Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

Nevada 2005 custom.

Awatar użytkownika
zqubaniec
Posty: 409
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:53
Lokalizacja: pomorze
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: Nevada 2005 custom.

Post autor: zqubaniec » 04 gru 2018, 14:21

Wojnos pisze:
04 gru 2018, 11:16
Ha, znalazłem i kupiłem. Do wiosny przyjdzie. Wczoraj naprawiałem instalację elektryczną, bo poprzednicy zrobili kilka ciekawych rozwiązań z użyciem przewodu od lampki biurkowej :D

Do znawców tematu, czy po wyciągnięciu kluczyka od stacyjki rozrusznik dalej może kręcić? Czy to też jakaś moja niespodzianka w MGN :)
Pytam, czy szukać w przewodach dalej jakiejś ciekawostki, a trochę ich mam, czy to po prostu takie rozwiązanie?

Pozdrawiam
Wojtek
Zaskakujące pytanie. Szczerze mówiąc nawet nie próbowałem, ale jestem głęboko przekonany, że nie powinien.

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Nevada 2005 custom.

Post autor: jackdruid » 04 gru 2018, 16:47

Wojnos pisze:
04 gru 2018, 11:16
Ha, znalazłem i kupiłem. Do wiosny przyjdzie. Wczoraj naprawiałem instalację elektryczną, bo poprzednicy zrobili kilka ciekawych rozwiązań z użyciem przewodu od lampki biurkowej :D

Do znawców tematu, czy po wyciągnięciu kluczyka od stacyjki rozrusznik dalej może kręcić? Czy to też jakaś moja niespodzianka w MGN :)
Pytam, czy szukać w przewodach dalej jakiejś ciekawostki, a trochę ich mam, czy to po prostu takie rozwiązanie?

Pozdrawiam
Wojtek
Jeżeli możesz wyciągnąć kluczyk w pozycji "włączony" to tak , ale w tej sytuacji do wymiany stacyjka , a przy normalnym wyłączeniu kluczyka i wyjęciu go rozrusznik nie powinien kręcić , bo zasilanie idzie przez przekaźnik , zasilany po włączeniu stacyjki .

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Nevada 2005 custom.

Post autor: adamigo » 04 gru 2018, 20:09

Według schematu gaźnikowca plus ze stacyjki idzie na pierwszy bezpiecznik a z niego na przekaźnik startera i wspólnie UWAGA na przekaźnik trąbików. Ponieważ obie rzeczy uruchamiasz przyciskami które masują, stąd wniosek że dopóki trąbik działa a kluczyka niet, stacyjka bezprawnie puszcza prąd także na starter.
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

Wojnos
Posty: 16
Rejestracja: 12 lis 2018, 15:53

Re: Nevada 2005 custom.

Post autor: Wojnos » 05 gru 2018, 07:40

No, szacun mądre ludzie. To już wiem co szukać dalej :D
Wielkie, dzięki. Jak opanuję dodawanie zdjęć to dodam, aby pochwalić się, jak wygląda w częściach :D

Pozdrawiam
Wojtek

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Nevada 2005 custom.

Post autor: adamigo » 05 gru 2018, 19:18

Wieszaj foty na necie a tu dawaj ich adres - tak to tu działa.

Moja porada jest do luftu - jeśli masz taką na wtrysku, to tam instalacja jest aaabsolutnie inna i trzebaby trochę poślęczeć nad schematem, żeby jakiekolwiek pojęcie uzyskać. Zerknąłem na schemat Breva 2004, bo taki mam, i jak znam Włochów, Twój wiele się różnić nie będzie - zupełnie inna bajka. Może się oprzeć sprawa o te zegary właśnie - już raz się zetknąłem , że jeden z pizdyliona pinów z ECU czy z zegarów podawał nie tak, jak powinien, i światła trzeba było robić obejściem. Mam schemat takiej Nevady, ale biało-czarny i w pdfie, nie umiem wkleić bo to nie zdjęcie. Ale z dala widać podobieństwo do Brevy, choć może nie jest ono bliźniacze.
Zrób tak. Masz gdzieś serię przekaźników, trzy lub cztery, obok siebie. Czy to jest ten motor, gdzie musisz mieć luz i złożoną boczną stopkę żeby w ogóle rozrusznik zakręcił? Jeśli tak, to zorientuj się, który przekaźnik odpowiada bezpośrednio za rozrusznik - inne z tej trójki czy czwórki puszczają tylko na niego po złożeniu stopki/wrzuceniu luzu itd. Powiem bez obrazków tak: między tym którego szukasz a jego sąsiadem musi być mostek z krótkiego, prawdopodobnie fioletowego kabelka.

Jak ogarniesz, polecimy dalej:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

dera

Re: Nevada 2005 custom.

Post autor: dera » 06 gru 2018, 08:26

adamigo pisze:
05 gru 2018, 19:18
Wieszaj foty na necie a tu dawaj ich adres - tak to tu działa.


Mam schemat takiej Nevady, ale biało-czarny i w pdfie, nie umiem wkleić bo to nie zdjęcie. Ale z dala widać podobieństwo do Brevy, choć może nie jest ono bliźniacze.


Panowie, to forum umożliwia wklejanie zdjęć i dowolnych plików (np. PDFów) - jest opcja na dole, pod okienkem, w ktorym piszecie wiadomość. ZAŁĄCZNIKI.
I tam wybieracje plik do wklejenia.
Proste jak elektryka w moto guzzi diab11




Załączniki mogą mieć maks 1MB


http://www.guzzitek.org/schemas_electriques/pb/750/
BTW - ten PDF, co go wkleiłem jako przykład ma fajną opcję - można sobie 'wyłączać' poszczególne obwody. Na przykład tutaj mam włączony tylko kluczyk:
Załączniki
example.PNG
example.PNG (80.83 KiB) Przejrzano 2473 razy
Nevada750Anniversario_WiringDiagram.pdf
(620.87 KiB) Pobrany 115 razy
jak wstawiać pliki.PNG
jak wstawiać pliki.PNG (19.29 KiB) Przejrzano 2477 razy

Wojnos
Posty: 16
Rejestracja: 12 lis 2018, 15:53

Re: Nevada 2005 custom.

Post autor: Wojnos » 06 gru 2018, 09:28

Normalnie czad comando tilt :D
Wielkie dzięki i życie stało się prostsze :)

No to zaczynamy. Moje MGN to druga Nevada. Pierwsza Nevada była z 2003 roku i na niej nauczyłem się latania.
Potem była California, potem były inne motocykle, a teraz nabyłem taką, jak na załączonym obrazku.

Była tania i na tyle podniszczona, że nie żal jej było brać, jako bazę dla mojej wizji.
Załączniki
IMG_6868.jpg
IMG_6868.jpg (478.08 KiB) Przejrzano 2468 razy

Wojnos
Posty: 16
Rejestracja: 12 lis 2018, 15:53

Re: Nevada 2005 custom.

Post autor: Wojnos » 06 gru 2018, 09:39

Obecny stan pracy wygląda tak:

1. Zmieniam kolor na czarny mat. Logo na zbiorniku będzie zmienione.
2. Zmieniłem olej w lagach oraz sprawdzam instalację, w której po upadku jest trochę porwanych przewodów i obejść, którymi ratowali się poprzedni właściciele.
3. Zmieniam opony na Pirelli sport demon o mniejszym profilu. Zastanawiam się nad obniżeniem tyłu, ale boje się, że koło zacznie mi trzeć o błotnik.
4. Zmieniona będzie przednia lampa na ledową oraz kierunki.
5. Zmieniona zostanie przednia kierownica oraz podesty. Zastanawiam się nad przesunięciem setów do przodu i znalazłem zestaw za 1500 PLN, ale może znajdę kogoś w Polsce, kto mi to zrobi za podobne pieniądze.
6. Nabyłem tłumiki od starszej nevady i jak tylko przyjdą będę je wybebeszał i zastosuję inny system wygłuszania, który będzie znacznie skromniejszy od fabrycznego ;)
7. Będę musiał zakupić tarcze hamulcowe, bo te chyba są jeszcze z fabryki i cienizną pachną.
Załączniki
IMG_6915.jpg
IMG_6915.jpg (318.19 KiB) Przejrzano 2468 razy
IMG_6914.jpg
IMG_6914.jpg (395.93 KiB) Przejrzano 2468 razy

Awatar użytkownika
zqubaniec
Posty: 409
Rejestracja: 02 lut 2018, 12:53
Lokalizacja: pomorze
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Re: Nevada 2005 custom.

Post autor: zqubaniec » 06 gru 2018, 09:49

Podobna do Nevady Janka, ale on chyba nie miał tam takich cyrków w elektryce.

imola.i.inne
Posty: 84
Rejestracja: 08 mar 2018, 22:32
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Nevada 2005 custom.

Post autor: imola.i.inne » 20 gru 2018, 23:22

Naprawiłem pare obrotomierzy z duzego bloku moge sie zmierzyc z małym .NA PEWNO Siądzie guzik rozrusznika warto sygnał puscic przez stycznik

ODPOWIEDZ