Witaj na Forum Moto Guzzi Club Poland!
Po rejestracji proszę oczekiwać e-mail aktywacyjny. Proszę sprawdzać folder SPAM - czasem tam trafia ów e-mail.
Jeśli masz problemy z zarejestrowaniem się na naszym forum prosimy o kontakt mailowy na adres: rejestracjamgcp@poczta.fm

aku do californi 1000 c

maras79
Posty: 78
Rejestracja: 03 lut 2018, 00:45
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

aku do californi 1000 c

Post autor: maras79 » 13 lis 2018, 16:56

Pytanie do elektryków?
Czy do cali 3c mogę zamontować aku 26Ah 200 A zamiast 30Ah 180A. Bo znalazłem Yuasa model garden i powinien wejść no i cena połowę niższa bo bez motocyklowy w nazwie

ka741
Posty: 101
Rejestracja: 02 lut 2018, 08:27
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: aku do californi 1000 c

Post autor: ka741 » 13 lis 2018, 19:25

bo to do traktorkow kosiarek, może one się nie przewracają i dlatego tańsze. Ja kupiłem jakiegoś Boscha moto i jestem zadowolony cenowo i prądowo.

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: aku do californi 1000 c

Post autor: jackdruid » 13 lis 2018, 20:43

maras79 pisze:
13 lis 2018, 16:56
Pytanie do elektryków?
Czy do cali 3c mogę zamontować aku 26Ah 200 A zamiast 30Ah 180A. Bo znalazłem Yuasa model garden i powinien wejść no i cena połowę niższa bo bez motocyklowy w nazwie
Akumulatory do traktorkow konstrukcyjnie nie różnią się od tych motocyklowych, a z parametrów które podajesz ważniejszy jest ten podając maksymalny prąd rozruchu, bo to on ogranicza możliwości uruchamiania silnika. Pojemność jest też ważna, ale te parę amperogodzin nie robi różnicy (zwlasza w motocyklu), no chyba, że używasz jakieś odbiorniki na postoju 😉

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1368
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: aku do californi 1000 c

Post autor: adamigo » 13 lis 2018, 21:04

Nie widzę problemu - nawet jak zejdziesz do 18Ah ale prąd rozruchu będzie zacny, dasz spokojnie radę. Notabene właśnie sam to zrobiłem, bateria tak wielka że nie pasi do starego GS-a, 30Ah, spoczynkowo pokazuje 12.7, kręci Nevadą ale już na iskrę nie starcza. Zamieniłem na taką od kumpla, co już miała pierwsze oznaki starości w GSie 1150, 18Ah - spoczynkowe 12.4, kręci żwawo i do tego na iskrę starcza - no i weź to wytłumacz...
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

dera

Re: aku do californi 1000 c

Post autor: dera » 13 lis 2018, 21:11

maras79 pisze:
13 lis 2018, 16:56
Pytanie do elektryków?
Czy do cali 3c mogę zamontować aku 26Ah 200 A zamiast 30Ah 180A. Bo znalazłem Yuasa model garden i powinien wejść no i cena połowę niższa bo bez motocyklowy w nazwie

Bierz, instaluj, będzie działać! :-)
Przykład - Californie 1100 na stan... Calfornia miały akumulatory koło 18Ah (inne Cali miały 30Ah) - i wszystko śmigało.
Pamiętaj jeno, żeby motocykla nie odpalać nadaremnie, bo każde odpalanie zżera prąd - ale u Ciebie to tylko 4Ah różnicy... żadna różnica.

Co do przewracania.. to w sumie coś w tym jest. Ja bym wolał akumulator, który jest 100% szczelny w motocyklu. Z trzeciej strony...motocykl to nie jacht, czy samolot,przewraca się rzadko :-)

maras79
Posty: 78
Rejestracja: 03 lut 2018, 00:45
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: aku do californi 1000 c

Post autor: maras79 » 13 lis 2018, 22:38

Tak zrobię z mojej cali traktor i zobaczymy na wiosnę. Mnie też się wydaje że ważniejsza jest moc rozruchowa a nie pojemność ale może jakiś fachura się wypowie w temacie.

Awatar użytkownika
jackdruid
Posty: 179
Rejestracja: 02 lut 2018, 17:08
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: aku do californi 1000 c

Post autor: jackdruid » 14 lis 2018, 06:02

adamigo pisze:
13 lis 2018, 21:04
Nie widzę problemu - nawet jak zejdziesz do 18Ah ale prąd rozruchu będzie zacny, dasz spokojnie radę. Notabene właśnie sam to zrobiłem, bateria tak wielka że nie pasi do starego GS-a, 30Ah, spoczynkowo pokazuje 12.7, kręci Nevadą ale już na iskrę nie starcza. Zamieniłem na taką od kumpla, co już miała pierwsze oznaki starości w GSie 1150, 18Ah - spoczynkowe 12.4, kręci żwawo i do tego na iskrę starcza - no i weź to wytłumacz...
Tak zachowują się akumulatory , które mają zwarcie w którejkolwiek z cel. Przy napięciu spoczynkowym pokazują normalne parametry , a obciążone spadają do kilku voltów i nie ma szans na uruchomienie . Najlepiej akumulator sprawdzać opornicą lub mierzyć napięcie przy rozruchu. Jeżeli spada poniżej 9V (przy naładowanym w pełni akumulatorze ) to jest on do wyrzucenia .

maras79
Posty: 78
Rejestracja: 03 lut 2018, 00:45
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: aku do californi 1000 c

Post autor: maras79 » 14 lis 2018, 19:44

Racja u mnie to miało miejsce. Sprawdziłem Alu na obciążeniu. Prawdopodobnie cele spinają od uszkodzeń spowodowanych zbyt mocnymi drganiami lub zasiarczeniem. To normalna usterka.
Ale czy ktoś mi odpowie konkretnie na zadane pytanie z tym aku garden z mniejszą pojemnością ale większym prądem rozruchowym

Awatar użytkownika
adamigo
Posty: 1368
Rejestracja: 01 lut 2018, 20:15
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: aku do californi 1000 c

Post autor: adamigo » 14 lis 2018, 20:04

A to jeszcze nie odpowiedział? Ktoś, powtórz panu:)
V50II, V50D, Nevada Orrible 750, NTX 650

dera

Re: aku do californi 1000 c

Post autor: dera » 14 lis 2018, 21:27

A idź Pan.. ile razy to samo można pisać? :-)
Większy prąd rozruchowy nie szkodzi, a wręcz pomaga. Te 200A oznacza, że Twój aku od kosiarki będzie mógł dać 200A. A 180A oznacza, ze będzie mógł dać 180. A rozrusznik sobie weżmie tyle ile mu trzeba.
Czyli jak Twój aku może dać 200A to znaczy, że jest LEPSZY od takiego co może dać 180A.

Chyba teraz jest jasno :-)

ODPOWIEDZ