Witam szanowne grono.
Moje pytanie to twarde sprzęgło na klamce. Przyzwyczaiłem się już do tego, ale zastanawia mnie, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ?
Porównywałem twardość na klamce u kolegi ( także Breva 750 ) i u niego to sprzęgło chodzi zdecydowanie lżej.
Co może być tego przyczyną ?
PS
linka sprzęgła sprawdzona, chodzi lekko.
Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm
Sprzęgło Breva 750/2003
- adamigo
- Posty: 1364
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 66 razy
Re: Sprzęgło Breva 750/2003
Masz regulację cieniutkim imbusikiem na samej dźwigni na skrzyni, dostępną tylko od strony wahacza. Obstawiam, że od niej wiele zależy, bo nacisk na sprzęgło jest rzędu 150kg, a to znaczy że różnica początkowego kąta dźwignia-linka przekłada się na rzeczywiste kilogramy które musisz przyłożyć do dźwigni na drugim końcu linki, czyli na kierownicy.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
- adamigo
- Posty: 1364
- Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 66 razy
Re: Sprzęgło Breva 750/2003
Ale proponuję nie kręć na oko tylko zacznij od sprawdzenia , kto to był Kolumb i co odkrył - może będzie łatwiej, niż budować własną "Santa Marię" i ruszać nieświadomie trasą którą już ktoś przebył. Znaczy wiesz, pokop w necie za kątem dźwigni, za fotkami - no taka tam teoria na wstępie, zanim złapiesz klucze w dłoń.
Aha, coś namieszałem - tam jest taki dzyndzel jak na obrazku, a nie imbus - a może już w Brevie jest imbus??? Ja to tak zrobiłem, że wyciąłem sobie w końcówce płaskiego klucza takie nacięcie pasujące i tym kręcę, bo sztuka to poluzować nakrętkę, zamotać samą regulacją i potem ją przytrzymując - nakrętką zakontrować.... miejsca b.b.b.mało. Tylko leżąc na podłodze z głową pod skrzynią coś zwojujesz.
Aha, coś namieszałem - tam jest taki dzyndzel jak na obrazku, a nie imbus - a może już w Brevie jest imbus??? Ja to tak zrobiłem, że wyciąłem sobie w końcówce płaskiego klucza takie nacięcie pasujące i tym kręcę, bo sztuka to poluzować nakrętkę, zamotać samą regulacją i potem ją przytrzymując - nakrętką zakontrować.... miejsca b.b.b.mało. Tylko leżąc na podłodze z głową pod skrzynią coś zwojujesz.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650
Re: Sprzęgło Breva 750/2003
Bardzo dzięks za informację. Mam po sąsiedzku jeszcze jedną Brevę, porównamy co nieco i spróbuję coś pogmerać. Lektorka w necie nie zaszkodzi. Raz jeszcze dzięki !
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Sprzęgło Breva 750/2003
Linka jest poprowadzona takim sposobem jak w Brevie u kolegi. W moim przypadku to chyba nie to jest przyczyną. Muszę w wolnej chwili popatrzeć do tej regulacji o której mi zasugerowano, a znajdującej się przy dźwigience gdzie się linka sprzęgła kończy.
Dzięki jednak za chęć pomocy.
PS
Zdrowych i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia !
Dzięki jednak za chęć pomocy.
PS
Zdrowych i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia !