkiem rozrządu,popularnie szklanka.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Popychacze zaworowe.

Post autor: adamigo » 23 sty 2019, 00:45

Zużyte? Zapytam z ciekawości - jaki olej lejesz?

OK, pytam, bo na pokrewnym forum ostatnio był podobny temat:

Zużycie szklanek jest spowodowane brakiem dodatków ZDDP we współczesnych olejach (tylko niektóre to mają), zainteresowanych tematem odsyłam do internetów - jest o tym trochę.

czy dodatek MoS2 zrekompensuje braki cynku we współczesnych olejach?

Nie mam takiej wiedzy, żeby potwierdzić lub zaprzeczyć. Żaden z artykułów o ZDDP jaki czytałem, nie mówi wprost, że można ten związek zastąpić innym. Jednak źródłem mojej wiedzy o ZDDP są strony różnych producentów olejów, i nie sądzę aby w ich interesie (producentów) było uspokajanie użytkowników że wystarczy dodatek MoS i będzie luzik. Oni raczej w swoich artykułach wprowadzają panikę, że bez ZDDP silnik się skończy wkrótce, chyba że zastosuje się ich właśnie olej o specjalnej charakterystyce naśladujacy oleje z lat 70-tych. Już kilka takich artykułów czytałem dokładnie w tym samym tonie.

przykład:
https://motofocus.pl/technika/11392/wym ... samochodow

albo:
http://www.millersoils.pl/wp-content/up ... DDP-PL.pdf

Ja w każdym razie przechodzę na Valvoline VR1 20W50, do tej pory lałem Motula 20W50


(to nie ja przechodzę, tylko kolega z tamtego forum)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

aquila2
Posty: 70
Rejestracja: 10 lut 2018, 04:35
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Popychacze zaworowe.

Post autor: aquila2 » 23 sty 2019, 05:10

Gdyby to przechodził "ja" to napisał bym:widmo brexitu reguluje poglądy ale ,że to nie "ja" przechodzi to dodam:nie tylko olej fałduje szklanki ale styl jazdy również.Zawsze pokazuję młodzieży jezdnię asfaltową 50m przed przystankiem autobusowym i 100m po przystanku i proszę o przemyślenie przyczyny różnic głębokości kolein.
Pozdr.

cykor2
Posty: 76
Rejestracja: 05 lut 2018, 23:05
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Popychacze zaworowe.

Post autor: cykor2 » 23 sty 2019, 08:47

W dzisiejszym świecie można zdurnieć od ilości oferowanych olejów.
Faktem,że był eksploatowany na syntetyku 10w/60,ale wg.zapewnień
olej tej marki i w tej specyfikacji jak najbardziej jest wskazany do układu
rozrządu na płaskich popychaczach.W tym sezonie na pewno wrócę to klasycznego minerała z beczki,
podobnie jak w innym motocyklu,gdzie na rozrządzie nie ma żadnych śladów zużycia.
Natomiast stylu jazdy w moim przypadku nie brałbym pod uwagę jako winowajcy tego stanu rzeczy.

cykor2
Posty: 76
Rejestracja: 05 lut 2018, 23:05
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Popychacze zaworowe.

Post autor: cykor2 » 09 lut 2019, 19:46

Pytanie,jakie zadałem na początku tematu,ma odzwierciedlenie
w rzeczywistości,popychacze pasują idealnie(są takie same),
jak w silniku Fiata 127,CC 900,Nie posiadają tylko otworu
na dolnej części walcowej powierzchni,tuż nad talerzykiem.
Ale bez problemu można własnym sumptem je wykonać.

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Popychacze zaworowe.

Post autor: adamigo » 10 lut 2019, 19:49

No i pięknie koledze dziękujemy za kamyczek do ogródka wiedzy wrzucony.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

ODPOWIEDZ